Λεπτομέρειες για το Opel Zafira Tourer BiTurbo [w/video]

Σχετικά άρθρα

Opel Zafira Tourer BiTurbo (1)

Η Opel έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το Zafira Tourer BiTurbo. Το MPV είναι πλέον διαθέσιμο με τον νέο 2,0-λιτρο CDTI BiTurbo με την Opel να το περιγράφει ως το ταχύτερο πετρελαιοκίνητο επταθέσιο van της κατηγορίας του με τον 2,0-λιτρο CDTI BiTurbo να αποδίδει 195 άλογα με 400 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,9 δευτερόλεπτα, τα 80-120 χλμ/ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 218 χλμ/ώρα.

Συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σύστημα Star/Stop και έχει μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ και είναι ήδη διαθέσιμος για παραγγελία. Στην Ελλάδα θα κυκλοφορήσει με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Cosmo, στην τιμή των 34.870 Ευρώ.

Ο κινητήρας πρωτοτοποθετήθηκε στις αρχές του 2012 στο Opel Insignia διαθέτει δύο intercooler. Ανάλογα με τις απαιτήσεις φορτίου του τετρακύλινδρου diesel, δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικών διαστάσεων λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής έχει χαμηλότερη αδράνεια και επιταχύνει γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται άμεσα και ελαχιστοποιείται η ανεπιθύμητη υστέρηση turbo. Ήδη από τις 1.250 rpm, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλεύεται τα 320 Nm – δηλαδή το 80% της μέγιστης ροπής των 400 Nm που είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm.

Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει αρχικά τον εισερχόμενο αέρα και στη συνέχεια να αναλαμβάνει ο μικρότερος. Μία συνεχώς ελεγχόμενη βαλβίδα παράκαμψης οδηγεί μέρος των καυσαερίων στο μεγάλο υπερσυμπιεστή. Αυτό συνεπάγεται ομαλή επιτάχυνση. Στις υψηλότερες στροφές (από περίπου 3.000 rpm) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας την ισχύ στις υψηλότερες στροφές.

Ο αέρας εισαγωγής του κινητήρα προσαρμόζεται ιδανικά στις στροφές και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές ένα πρόσθετο ψυγείο που συνδέεται αποκλειστικά με το μικρό υπερσυμπιεστή διασφαλίζει ότι η μικρή ποσότητα αέρα περνά απευθείας στο θάλαμο καύσης. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής αρχίζει να εμπλέκεται περισσότερο. Ο μεγαλύτερος όγκος αέρα που διαχειρίζεται ψύχεται από ένα μεγαλύτερο ψυγείο.

Για χρήση στο Zafira Tourer BiTurbo, οι μηχανικοί επινόησαν μία έξυπνη λύση διαχωρίζοντας τη μονάδα του intercooler εσωτερικά σε ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Αυτό διαφέρει από τον BiTurbo του Insignia, όπου τα ψυγεία βρίσκονται σε ξεχωριστές θέσεις. Και τα δύο ψυγεία του κινητήρα του Zafira Tourer BiTurbo είναι αερόψυκτα. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Opel]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Zafira Tourer BiTurbo: Το ταχύτερο συμπαγές επταθέσιο diesel

  • Ισχυρός BiTurbo diesel με 143 kW/195 hp & 400 Nm
  • Μοναδικές τεχνολογίες ασφάλειας
  • Κορυφαίος diesel διευρύνει τη γκάμα κινητήρων του ZafiraTourer

Η Opel δημιούργησε το ταχύτερο, επταθέσιο, πολυμορφικό diesel στην κατηγορία των συμπαγών με την εισαγωγή της προηγμένης τεχνολογίας σειριακού twin-turbo στο Zafira Tourer. Ο κινητήρας 2.0 CDTI BiTurbo (143 kW/195 hp, 400 Nm) προσφέρει στη νέα κορυφαία έκδοση diesel τελική ταχύτητα 218 km/h. Με κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 5,6 l/100 km, το νέο μοντέλο BiTurbo, εκτός από ισχυρό είναι και εντυπωσιακά αποδοτικό, πετυχαίνοντας ένα εξαιρετικό μίγμα υψηλών επιδόσεων και θεαματικής οικονομίας καυσίμου.

