Test Drive: Δοκιμάζουμε το Renault Clio 0.9 TCe 90

Σχετικά άρθρα

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 16

Το Renault Clio δε χρειάζεται πολλές συστάσεις. Σε κάθε βόλτα που θα κάνεις θα πετύχεις σίγουρα ένα. Τα 23 χρόνια παρουσίας του, τα 11.5 εκατ. πωλήσεις σε περισσότερες από 115 χώρες που έκαναν οι προηγούμενες τρεις γενιές (μόνο το 2012 πούλησε σχεδόν 245.000 μονάδες και ας ήταν στο τελευταίο χρόνο παρουσίας του το προηγούμενο μοντέλο) το καθιστούν από τα καλύτερα και best seller μοντέλα που έχει κατασκευάσει το γαλλικό εργοστάσιο.

Ο CEO του Renault/Nissan Group, Carlos Ghosn, στα 8 χρόνια που είναι στο τιμόνι μεταμόρφωσε το στυλ των μοντέλων της εταιρίας, η οποία αριθμεί 113 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων και το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών (15%) ανήκει ακόμα στο γαλλικό δημόσιο, και εκεί που ήταν μια σπάταλη εταιρεία που παρήγαγε αυτοκίνητα αμφιβόλου ποιότητας με εκλεκτικό ύφος, αλλά αδιαμφισβήτητη στυλ, σε μια πιο ορθολογικά λειτουργήσιμη εταιρία και με πιο συγκεκριμένους στόχους. Χαρακτηριστική είναι η φράση που με σθένος υποστηρίζει ο Γαλλολιβανοβραζιλιάνος πρόεδρος και λέει

Δεν υπάρχει κανένα κακό σε μια αυτοκινητοβιομηχανία, που να μη μπορεί να διορθωθεί από κάποια καλά αυτοκίνητα

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πρακτικά από τους ιδρυτές και πρωτεργάτες της κατηγορίας, με τη κυκλοφορία του Renault 4, πίσω στο ξεκίνημα της δεκαετία του 1960. Ακολούθησε το Renault 5 το 1972 που ουσιαστικά καθιέρωσε τη κατηγορία αυτοκίνητο πόλης και φτάσαμε το 1990 με τη παρουσίαση από τη Régie (Ρεζί), όπως την αποκαλούν οι Γάλλοι, του πρώτου Clio.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 01

Με τη παρουσίαση του νέου supermini της και την εξολοκλήρου ανασχεδιασμό της γκάμας της, η Renault ευελπιστεί να κερδίσει εκ νέου το στοίχημα της επιτυχίας και επανέλθει στην θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεών, εκεί που άνηκε για δέκα συνεχόμενα χρόνια μέχρι το 2007. Η εμπορική πορεία και κατ επέκταση κερδοφορία του αυτοκινήτου είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη και αναγκαία στην βαριά οικονομική συγκυρία των ευρωπαϊκών κατασκευαστών. Το απερχόμενο μοντέλο είχε πέσει στη τέταρτη θέση καθώς ο ανταγωνισμός με τα Fiesta, Polo, Corsa, C3, Punto και λοιπά είναι εξοντωτικός και αμείλικτος. Η επαφή μαζί του μου προσέφερε τη χαρά να οδηγήσω ένα αυτοκίνητο που καλύπτει οποιαδήποτε επιθυμία ζητήσει ένας κοινός οδηγός και κάλλιστα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, καθώς με την εκπληκτική συρρίκνωση της ελληνικής αγοράς και την προσαρμογή στα νέα της δεδομένα, η συγκεκριμένη κατηγορίας, λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος και οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού είναι πολύ μεγάλες. Τέλος, μη ξεχνάμε ότι το 1991 και το 2006 το Clio κατέκτησε το τίτλο του ‘αυτοκινήτου της Χρονιάς” με την πρώτη και τρίτη γενιά αντίστοιχα, όντας το μόνο αυτοκίνητο που έχει κατακτήσει τον τίτλο δύο φορές, κάτι που αποδεικνύει ότι η Renault ξέρει να φτιάχνει σωστά, ολοκληρωμένα και απόλυτα επιτυχημένα αυτοκίνητα.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός
  • Εκπληκτικός κινητήρας
  • Δυναμικό οδηγικό στήσιμο
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Ελαφρώς χειρότερη ποιότητα σε σχέση με το προηγούμενο
  • Έλλειψη καθρέφτη στο σκιάδιο του συνοδηγού!

