F1 Testing Jerez Day 1

Οι ομάδες συνεχίζουν να καλύπτουν χιλιόμετρα στην πίστα της Χερέθ, προκειμένου να “εξαφανίσουν” τα προβλήματα από πάνω τους, αλλά και να τα κάνουν ακόμα ταχύτερα. Οι χρόνοι δεν έχουν και πολλή σημασία, καθώς καμία ομάδα δε φανερώνει όλη τη δυναμική του μονοθεσίου της, αφού ο σκοπός των χειμερινών δοκιμών είναι η κατανόηση των νέων εξαρτημάτων και των ελαστικών της Pirelli, αλλά και να καταφέρουν να τα παρουσιάσουν όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικά στους πρώτους αγώνες του 2013, για ένα θετικό ξεκίνημα.

Ο ταχύτερος χρόνος της σημερινής ημέρας ανήκει στην Romain Grosjean με τη Lotus E21. Ο Γάλλος ολοκλήρωσε 95 γύρους, ενώ ταχύτερος ήταν και στην πρωινή περίοδο, με τον καλύτερο χρόνο του να σημειώνεται στο μεσημέρι, στον 61ο του γύρο, σ’ ένα stint 5 γύρων. Τελείωσε την ημέρα στην άκρη τής πίστας, καθώς το βρετανικό μονοθέσιο έμεινε από καύσιμα.

Η ομάδα με τους περισσότερους συνολικά γύρους ήταν η Force India, με τους Paul Di Resta και James Rossiter να κάνουν 95 και 19 γύρους, αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει ότι η ινδική ομάδα πήρε σήμερα δεδομένα από 114 γύρους ή 504 χιλιόμετρα. Το καλό δεν είναι μόνο τα δεδομένα, αλλά και το γεγονός ότι η μέρα κύλισε χωρίς προβλήματα για την ομάδα. Ο Di Resta σημείωσε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, 8 δέκατα πίσω από τον πρώτο Grosjean, και ο Rossiter τον δέκατο ταχύτερο, 3 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή.

Οι δοκιμές στη Χερέθ ολοκληρώθηκαν για τον Daniel Ricciardo, γράφοντας τον τρίτο καλύτερο χρόνο της δεύτερης ημέρας, αφού θα πρέπει να παραδώσει την STR8 στον Jean Eric Vergne για τις δύο τελευταίες ημέρες στη Χερέθ. Ο οδηγός της Toro Rosso έκανε 83 γύρους, δείχνοντας καλό ρυθμό, αν και προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της πίστας, 29 λεπτά μετά από την έναρξη της ημέρας.

Πίσω τους βρέθηκε ο Mark Webber, με τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο. Ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull Racing είναι ο μοναδικός και ο πρώτος που έχει συμπληρώσει 3ψήφιο αριθμό γύρων στις φετινές δοκιμές, χωρίς ν’ αντιμετωπίσει πρόβλημα με την RB9. Το μεγαλύτερο stint τού Webber ήταν 16 γύρων, ώστε να δοκιμάσει να ελαστικά της Pirelli, αξιολογώντας τη φθορά τους, και ξεκίνησε λίγο πριν από τις 15:30, τοπική ώρα.

Ο Nico Hulkenberg της Sauber έκανε κι αυτούς πολλούς γύρους, 99 στον αριθμό, γράφοντας τον πέμπτο καλύτερο χρόνο για σήμερα. Όπως και ο Grosjean, έτσι και ο Hulk έμεινε από καύσιμα στο τέλος της διαδικασίας. Αυτό δεν είναι κάτι που εκθέτει τις ομάδες όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου· οι μηχανικοί έχουν κάνει κάποιους θεωρητικούς υπολογισμούς, τους οποίους θέλουν να επιβεβαιώσουν και στην πράξη, και, αν θέλουν να το δοκιμάσουν αφήνουν τους κινητήρες τους να καταναλώσουν όλη τη βενζίνη στο τέλος της ημέρα, ώστε να μη χάσουν χρόνο με την επιστροφή του μονοθεσίου στο γκαράζ.