Η προηγμένη τεχνολογία σειριακού BiTurbo στο Zafira παρέχει υψηλή ισχύ, άμεση απόκριση στο γκάζι και εξαιρετική ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών. Η επιτάχυνση 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,9 δεύτερα ενώ η ελαστικότητα του κινητήρα είναι εξαιρετική, με ρεπρίζ 80 km/h – 120 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο.

Το βραβευμένο Zafira Tourer – που πρόσφατα τιμήθηκε με το ‘Χρυσό Τιμόνι 2012’ από αναγνώστες Ευρωπαϊκών περιοδικών αυτοκινήτου – συνδυάζει μία καμπίνα ανώτερης ποιότητας με τεχνολογίες αιχμής, κάποιες μάλιστα μοναδικές στην κατηγορία που ανεβάζουν τον πήχη στους τομείς ασφάλειας και άνεσης.  Ανάμεσα στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι το μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL+ και ένα πανοραμικό παρμπρίζ που πλημμυρίζει την καμπίνα με φυσικό φως.

Πρόσθετη ευελιξία στο εσωτερικό του ZafiraTourer παρέχει η νέα γενιά του συστήματος Flex7 με μοναδικές λειτουργίες άνεσης καθισμάτων για ένα πρωτοφανές επίπεδο ευρυχωρίας των επιβατών της δεύτερης σειράς.

Ο νέος 2.0 BiTurbo διευρύνει την πλούσια γκάμα κινητήρων του Zafira Tourer, που τώρα περιλαμβάνει εκδόσεις diesel, βενζίνης, ένα LPG και μία έκδοση CNG Turbo. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης έχει στη διάθεσή του άφθονες επιλογές για να καλύψει τις ανάγκες και επιθυμίες του. «Η Opel ενισχύει το ήδη επιτυχημένο Zafira Tourer με νέα και συναρπαστικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά» σχολιάζει ο Thomas Sedran, Μέλος Δ.Σ. της Opel υπεύθυνος Λειτουργιών, Επιχειρηματικής Ανάπτυξης & Εταιρικών Στρατηγικών. «Τώρα είμαστε η μοναδική μάρκα που προσφέρει έναν προηγμένο κινητήρα BiTurbo στην κατηγορία των πολυμορφικών. Το όχημα υπόσχεται ένα μοναδικό μίγμα υψηλών επιδόσεων, εντυπωσιακής οικονομίας καυσίμου και ανώτερης ποιότητας σε επταθέσια διάταξη».

Το νέο υψηλών επιδόσεων ZafiraTourer BiTurbo diesel διατίθεται ήδη για παραγγελία. Στην Ελλάδα θα κυκλοφορήσει με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Cosmo, στην τιμή των 34.870 Ευρώ.

Ο BiTurbo προσφέρει ισχυρή, ομαλή επιτάχυνση, χωρίς υστέρηση turbo

Έχοντας λανσαριστεί στις αρχές του 2012 στο Opel Insignia, ο κινητήρας 143 kW/195 hpBiTurbo CDTI εισάγει την προηγμένη τεχνολογία σειριακού BiTurbo με δύο intercooler στη γκάμα Zafira Tourer. Ανάλογα με τις απαιτήσεις φορτίου του τετρακύλινδρου diesel, δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικών διαστάσεων λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά. Ήταν πολύ σημαντικό να διασφαλιστεί η ταχεία αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι στις μεσαίες στροφές. Το σύστημα λειτουργεί ομαλά και χωρίς διακοπές στην απόδοση ισχύος, ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει σταθερή επιτάχυνση.

Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής έχει χαμηλότερη αδράνεια και επιταχύνει γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται άμεσα και ελαχιστοποιείται η ανεπιθύμητη υστέρηση turbo. Ήδη από τις 1.250 rpm, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλεύεται τα 320 Nm – δηλαδή το 80% της μέγιστης ροπής των 400 Nm που είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.500 rpm.

Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει αρχικά τον εισερχόμενο αέρα και στη συνέχεια να αναλαμβάνει ο μικρότερος. Μία συνεχώς ελεγχόμενη βαλβίδα παράκαμψης οδηγεί μέρος των καυσαερίων στο μεγάλο υπερσυμπιεστή. Αυτό συνεπάγεται ομαλή επιτάχυνση. Στις υψηλότερες στροφές (από περίπου 3.000 rpm) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας την ισχύ στις υψηλότερες στροφές.

Ο αέρας εισαγωγής του κινητήρα προσαρμόζεται ιδανικά στις στροφές και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές ένα πρόσθετο ψυγείο που συνδέεται αποκλειστικά με το μικρό υπερσυμπιεστή διασφαλίζει ότι η μικρή ποσότητα αέρα περνά απευθείας στο θάλαμο καύσης. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής αρχίζει να εμπλέκεται περισσότερο. Ο μεγαλύτερος όγκος αέρα που διαχειρίζεται ψύχεται από ένα μεγαλύτερο ψυγείο.

Για χρήση στο Zafira Tourer BiTurbo, οι μηχανικοί επινόησαν μία έξυπνη λύση διαχωρίζοντας τη μονάδα του intercooler εσωτερικά σε ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο ψυγείο. Αυτό διαφέρει από τον BiTurbo του Insignia, όπου τα ψυγεία βρίσκονται σε ξεχωριστές θέσεις. Και τα δύο ψυγεία του κινητήρα του Zafira Tourer BiTurbo είναι αερόψυκτα.

Η τεχνολογία Start/Stop βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης σε πυκνές συνθήκες κυκλοφορίας, κάνοντας το Zafira Tourer BiTurbo ένα απίστευτα αποδοτικό επταθέσιο με κατανάλωση 5,6 l/100 km (149 g/km). Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται στάνταρ.

Σαλόνι σε τροχούς με καινοτόμο ευελιξία

Το ισχυρό και ευέλικτο Zafira Tourer BiTurbo είναι ιδανικό όχι μόνο για οικογενειακή χρήση αλλά και για πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες. Προσφέρει κομψή σχεδίαση με ένα ευρύχωρο ‘σαλόνι’ χάρη στην έξυπνη φιλοσοφία καθισμάτων Flex7. Τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλώνονται πλήρως στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, ενώ η δεύτερη σειρά αποτελείται από τρία ατομικά καθίσματα που επίσης αναδιπλώνονται πλήρως, δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Και τα τρία μετακινούνται διαμήκως μέχρι 210 mm ανεξάρτητα μεταξύ τους.

Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να απολαμβάνουν το προαιρετικό σύστημα Lounge Seating που παρέχει ευρυχωρία και άνεση καθισμάτων αντίστοιχη ενός sedan ανώτερης κατηγορίας. Ένας έξυπνος και πρακτικός μηχανισμός αναδίπλωσης / περιστροφής μεταμορφώνει την πλάτη του μεσαίου καθίσματος σε άνετα υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων. Η διαμήκης μετακίνηση των εξωτερικών καθισμάτων είναι τώρα η καλύτερη στην κατηγορία 280 mm – 70 mm παραπάνω σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση και 80 mm περισσότερο από του προηγούμενου Zafira. Τα εξωτερικά καθίσματα μετακινούνται επίσης κατά 50 mm προς το κέντρο της καμπίνας, αυξάνοντας την ευρυχωρία στην περιοχή των ώμων. Ο συνδυασμός διαμήκους και πλευρικής μετακίνησης διασφαλίζει για τους επιβάτες ανέσεις πρώτης κατηγορίας και τη μοναδική αίσθηση ενός ‘σαλονιού σε τροχούς’ με μέγιστο ατομικό χώρο και εργονομία. Αυτή η έμφαση στην προσωπική άνεση κάνει το Zafira Tourer κάτι περισσότερο από ένα απλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι σχεδιαστές της Opel μετέτρεψαν το ευέλικτο εσωτερικό σε μία όαση χαλάρωσης και απόλαυσης – είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι ή για εκδρομή.