Το αυτοκίνητο

Με το που κλείστηκε το ραντεβού για να πάρω το αυτοκίνητο, περίμενα κάθε μέρα τη στιγμή που θα το πάρω στα χέρια μου, καθώς είχα μια ιδιαίτερη μεγάλη και ανεξήγητη επιθυμία να το οδηγήσω, για να δω πόσο καλύτερο μπορεί να έχει γίνει από το ήδη πλήρες απερχόμενο αλλά κυρίως, και αυτό που όλοι έχουν στο μυαλό τους, το πως θα λειτουργήσει σαν σύνολο με τον ολοκαίνουριο 900άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα, “παιδί” και αυτός του εκτεταμένου downisizing που κυριαρχεί πλέον στα νέα αυτοκίνητα.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 32

Η Renault έκανε το μεγάλο βήμα αλλάζοντας εντελώς τον σχεδιασμό του, μεγαλώνοντας το σε διαστάσεις σε πείσμα και κόντρα στη τάση της εποχής που το νέο μοντέλο είναι συνήθως μικρότερο και εξοπλίζοντας το με πολλές τεχνολογίες αλλά και πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Είναι χτισμένο στη πλατφόρμα του προηγούμενο μοντέλου αλλά εκ νέου εξελιγμένη και θα κατασκευάζεται τόσο στο εργοστάσιο Flins στη Γαλλία όσο και σε αυτό της Προύσας στη Τουρκία. Η Γαλλική εταιρία δεν είναι σε θέση ακόμη να ανακοινώσει το νούμερο παραγωγής νέων Clio σε αυτά τα δύο εργοστάσια αφού στο Flins η παραγωγή θα αυξομειώνεται ανάλογα με την ζήτηση του Zoe και του Clio.

Στιλιστικά, είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο διαθέτει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα των Γάλλων, με ένα εντελώς νέο σχήμα εμπρός και πίσω. Ο νέος επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος, Ολλανδός Laurens van den Acker, με θητεία σε Audi, Mazda και Ford αλλά και σχεδιαστής του εσωτερικού της Bugatti EB110, έφερε την απαραίτητη δόση φρεσκάδας, δυναμικών γραμμών και φρέσκου σχήματος. Κακά τα ψέμματα, ελάχιστα μοντέλα των Γάλλων, έδρεπαν δάφνες καλαισθησίας και ομορφιάς, το αντίθετο μάλλον.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 21

Τα πρώτα δείγματα γραφής του Ολλανδού και της ομάδας του από τη νέα σχεδιαστική στρατηγική της Renault «Λουλούδι της ζωής» τα είδαμε από τα πρωτότυπα Renault DeZir και Zoe τα οποία παρουσιάστηκαν τον Οκτώβριο του 2010 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού αλλά και στην facelift έκδοση του Twingo και το νέο Clio γίνεται πλέον μπροστάρης των μοντέλων που θα ακολουθήσουν. Το πρώτο πράγμα που κάνει μπαμ είναι η αιχμηρή νέα μύτη του και το αρκετά μεγάλο εταιρικό σήμα, που γίνεται διακριτό από μακριά, φωνάζοντας τη καταγωγή του. Ακολούθως μεγάλα είναι και τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα αλλά όσο νομίζεις ότι είναι υπερβολικά σε μέγεθος αυτά δένουν με πολύ ωραίο, ελκυστικό και γλυκό τρόπο. Δίπλα από τα φώτα και ψηλά στο προφυλακτήρα βρίσκονται και τα LED φώτα ημέρας. Πηγαίνοντας προς τα πίσω συναντάμε τις χειρολαβές για τις πίσω πόρτες ενσωματωμένες-κρυμμένες στο πλαίσιο του παραθύρου, δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση τρίθυρου αμαξώματος και δίνοντας στο Clio μια σπορ εμφάνιση. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες η τέταρτη γενιά θα είναι η πρώτη που δε θα κυκλοφορήσει σε τρίθυρο αμάξωμα στην αγορά. Ακόμα μια σχεδιαστική λεπτομέρεια είναι τα πάρα πολύ μικρά φινιστρίνια δίπλα από τις χειρολαβές πάνω στις πίσω κολόνες.

