Η μείωση της κυκλοφορίας προβληματίζει τις κοινοπραξίες

Σχετικά άρθρα

egnatia odos

Το 2012 αποτέλεσε την τρίτη χρόνια πτώσης του κυκλοφοριακού όγκου στο σύνολο των οδικών αξόνων των οποίων η διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία έχει ανατεθεί σε κοινοπραξίες εταιρειών. Ο αριθμός των διελεύσεων οχημάτων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες βιωσιμότητας των οδικών αξόνων και η συνεχής, από το 2009, συρρίκνωσή του προβληματίζει τις εταιρείες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, από το 2009 μέχρι και το 2012 η συρρίκνωση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς αγγίζει-ενδέχεται να ξεπερνά- το 50% για το σύνολο των επιβατικών και βαρέων οχημάτων.

Στον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, την Εγνατία Οδό, που είναι μήκους 670 χλμ και εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, η κυκλοφορία εκτιμάται ότι συρρικνώθηκε το 2012 σε ποσοστό άνω του 15%.

Αντίστοιχο είναι το μέγεθος της συρρίκνωσης της κυκλοφορίας στην Ολυμπία Οδό (υπό αναβάθμιση και κατασκευή αυτοκινητόδρομος 365 χλμ από την Ελευσίνα έως την Τσακώνα), όπου από το «peak» του 2009, κινήθηκαν 40% λιγότερα οχήματα.

Περίπου στο 15% τοποθετείται και το ποσοστό της συρρίκνωσης της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο Μαλιακός-Κλειδί (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), όπου η πτώση των διελεύσεων Ι.Χ., από το 2009, αγγίζει το 40%.

Στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδος (η υλοποίηση του οποίου θα επιτύχει τη σύνδεση Κεντρικής με τη Δυτική Ελλάδα) και στη Νέα Οδό (τμήμα Α/Κ Μεταμόρφωσης-Σκάρφεια & Αντίρριο – Ιωάννινα) η συνολική κυκλοφορία έχει μειωθεί περίπου στο 35% από την έναρξη της κρίσης, το 2009. Φέτος, η υποχώρηση της κίνησης τοποθετείται στο 15%.

Στην Γέφυρα Α.Ε., η πτώση της κυκλοφορίας του 2012 ανέρχεται στο 15%, συγκριτικά με το 2011, με τον αριθμό των διελεύσεων να είναι 3,4 εκατομμύρια. Τα έσοδα του 2012, όπως εκτιμά η εταιρεία, θα υποχωρήσουν σε ποσοστό 14-15% φέτος, σε σχέση με το 2011.

Στην Αττική Οδό, τέλος, η πτώση της κυκλοφορίας από το 2009, ξεπερνάει το 30%.

Όσον αφορά την απεμπλοκή των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες, εκτιμάται ότι τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Άνοιξης, θα υπάρχουν τα πρώτα -θετικά- αποτελέσματα από τη διαπραγμάτευση των τραπεζών με τους παραχωρησιούχους και το Δημόσιο.

[Πηγή: Capital | Thanks for the tip, Σπύρο]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...