Toyota TS030 Hybrid 2013 (2)

Η Toyota Racing παρουσίασε το ανανεωμένο TS030 Hybrid το οποίο θα συμμετέχει στο πρωτάθλημα WEC (World Endurance Championship). Οι δοκιμές του ξεκίνησαν σήμερα στο Paul Ricard με το φετινό μοντέλο να διαθέτει αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα. Μηχανικά φορά τον ατμοσφαιρικό V8 3,4-λίτρων κινητήρα απόδοσης 530 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με έναν υβριδικό κινητήρα με πυκνωτή και όχι μπαταρία, απόδοσης 224 kW (300 ίππων).

Επιπλέον το φετινό αγωνιστικό διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική καθώς και βελτιώσεις στο σασί έτσι ώστε να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και αξιοπιστία.

Δύο αυτοκίνητα θα τρέξουν στο WEC με το το ένα να οδηγείται από τους Alex Wurz, Nicolas Lapierre και Kazuki Nakajima και το άλλο από τους Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin και Sébastien Buemi.

[Πηγή: Toyota Racing]

Δελτίο Τύπου

TOYOTA RACING UNVEILS 2013 LE MANS HYBRID CHALLENGER

  • Toyota Racing unveils 2013 TS030 Hybrid World Endurance Championship (WEC) contender
  • Toyota Racing to run two cars throughout 2013 WEC season
  • Alex Wurz, Nicolas Lapierre and Kazuki Nakajima to drive TS030 Hybrid #7
  • Anthony Davidson confirmed to run in TS030 Hybrid #8 with Stéphane Sarrazin and Sébastien Buemi
  • Improvements made to powertrain, chassis and aerodynamics for 2013 season.
  • Season commences at Silverstone on 14 April

Toyota Racing has unveiled the revised TS030 Hybrid car which will spearhead the team’s quest for victory in the Le Mans 24 Hours and the FIA World Endurance Championship (WEC) this season. The first full test of the 2013 car will begin at Paul Ricard in southern France tomorrow.

Toyota Racing will run a two car team for the WEC season. Alex Wurz, Nicolas Lapierre and Kazuki Nakajima team up again in the #7 TS030 Hybrid. TS030 Hybrid #8 will compete outside of Le Mans for the first time, with a team of Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin and Sébastien Buemi.

The 2013 TS030 Hybrid uses a revised version of the Toyota Racing hybrid system first used in 2012. The super capacitor-based system delivers 300hp of boost automatically, on top of the 530hp generated by a 3.4 litre, normally-aspirated V8 petrol engine.

Ahead of the new regulations due to be enforced in 2014, the team has fine-tuned the powertrain, chassis and aerodynamics to improve power, efficiency, management of component usage and reliability.

The complete WEC schedule is: Silverstone,UK (14 April); Spa-Francorchamps, Belgium (4 May); Le Mans, France (22 June); Sao Paulo, Brazil (1 September); Austin, United States (22 September); Fuji, Japan (20 October); Shanghai, China (10 November); Bahrain (30 November).