Αυτό που ξεχωρίζει και λατρεύεις να βλέπεις από τους πλαϊνούς καθρέφτες είναι τα τονισμένα πίσω φτερά και γενικά όλη πλαϊνή σχεδίαση είναι γεμάτη μυώδης καμπύλες. Αυτό που ξενίζει κάπως στο μάτι είναι τα πλαστικά στη βάση των θυρών, πάνω από τα μασπιέ που θα έλεγα είναι σχεδιαστική παραφωνία αλλά και μάλλον καπρίτσιο του σχεδιαστή. Όμως έχουν και αυτά τη χρησιμότητα τους καθώς είναι τα πρώτα που θα ακουμπήσουν σε ένα τοίχο και προστατεύουν ενδεχόμενο τραυματισμό του χρώματος της πόρτας. Τέλος, το σχεδιαστικό παζλ κλείνει με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που προσωπικά τον βρίσκω από τους πιο όμορφους κ@λους που έχω δει σε μικρό αυτοκίνητο. Πραγματικά δε χόρταινα να το παρατηρώ και να χαζεύω τα “χωνεφτά” και γωνιώδη φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας με υποψία διαχύτη, το μικρό πίσω τζάμι που σε προέτρεπε για πιο σπορ καταστάσεις και το στρογγυλεμένο πίσω άκρο είναι παρόμοια σε στυλ με το μεγαλύτερο Megane. Γενικά το αυτοκίνητο συνολικά, οι επιθετικές του γωνίες και καμπύλες σε κάνουν να θέλεις να το προσεγγίσεις, να το επεξεργαστείς περισσότερο και να το αγγίξεις.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 09

Το Clio είναι χαμηλότερο κατά 4,5 εκ. και πλατύτερο κατά 2,4 εκ. από το προηγούμενης γενιάς μοντέλο και μετράει 4.062 χλστ.σε μήκος, 1.730 χλστ. σε πλάτος, 1.450 χλστ. σε ύψος και τέλος το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2.589 χλστ. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 300 λίτρα, 12 περισσότερα από την προηγούμενη γενιά, ενώ τέλος ζυγίζει 1050 κιλά, 100 κιλά λιγότερα σε σχέση με την τρίτη γενιά.

Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, η απόστασή του από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 1,5 εκ. και το αυξημένο μετατρόχιο έχουν “σπρώξει” ελαφρά προς τα έξω τους τροχούς, συμβάλλοντας στη μείωση του θορύβου κύλισης και ενισχύοντας το δυναμικό χαρακτήρα.

Το όλο σχεδιαστικό εγχείρημα θα έλεγα με το χέρι στη καρδιά ότι έχει πετύχει και με το Clio την αποδοχή του νεανικού κοινού την έχει σίγουρα στο τσεπάκι.

Το μεγαλύτερο στοίχημα, όμως δεν ήταν η σχεδίαση του αλλά ο ολοκαίνουριος κινητήρας του. Είναι το πρώτο μοντέλο που τοποθετείται σε αυτοκίνητο της Renault και η πλήρης ονομασία του είναι 0.9 ENERGY TCe 90. Έχει χωρητικότητα 898 κ.εκ, διαθέτει σύστημα έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Η ισχύς του είναι 90 άλογα στις 5.250 σ.α.λ με 135 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., με το 90% της, να είναι πραγματικά διαθέσιμη από τις 1.650 σ.α.λ. Το αλουμινένιο του μπλοκ το κάνει το κινητήρα να είναι ελαφρύτερος κατά 15 κιλά και βάρος στον εμπρός άξονα να είναι μικρότερο κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη κατανομή μεταξύ των αξόνων που είναι 62,5/37,5. Ο TCe 120 1.200 κ.εκ. αποδίδει 120 άλογα με 190 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ και συνδυάζεται με το νέο 6-τάχυτο EDC (Efficient Dual Clutch) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αργότερα θα προστεθεί και η έκδοση με τον 1.200αρη TCe turbo κινητήρα να αποδίδει 140 άλογα.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 14

Ο κινητήρας είναι αρκούντως οικονομικός και παρότι είναι τεχνολογίας turbo, καταναλώνει σχεδόν 1 λίτρο/100 χλμ λιγότερο σε σχέση με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που αντικαθιστά, ενώ εκπέμπει σχεδόν 30 γρ/χλμ CO2 λιγότερα και συμμορφώνεται στις διατάξεις για το EURO 5. Συνδυάζεται στάνταρ με σύστημα Start/Stop, έχει τεχνολογία θερμικής διαχείρισης και μια περισσότερο αποδοτική αντλία λαδιού και μια καδένα χρονισμού με επικάλυψη από τεφλόν που έχει αποτέλεσμα 20% μειωμένες εσωτερικές τριβές που αυτές μεταφράζονται σε καλύτερη κατανάλωση και πιο αποδοτικό σύνολο.

