pirelli-2013-610x414

Σήμερα, 5 Φεβρουαρίου, ξεκινάν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές στη Χερέθ. Εκεί, οι περισσότερες ομάδες θα δοκιμάσουν τα νέα τους μονοθέσια, τοποθετώντας σ’ αυτά τα νέα ελαστικά τής Pirelli. Η ιταλική εταιρεία έχει ανακοινώσει τα ελαστικά για το 2013, και τώρα, δηλώνει πως κάθε ομάδα θα έχει στη διάθεσή της 35 σετ ελαστικών για τις 4 ημέρες των δοκιμών. Σ’ αυτά τα ελαστικά, περιλαμβάνονται 1 σετ μαλακής γόμας, 6 σετ μέσης γόμας, 7 σετ σκληρής γόμας, 3 σετ ελαστικών για “ελαφριά” βροχή (τα γνωστά ενδιάμεσα) και 3 σετ ελαστικών για “βαριά” βροχή (τα γνωστά βρόχινα).

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, δήλωσε εν όψει των πρώτων δοκιμών:

Οι χειμερινές δοκιμές αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία για τις ομάδες να εντάξουν το νέο τους πακέτο στα ελαστικά τού 2013. Με τις ημέρες των δοκιμών να είναι περιορισμένες, οι δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές για την κατανόηση των ελαστικών στο υπόλοιπο της σεζόν. Με πολλά νέα μονοθέσια να είναι στην πίστα, είναι σίγουρο ότι θα υπάρχει πολλή δουλειά στις 4 ημέρες δοκιμών στη Χερέθ.

Οι ομάδες θα διαπιστώσουν ότι τα ελαστικά είναι αρκετά διαφορετικά απ’ ό,τι ήταν πέρυσι, και όλες οι γόμες έχουν αλλάξει, με τις πιο μαλακές γόμες να δίνουν περισσότερη απόδοση και να έχουν διαφορετική δομή αλλά και μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, ώστε να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση και κράτημα. Αυτό είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της Χερέθ, η οποία θα επιτρέψει στις ομάδες να ξεκινήσουν να κατανοούν τη νέα φύση των ελαστικών μας.

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τις φετινές χειμερινές δοκιμές είναι:

  • Κάθε μονοθέσιο θα πρέπει να έχει το πολύ 35 σετ ελαστικών, μαλακής, μέσης και σκληρής γόμας, αλλά και ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά. Η πολύ μαλακή γόμα δε θα υπάρχει στη Χερέθ, αφού τα χαρακτηριστικά τής πίστας δεν είναι κατάλληλα για τη συγκεκριμένη γόμα.
  • Οι ομάδες θα έχουν το πολύ 100 σετ ελαστικών για κάθε μονοθέσιο για τις ετήσιες δοκιμές, και θα μπορούν να επιλέξουν για τον συνδυασμό των γομών που μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους.
  • Η πίστα των 4.428 μέτρων, η οποία περιλαμβάνει στροφές χαμηλής, μέσης και υψηλής ταχύτητας, επιβαρύνει ιδιαίτερα τα πίσω ελαστικά, τα οποία θα πρέπει να λειτουργήσουν “δυνατά”, ώστε να δώσουν πρόσφυση σε όλο το φάσμα των χρήσεων.
  • Οι κανονισμοί γύρω από τα ελαστικά δεν έχουν αλλάξει. Ωστόσο, ως αποτέλεσμα των τροποποιήσεων που έχουν γίνει στα ελαστικά του 2013, ένα σετ ελαστικών είναι κατά 2 κιλά περίπου πιο βαρύ απ’ ό,τι το 2012. Αυτό έχει αντισταθμιστεί από την αύξηση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων στα 642 κιλά.
  • Αναμένεται μεγάλη φθορά των πίσω ελαστικών, λόγω της υψηλής τραχύτητας της ασφάλτου στη Χερέθ, η οποία είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη πίστα που υπάρχει μέσα στο έτος.

[Πηγή: Pirelli]