Χάρη στην ευρύχωρη δομή της καμπίνας και το ευέλικτο σύστημα καθισμάτων, το ZafiraTourer προσφέρει χώρο αποσκευών 710 L  στην πενταθέσια διάταξη. Όταν η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι αναδιπλωμένη, η μέγιστη χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.860 L. Το ZafiraTourer προσφέρει επίσης πάνω από 30 αποθηκευτικούς χώρους, μεταξύ των οποίων η πολυλειτουργική κεντρική κονσόλα FlexRail. Αυτό το αρθρωτό σύστημα αποθήκευσης περιλαμβάνει ένα μεγάλο θάλαμο και ποτηροθήκες που μετακινούνται σε αλουμινένιες ράγες προς την επιθυμητή θέση. Με τέτοια ευελιξία χρήσης, ο χώρος μεταξύ των εμπρός καθισμάτων  στον οποίο οι επιβάτες έχουν άμεση πρόσβαση γίνεται ακόμα πιο πρακτικός.

Το προαιρετικό, πανοραμικό παρμπρίζ πλημμυρίζει το εσωτερικό του Zafira Tourer με φυσικό φως. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν μία ξεχωριστή αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας, με πλούσια ορατότητα από ένα μεγάλο, καμπύλο παρμπρίζ, που εκτείνεται μέχρι το πίσω τμήμα της εμπρός σειράς. Μία πανοραμική ηλιοροφή συνεχίζει από το παρμπρίζ και εκτείνεται μέχρι πίσω. Έτσι όλοι οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν ένα φωτεινό, ευχάριστο και άνετο περιβάλλον

Τεχνολογίες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας

Το Zafira Tourer BiTurbo προσφέρει επίσης νέες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας στην οδήγηση. Για παράδειγμα, η νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye που αναγνωρίστηκε από το Euro NCAP αποτελεί τη βάση για συστήματα υποστήριξης του οδηγού όπως η βελτιωμένη Προειδοποίηση Απόκλισης από Λωρίδα Κυκλοφορίας – Lane Departure Warning (LDW), ένα αναβαθμισμένο Βοήθημα Αναγνώρισης Πινακίδων – Traffic Sign Recognition (TSR) που αναγνωρίζει περισσότερες πινακίδες από ποτέ, μία Ένδειξη Απόστασης από Προπορευόμενο Όχημα (Following Distance Indication) και Προειδοποίηση Σύγκρουσης Εμπρός (Forward Collision Alert). Η νέα γενιά Opel Eye αναβαθμίζει επίσης τις λειτουργίες του Προσαρμοζόμενου Εμπρόσθιου Φωτισμού – Opel Advanced Forward Lighting System (AFL+) με μία ευφυή  ρύθμιση εμβέλειας δέσμης Intelligent Light Ranging (ILR).

Το Opel Zafira Tourer εφοδιάζεται με πολλαπλούς αισθητήρες υπερήχων που επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της άνεσης με νέα, καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου – Side Blind Spot Alert (SBSA) που προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή επικείμενη σύγκρουση όταν αλλάζει λωρίδες και το Advanced Park Assist (APA) που ανιχνεύει αυτόματα κατάλληλους χώρους στάθμευσης και καθοδηγεί τον οδηγό στους ελιγμούς παρκαρίσματος. Μία κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Σύστημα πλαισίου FlexRide για βέλτιστη άνεση

Το ευφυές, μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide διατίθεται και με το Zafira Tourer BiTurbo αναβαθμίζοντας την άνεση, ασφάλεια και σπορ οδική συμπεριφορά. Ο έλεγχος πλαισίου προσαρμόζεται αυτόματα στις επικρατούσες οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κινήσεις του οχήματος και το προσωπικό στυλ οδήγησης.