Οι 90 ίπποι και τα 135 Nm ροπής, υπόσχονται καλές επιδόσεις, αν σκεφτούμε το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το μέγεθος του κινητήρα, και κάνει τα 0-100 χλμ σε 12.2 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα αλλά θα χρειαστεί πολύ ώρα για να τα πιάσει, καθώς στο βαρύ φορτίο του γκαζιού δείχνει σημάδια κόπωσης. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση τα 4,3 λίτρα/100χλμ και πραγματικά με σωστή συντηρητική και οικολογική οδήγηση μπορεί να πετύχει τέτοια νούμερα, όπως θα αναλυθεί και παρακάτω. Γενικά, ένα πολύ μεγάλο προτέρημα του αυτοκινήτου είναι τα χαμηλά λειτουργικά κόστη του, καθώς ούτε τέλη κυκλοφορίας θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του αφού η εκπομπή 99 γρ/χλμ CO2 σε απαλλάσσουν από αυτά. Το αυτοκίνητο θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με “αραιή” και ο λεβιές του είναι στο κατάλληλο σημείο, στη προέκταση του χεριού και με πολύ ωραίο κούμπωμα των σχέσεων, αλλά κάπως μεγάλες διαδρομές μεταξύ τους. To παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ο κινητήρας συνδυάζεται με το ίδιο κιβώτιο αλλά πιο σφικτές οι κλιμακώσεις των σχέσεων και οι εκπομπές του ανέρχονται στα 104 γρ/χλμ. με την πιο οικολογική έκδοση που είχαμε στα χέρια μας να της προσκολλάται το προσωνύμιο EcoLeader και διατίθεται μόνο στη μεσαία έκδοση Expression.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 10

Η αξιοπιστία του, σύμφωνα με τη Renault, εγγυάται από τις 20.000 ώρες λειτουργίας του πάνω στο πάγκο δοκιμών αλλά και πάνω από 800.000 εξαντλητικά χλμ πραγματικών συνθηκών.

Τέλος, μια έννοια που είναι συνδυασμένη με το όνομα Renault είναι η παθητική και ενεργητική του ασφάλεια. Η γαλλική εταιρία ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που μοντέλο της απέσπασε πέντε αστέρια στη δοκιμή πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAΡ, με τη Laguna MK2 πριν από 12 χρόνια. Το νέο Clio δε θα μπορούσε να έχει τίποτα λιγότερο από αυτή τη βαθμολογία, όντας ένα από αυτά που έχουν συλλέξει τη μεγαλύτερη βαθμολογία.

Το εσωτερικό

Μετά από τη ρηξικέλευθη επανασχεδίαση του εξωτερικού, η εσωτερική καμπίνα δε θα μπορούσε να μείνει με τη σειρά της ανεπηρέαστη. Το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις με το που καθίσεις στο κάθισμα του οδηγού είναι η πολύ μεγάλη οθόνη του Media Nav και η απουσία σχισμής για CD, κάτι που δε με παραξεύνεσε καθόλου γιατί πρέπει να συνηθίσουμε σιγά σιγά ότι το άσχημο αυτό οπτικό μέσο έχει πεθάνει.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 03

Βραχνάς σε όλες τις προηγούμενες γενιές του Clio ήταν η θέση οδήγησης και η τοποθέτηση του τιμονιού του. Αυτά έχουν αλλάξει άρδην και πλέον είναι άριστη, με πολύ καλή ορατότητα και άνετη στήριξη και αναπαυτική επένδυση από το κάθισμα. Το τιμόνι του ρυθμίζεται τόσο πάνω-κάτω όσο και μέσα-έξω, ενώ και το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε δυο διαστάσεις και η σωστή θέση οδήγησης είναι θέμα δευτερολέπτων. Σοβαρό πλήγμα για την ολοκληρωμένη ορατότητα του είναι το πολύ μικρό πίσω τζάμι και οι μεγαλούτσικες πίσω κολόνες, που θα δυσκολέψουν το παρκάρισμα, ειδικά στην αρχή.