Τα προβλήματα συνεχίζονται για την ομάδα της Mercedes. Ο Lewis Hamilton είχε κακό ξεκίνημα με τους Γερμανούς, καθώς ολοκλήρωσε μόνο 15 γύρους: πριν συμπληρωθούν 2 ώρες από την έναρξη της ημέρας, ο Βρετανός κατάληξε στα προστατευτικά, το φρενάρισμα δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε. Αν κι όλοι νομίσαμε ότι είναι οδηγικό λάθος, τελικά υπήρχε πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα πέδησης της W04, ειδικότερα στο πίσω μέρος. Η W04 έχει καλύψει μόνο 26 γύρους, αφού και χθες, ο Nico Rosberg έκανε μόνο 11 γύρους, λόγο προβλήματος σε μία δέσμη καλωδίων, η οποία προκάλεσε φωτιά. Από τη στιγμή της σύγκρουσης, ο Hamilton δεν ξαναβγήκε στην πίστα. Σύμφωνα με τη Mercedes το πρόβλημα βρέθηκε στη σύνδεση της πίσω δεξιάς δαγκάνας. Ο Βρετανός είχε προλάβει να γράψει 1:19.572, κάτι που του έδωσε την έκτη θέση, αν και αυτό δεν έχει καμία σημασία.

Πίσω από τον Βρετανό, ο διάδοχό τους στη McLaren, Sergio Perez. Ο Μεξικανός οδηγός έκανε τους πρώτους 81 γύρους με την MP4-28, δίχως ν’ αντιμετωπίσει πρόβλημα. Όπως όλοι, έτσι κι αυτός έκανε δοκιμές με τα ελαστικά της Pirelli, αλλά και ρυθμίσεις στο set-up, αφήνοντας τα δύο μεγαλύτερα stint για το τέλος μετά το μεσημέρι. Ο καλύτερος χρόνος του ήταν μόλις ο 7ος καλύτερος συνολικά, και σημειώθηκε στις 2,5 ώρες ύστερα από την έναρξη της ημέρας, αλλά αυτό προφανώς δεν ενδιέφερε τον 23χρονο, ο οποίος ήθελε να εγκλιματιστεί μέσα στο νέο του μονοθέσιο.

Άλλη μια απροβλημάτιστη ημέρα για τη Ferrari: ο Felipe Massa ήταν ξανά πίσω από το τιμόνι της F138 και πήρε δεδομένα από 78 γύρους. Ο χρόνος του ήταν ο 8ος καλύτερος, αλλά είναι νωρίς για τη Scuderia να δώσει σημασία στους χρόνους, αφού οι Ιταλοί έκαναν πολλές δοκιμές, τόσο από αεροδυναμική πλευρά, όσο και πάνω στα ελαστικά της Pirelli, για να μην έχουν τα προβλήματα που είχαν πέρυσι, αφού η F2012 δεν μπορούσε να τα φέρει γρήγορα στην ιδανική θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην απόδοση στον έναν γύρο, σε κάτι που συνέβαλλε και η μειωμένη απόδοση του DRS.

Ο Pastor Maldonado συνέχισε να παίρνει δεδομένα με την περσινή FW34, αν και έμεινε αρκετή ώρα χωρίς να κάνει γύρους, λόγω προβλήματος με τον συμπλέκτη, το οποίο παρουσιάστηκε νωρίς το πρωί, λίγο πριν από τις 10:30, τοπική ώρα. Στις δύο τελευταίες θέσεις, πίσω από τον Rossiter, ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Caterham και Marussia, με τον Luiz Razia, που ανακοινώθηκε σήμερα ως επίσημος οδηγός της Marussia για το 2013, να είναι πολύ πιο αργός από τον Giedo van der Garde της Caterham.

Το ατύχημα του Hamilton:

Στη συνέχεια, οι καλύτεροι χρόνοι από τη δεύτερη μέρα στη Χερέθ:

 Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Romain Grosjean Lotus 1:18.218 95
2 Paul Di Resta Force India 1:19.003 +0.785 95
3 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:19.134 +0.916 83
4 Mark Webber Red Bull 1:19.338 +1.120 101
5 Nico Hulkenberg Sauber 1:19.502 +1.284 99
6 Lewis Hamilton Mercedes 1:19.572 +1.301 15
7 Sergio Perez McLaren 1:19.572 +1.304 81
8 Felipe Massa Ferrari 1:19.914 +1.696 78
9 Pastor Maldonado Williams 1:20.693 +2.475 71
10 James Rossiter Force India 1:21.273 +3.055 19
11 Giedo van der Garde Caterham 1:21.311 +3.093 88
12 Luiz Razia Marussia 1:23.537 +5.319 31

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyright: Andrew Ferraro/LAT Photographic/Lotus F1 Team]