2014-Lexus-IS-F-SPORT-035

Στον απόηχο της έκθεσης του Detroit και με τη παρουσίαση του νέο Lexus IS , μαθαίνουμε από τον επικεφαλή μηχανικό του αυτοκινήτου, Junichi Furuyama, να μας επιβεβαιώνει ότι η εταιρία σκέφτεται σοβαρά έναν μικρού κυβισμού (πιθανώς 2-λιτρο) τετρακύλιδρο κινητήρα με turbo, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Έχουμε ακόμα κάποιο χρόνο για να εξετάσουμε κατά πόσο ο υπάρχον 2,5-λίτρων ατμοσφαιρικός V6 θα αντικατασταθεί από έναν μικρότερο. Ένας turbo downsized κινητήρας είναι κάτι που κρατάμε ως μία από τις επιλογές μαθ. Επί του παρόντος εξετάζουμε κατά πόσο ή όχι θα πρέπει να διατηρήσουμε το σημερινό ατμοσφαιρικό κινητήρα V6, ή θα πρέπει να στραφούμε σε μικρότερο υπερτροφοδοτούμενο.

2014-Lexus-IS-F-SPORT-032

Τόσο ο 2.5 λίτρων όσο και 3.5-λίτρων V6 που θα φοράει το καινούριο στην Αμερική, προέρχονται από το προηγούμενο μοντέλο, που λανσαρίστηκε το 2005, αλλά ο μικρότερος από αυτούς είναι στην αγορά δέκα χρόνια καθώς ντεμπουταρίστηκε το 2003 στο Toyota Crown Royal.

O μεγαλύτερος V6 είναι άμεσου και port ψεκασμού και συνοδεύεται με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που το δανίζεται από το GS, ενώ ο μικρότερος μόνο με άμεσο διατηρεί το 6-τάχυτο αυτόματο.

Ο 4GR-FSE 2.5-λιτρος κινητήρας με απόδοσης 206 ίππους και 252Nm τοποθετείται απαράλλαχτος στο νέο Lexus IS, παρόλο που το αυτοκίνητο έχει γίνει πιο βαρύ. Ο Furuyama ανέφερε ότι, η ομάδα του και αυτός προσπάθησαν να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου, και παρόλο που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα, στο νέο αυτοκίνητο ζυγίζει 20 κιλά περισσότερα.

Η σκέψη ενός μικρότερου κινητήρα βενζίνης είναι αναγκαία για να μπορεί να σταθεί επάξια το ιαπωνικό sedan δίπλα στους Γερμανούς αντιπάλους του. Από την άλλη η υβριδική επιλογή του IS300h με απόδοση 218 ίππων, κατανάλωση 4.3 λίτρων/100χλμ και εκπομπές CO2 κάτω από 100γρ/χλμ, θεωρείται καλύτερο σύνολο από τους αντίστοιχους diesel BMW 318d και Mercedes-Benz C200 CDI.

2014-Lexus-IS-F-SPORT-037

Ένα ακόμα νέο που διέρρευσε από το στόμα του Furuyama είναι ότι η έκδοση wagon του IS ενώ ήταν στα υπόψη, απορρίφθηκε ολοκληρωτικά, με το σκεπτικό ότι παρόλο που στην ευρωπαική αγορά μεγάλο μερίδιο των πωλήσεων είναι station wagon, στην Αμερικάνικη αγορά όπου το IS πουλάει περισσότερα από τα μισά του αυτοκίνητα δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου ζήτηση και έτσι δε θα ήταν μια βιώσιμη επιλογή.

Τέλος, ο αντικαταστάτης της sport sedan, IS F, δεν είναι στα άμεσα πλάνα τους αλλά το έχουν στα υπόψη.

[Πηγή: Caradvice]