Το επόμενο πράγμα που παρατηρείς είναι η απουσία πολλών κουμπιών και διακοπτών. Η κεντρική κονσόλα, που όπως είπαμε δεσπόζει η 7-ιντση οθόνη της LG, είναι επενδυμένη με γυαλιστερό πλαστικό χρώματος piano black και μια χρωμιωμένη λωρίδα να το περιτριγυρίζει. Εργονομική ατέλεια θα χαρακτήριζα την τοποθέτηση του μοναδικού διακόπτη της κονσόλας που ελέγχει τον ήχο του συστήματος από την δεξιά πλευρά, όντας μακριά από τη λογική προέκταση του χεριού. Φυσικά, υπάρχει και το χειριστήριο στη κολόνα του τιμονιού, και όχι πάνω στο τιμόνι που κυριαρχεί στη πλειοψηφία των αυτοκινήτων, και με το που το συνηθίσεις θα ξεχάσεις και την κακή τοποθέτηση του διακόπτη της έντασης του ήχου αλλά και την όποια λύση κάθε άλλου αυτοκινήτου έχεις οδηγήσει, καθώς το θεωρώ από τα πιο εύχρηστα χειριστήρια.

Επίσης, άλλη μια εργονομική ατασθαλία θα ανέφερα το σημείο που έχουν τοποθετηθεί ο διακόπτης του cruise control με speed limiter καθώς και το κουμπί Eco που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα για πιο οικονομική οδήγηση. Μειώνει τη κατανάλωση κατά 10%, ενώ το ταμπλό αλλάζει χρώμα (πράσινο, κίτρινο και πορτοκαλί). Υπάρχει επίσης σύστημα ειδοποίησης έγκαιρης αλλαγής ταχυτήτων GSI (Gear Shift Indicator) ώστε να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 23 Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 12

Αυτά βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ και λίγο πιο μπροστά και κάτω από το χειρόφρενο, εμποδίζοντας την ορατότητα τους και πολύ σπάνια θα πατήσεις αυτό που θες με την πρώτη. Κατά τ’άλλα όλα βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένεις να είναι και το αυτοκίνητο ξεκινάει μετά την τοποθέτηση της κάρτας (αντί για κλειδί) στην ειδική υποδοχή και πατώντας το κουμπί start.

Συνεχίζοντας, ο πίνακας οργάνων που περιλαμβάνει το οβάλ κεντρικά τοποθετημένο ψηφιακό ταχύμετρο, χαρακτηριστικό των Renault από την εποχή του προηγούμενου Twingo, και δεξιά και αριστερά τα στρογγυλά χωνευτά και ευανάγνωστα όργανα του στροφόμετρου και μετρητή της βενζίνης, καθιστώντας το ένα πολύ μοντέρνο σύνολο.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 08

Η απολύτως χρηστική, ακόμα και από άτομα χωρίς καμία εμπειρία με οθόνες αφής, πχ. ο πατέρας μου, δε θα χρειαστούν παρά μόνο λίγα λεπτά για να εξοικειωθούν με τις λειτουργίες της touch screen οθόνης. Έχει πολύ πλούσια χρώματα και δύσκολα αντανακλάσεις του φωτός της ημέρας θα εμποδίζουν την ανάγνωσής της. Εκτός από το ηχοσύστημα και τη σύνδεση των εξωτερικών πηγών είτε με bluetooth, είτε με θύρα USB, είτε με AUX, από εκεί παρέχονται πληροφορίες πλοήγησης Nav N Go με τους χάρτες να είναι 2D και 3D, και τέλος άλλες γενικές ρυθμίσεις διαφόρων υποσυστημάτων. Για τους tech freak, να αναφέρω ότι στο προσεχές μέλλον μέσω του προαιρετικού συστήματος R-Link (κάτι σαν ενσωματωμένο tablet) θα μπορεί κανείς να συνδεθεί με το internet, να κατεβάζει application από το Renault R-Link Store, να δίνει φωνητικές εντολές, να ωφελείται στην οικονομική οδήγηση υπό την καθοδήγηση του προγράμματος Driving eco². Τέλος θα υπάρχει και η λειτουργία R-Sound Effect, παρόμοιο με αυτό που έχουμε συναντήσει στη νέα Μ5 και ο οδηγός θα μπορεί να διαλέξει προφίλ ήχων που θα ακούει από τα ηχεία του αυτοκινήτων, έχοντας επιλογές ενός κινητήρα V6 ή τεσσάρων άλλων ήχων κινητήρα πατώντας ένα πλήκτρο στην οθόνη του συστήματος, που έχει επιμεληθεί η Renault Sport.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 05

Κοινό χαρακτηριστικό όλων των προηγούμενων Clio αλλά κυριότερα της τελευταίας γενιάς ήταν τα διθυραμβικά σχόλια που είχε αποσπάσει για την ποιότητα συνολικά του εσωτερικού της καμπίνας, τόσο στις φθηνότερες αλλά ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις με το ταμπλό από μαλακό πλαστικό. Θα περίμενε κανείς δηλαδή ο πήχης να πάει ακόμα ψηλότερα, αλλά αν εξαιρέσουμε το ταμπλό που, το πλαστικό του είναι μαλακής και καλής υφής, οι υπόλοιπες επενδύσεις δείχνουν σημάδια προσπάθειας περιορισμού του κόστους χωρίς ωστόσο επ’ουδενί να χαρακτηρίζεται κακής ποιότητας ή δευτεροκλασάτα. Το δέσιμο των υλικών είναι όμως αψεγάδιαστο και τριγμοί ή οτιδήποτε άλλοι θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους. Γάλλοι γαρ, λατρεύουν την ησυχία.

Ο νεανικός σχεδιασμός του, έρχεται να ολοκληρωθεί με την επιλογή τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων (μαύρο, κόκκινο, μπλε ή ivory) για το ντύσιμο των πλαστικών μερών. Γενικά, διάθεση να έχεις όταν το παραγγείλεις να παίξεις με το χρωματισμό που σου ταιριάζει με τη μονοχρωμία ή την αντίθεση για το ταμπλό, τα πλαίσια της πόρτας, το τιμόνι, τις χειρολαβές, τη βάση μοχλού ταχυτήτων, τα πλαίσια αεραγωγών και τις ταπετσαρίες.

Τέλος, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και θα βρεις παντού να αφήσεις κάτι. Μπροστά από τον επιλογέα των ταχυτήτων, το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι τετράγωνο, βαθύ και με 7 λίτρα χωρητικότητα και με επιπλέον κόστος υπάρχει και το υποβραχιόνιο.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 25

Παρόλη την μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, οι χώροι στο εσωτερικό δεν αυξήθηκαν και παραμένουν ίδιοι με το προκάτοχο του. Θα χωρέσουν συνολικά ανετότατα 4 μεγαλόσωμα άτομα, είτε και 5 αν οι τρεις πίσω είναι σχετικά πιο “συμπαγών” διαστάσεων. Ο χώρος αποσκευών, όπως προειπώθηκε είναι 300 λίτρα και είναι απολύτως ορθογώνιος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Τα καθίσματα διαιρούνται σε αναλογία 60/40 και όταν πέσουν θα δημιουργήσουν ένα χώρο 1.1147 λίτρων, όχι όμως πλήρως επίπεδο, καθώς οι βάσεις των καθισμάτων δημιουργεί ένα σκαλοπάτι. Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει να χωρέσει άνετα δυο σανίδες του snowboard 165 εκ. η καθεμιά.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 31 Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 26

Πάμε τώρα στο χρώμα του χρήματος. Το νέο Clio διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με όλα να χαρακτηρίζονται για το πλούσιο χαρακτήρα τους. Η Authentic εφοδιάζεται με τον κλασσικό ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1,2 λίτρων με 75 ίππους και τους diesel dCi 1,5 λίτρων σε δύο εκδόσεις απόδοσης 75 και 90 ίππων και κοστίζουν €11.950, €14.490 και €15.300 αντίστοιχα και περιλαμβάνουν ABS, ESP, 4 αερόσακους, Hill Start Assist, Cruise Control με speed limiter, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Bluetooth, θυρα USB και AUX, Renault Bass Reflex. Ακολουθεί η μεσαία Expression που συνδυάζεται με τους ίδιους κινητήρες πετρελαίου και το βενζίνης αλλά προστίθεται και ο 0,9 λίτρων TCe που είχαμε στα χέρια μας και κοστολογούνται από €15.200 και €15.950 για τους δυο πετρελαίου και από €12.350 και €13.350 για τους αντίστοιχους βενζινοκίνητους. Στον εξοπλισμό προστίθεται το εξαιρετικό σύστημα Media Nav, κάθισμα οδηγό ρυθμιζόμενο καθ’ύψος, προβολείς ομίχλης και χρωμιωμένες διακοσμιτικές λεπτομέριες. Τέλος η ακριβότερη Dynamic με τους δύο 90άρηδες κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και θα βγουν από το τραπεζικό σου λογαριασμό €14.500 για τον βενζίνης και €16.990 για τον πετρελαίου. Ο εξοπλισμός εδώ είναι αξιοζήλευτος και προστίθεται η επιλογή της προσωποποίησης του εσωτερικού, κάρτα-κλειδί hands free, δερμάτινες επενδύσεις κλπ. Περίεργο είναι η απουσία αερόσακων οροφής, οι οποίοι κατά κάποιο τρόπο υποκαθίστανται από τους πλευρικούς των καθισμάτων που εκτείνονται μέχρι το ύψος του κεφαλιού. Αναλυτικά ο τιμοκατάλογος με όλα τα διαθέσιμα έξτρα μπορεις να τον βρεις εδώ

Στο δρόμο

Εκ των πραγμάτων είμαι άνθρωπος που δε δέχομαι τα στερεότυπα, αλλά όσοι λένε ότι οι Γάλλοι φτιάχνουν αυτοκίνητα με καταπληκτική οδηγική συμπεριφορά και στήσιμο, δεν έχω παρά να τους επιβεβαιώσω.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 30

Όπως θα δεις και από το χώρο φωτογράφησης, με το Clio ανέβηκα στο Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού και η διαδρομή προσέφερε μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία για να δοκιμάσω το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο και μετά στον επαρχιακό δρόμο και τις ανοιχτές καμπές να παρατηρήσω τις αντιδράσεις του πλαισίου και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Τέλος, οι συνεχόμενες φουρκέτες έδειχναν να είναι το στοιχείο του αλλά για να κινηθώ γρήγορα θα ήθελα κάποια παραπάνω άλογα.

Στον εμπρός άξονα έχει τοποθετηθεί κλασικά η λύση του των αναρτήσεων τύπου Mac-Pherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονο προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια. Εξελίσσοντας την εξαιρετική πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου και προσθέτοντας τα φαρδύτερα μετατρόχια και μεγαλύτερο μεταξόνιο έχουν σου δίνουν εξαρχής την αίσθηση ότι πατάει σε γερά πόδια. Μη ξεχνάμε ότι σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει και η RS έκδοση του μοντέλου με τα 200 άλογα, κάτι που αποδεικνύει το πόσο στιβαρό είναι το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Τα περιθώρια πρόσφυσης πιο ψηλά και τον πήχη της Isinbayeva. Ο μονίμως ενεργοποιημένο ESP θα κάνει τη παρέμβαση του όταν πραγματικά έχεις ξεφύγει από τον έλεγχο. Οι μηχανικοί της Renault έχουν βρει τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης και είναι μεν λίγο πιο σφικτή κάτι που φυσικά σε ανταμείβει καθώς δημιουργούνται μικρότερες κλίσεις στις στροφές και ταυτόχρονα από την άλλη στους γεμάτο κρατήρες δρόμους μας και παρά τις ζάντες 16 ιντσών με λάστιχα 195/55 δε κοπανάει καθόλου. Στον ανοιχτό δρόμο δε, και με το cruise control στο στάνταρ εξοπλισμό ταξιδεύει σα να είσαι σε μαγικό χαλί ανεξαρτήτου ταχύτητες ταξιδιού.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 13

Η ευχαρίστηση στην οδήγηση ξεκινάει από το τιμόνι και το Clio παίρνει άριστα. Με διάμετρο στροφής τα 10.6 μέτρα και γρήγορο τιμόνι με κάτι λιγότερο από 2 και 3/4 περιστροφές από άκρη σε άκρη, είναι όσο κοφτερό και άμεσο πρέπει να είναι. Η πληροφόρηση από το δρόμο παρόλο την ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι ακριβέστατη. Από την άλλη στα φρένα συναντάμε δίσκους μπροστά διαμέτρου 258 χλστ. και παρόλο που στο πίσω άξονα φοράει ταμπούρα (διαμέτρου 8 ιντσών) δεν έκαναν κιχ και δεν κουράστηκαν καθόλου. Είναι πολύ δυνατά Μελανό σημείο η αίσθηση του πεντάλ που ήθελε κάποια χιλιόμετρα για να συνηθίσεις το που πιάνει καθώς είχε ένα κενό διάστημα με το που το ακουμπάς.

Με το που ακούς κινητήρα μικρότερο από λίτρο, πόσο μάλλον 898 κ.εκ. σίγουρα σκέφτεσαι αν είναι αρκετός και αν κάνει για το αμάξωμα. Ότι ενδοιασμούς και αν είχες, ξέχασε τους. Ο τρικύλινδρος turbo με κωδικό κινητήρα D4F 740 και συμπίεση 9.5:1 έχει σχετική ιπποδύναμη 99 ίππους το λίτρο και η δύναμη του είναι πανταχού παρούσα. Είτε ήρεμα και χαλαρά μέσα στη πόλη και με 4η σχέση στο κιβώτιο κινείσαι άνετα και όποτε χρειαστείς θα σε βοηθήσει να πραγματοποιήσεις προσπέρασμα χωρίς να ιδρώσεις. Επίσης δε θα καταλάβεις ποτέ ότι λείπει ένας κύλινδρος στο κινητήρα καθώς το χαρακτηριστικό μειονέκτημα των τρικύλινδρων, οι κραδασμοί, λάμπουν δια της απουσίας τους. Οκ, όταν σταματάς στη κίνηση μπαίνει το Stop & Start για να εξοικονομεί καύσιμο αλλά η λειτουργία του και η πέρα πάσης αμφιβολίας εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας θα είναι σα να μη λειτουργεί. Γενικά θα σου αφήσει την αίσθηση ότι δεν ασχολούμαι με το μοτέρ και είναι εκεί όποτε το χρειαστείς.

Τέλος, ούτε τον βενζινά θα βλέπεις πολύ συχνά καθώς η μέση κατανάλωση που έγραψε ήταν 5.6 λίτρα/100χλμ κάτι που σε συνδυασμό με το 45άρι ρεζερβουαρ θα σου δώσει αυτονομία εύκολα πάνω από 800 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και η σωστή θερμοδιαχείριση του κινητήρα που εξοικονομεί κατά μέσο όρο 15% από το χρόνο τον οποίο χρειάζεται ο κινητήρας για να φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του, αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (ESM-Energy Smart Management) που ανακτά την κινητική ενέργεια που παράγεται από το αυτοκίνητο όταν φρενάρει μέσω του εναλλάκτη και την αποθηκεύει στη μπαταρία. Έτσι τα συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν ενέργεια (θέρμανση, φωτισμός, ηχοσύστημα κλπ) φορτίζονται απευθείας από τη μπαταρία και έχουν χαμηλή επίπτωση στην κατανάλωση. Επιπλέον, η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου για το start/stop.

Test Drive_ Renault Clio 0.9 TCe 90 - 39

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ενώ περιμένεις στην εθνική οδό να καταναλώνει λιγότερο από ότι στη πόλη συμβαίνει το αντίθετο. Έτσι και με καρφωμένα τα 140χλμ/ώρα στο cruise control θα γράψει 6.4 λίτρα/χλμ ενώ μέσα στη πόλη και με το κινητήρα να σε βοηθάει οι αλλαγές να γίνονται κοντά στις 2.500 με 2.800 σ.α.λ. το περισσότερο που θα δεις είναι τα 4.8 λίτρα/100χλμ.

Εν κατακλείδι

Στην ελληνική μυθολογία η Κλειώ ήταν η Μούσα της επικής ποίησης και της Ιστορίας. Το όνομα της σημαίνει αφηγούμαι ή κάνω γνωστό. Στη περίπτωση μας όμως το νέο Renault Clio έχει θέσει πολύ γερές βάσεις και κατά προσωπική εκτίμηση είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας, έχοντας ίσως και το πιο καλοστημένο, μελετημένο και ισορροπημένο σύνολο. Στην εποχή που όλοι ψάχνουν το περιορισμό των εξόδων των μετακινήσεων τους χωρίς πολλούς περιορισμούς, ο μικρός, οικονομικός και καθαρός αλλά και ζωντανός κινητήρας του είναι χαρά του ιδιοκτήτη.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Renault πούλησε 99.132.100 μετοχές της στη Nissan, αξίας €358 εκατ.

Μετά την πρώτη πώληση μετοχών της Nissan στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος της Renault ολοκλήρωσε σήμερα μια δεύτερη συναλλαγή, και πούλησε στη Nissan...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Στις 4 Απριλίου τα αποκαλυπτήρια του Renault Captur facelift

Έχουν περάσει 4,5 χρόνια από τη στιγμή που η Renault αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του Captur, με τη γαλλική εταιρία να ετοιμάζει το facelift...
Autoblog.gr