Αισθητήρες αμαξώματος παρέχουν πληροφορίες στη μονάδα Driving Mode Control (DMC) που, με τη σειρά της, προσαρμόζει το πλαίσιο ανάλογα με τα δεδομένα. Το FlexRide έχει τρία διαφορετικά προγράμματα: ‘Standard’ για ισορροπημένη, καθημερινή χρήση, ‘Tour’ για έξτρα άνεση και ‘Sport’ για πιο δυναμική οδήγηση.

Το ‘Standard’ είναι ιδανικό για γενική χρήση. Αντίθετα, το ‘Sport’ προσφέρει πιο άμεση απόκριση από τον κινητήρα, το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης. Το ‘Tour’ mode είναι σχεδιασμένο για μία ομαλή σχεδόν βελούδινη αίσθηση στο δρόμο.

Η Opel είναι από τις πολύ λίγες κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτων στην κατηγορία επταθέσιων, συμπαγών πολυμορφικών που προσφέρει εκδόσεις βενζίνης, diesel, LPG και CNG Turbo απευθείας από το εργοστάσιο. Επομένως, το Zafira Tourer είναι το ίδιο ευέλικτο στις επιλογές κινητήρων του όπως στο εσωτερικό της καμπίνας του: ο πρωταθλητής ευελιξίας διαθέτει όλα τα συμβατικά συστήματα κίνησης στη γκάμα του.

Η πλούσια γκάμα κινητήρων του Zafira Tourer περιλαμβάνει εκδόσεις diesel με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια σε τέσσερα επίπεδα ισχύος: από 81KW/110 hp και 96kW/130 hp, μέχρι 121kW/165 hp και τώρα 143 kW/195 hp με την προσθήκη του BiTurbo diesel. Στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Opel θα παρουσιάσει επίσης τη νέα γενιά του κινητήρα 1.6 Turbo CDTI ECOTEC που θα λανσαριστεί στο Zafira Tourer πριν από το καλοκαίρι. Αποδίδει 100 kW/136 hp και ροπή 320 Nm με εξαιρετική κατανάλωση, μόλις 4,1 l/100 km και 109 g/km CO2. Εφοδιασμένο με την τεχνολογία SCR (selective catalytic reduction) το ZafiraTourer 1.6 CDTI ECOTEC πληροί από σήμερα τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EURO 6.

Από πλευράς βενζινοκινητήρων, το Zafira Tourer καλύπτει μία γκάμα από 85 kW/115 hp μέχρι 103 kW/140 hp. Περισσότερη ισχύς θα προσφέρεται σύντομα από μία νέα οικογένεια μεσαίων βενζινοκινητήρων άμεσου ψεκασμού 1.600 κυβ. εκατ. που θα αποδίδουν 125 kW/170 hp.

Για αγοραστές Zafira Tourer που επιθυμούν αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα κίνησης, η Opel πρόσφατα λανσάρισε την έκδοση LPG (Liquefied Petroleum Gas) με κινητήρα 103 kW/140 hp, 1.4 LPG ecoFLEXTurbo. Αυτή η κινητήρια μονάδα αποδίδει την ίδια ισχύ και ροπή 200 Nm (1.850 – 4.900 rpm) και στα δύο προγράμματα λειτουργίας LPG και βενζίνης. Στο LPG mode, το ZafiraTourer 1.4 LPG Turbo ecoFLEX καταναλώνει μόνο 8,6 λίτρα καυσίμου στα 100 χλμ, που αντιστοιχεί σε 139g CO2/km.

Υπάρχει επίσης η CNG έκδοση ecoFLEX Zafira Tourer, με την καλύτερη αυτονομία CNG στην κατηγορία, μέχρι 530 km – πολύ πάνω από το πρότυπο των 500 km. Το ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX αποδίδει 110 kW/150 hp και ροπή 210 Nm, μέχρι την τελική ταχύτητα των 200 km/h. Το όχημα χρησιμοποιεί 4,7 kg (7.2 m3) of φυσικού αερίου ανά 100 km στο μικτό κύκλο (129 g/km CO2). Ο κινητήρας 1.6 Turbo λειτουργεί επίσης μόνο με βιοαέριο ή ένα μίγμα με φυσικό αέριο. Αποκλειστικά με χρήση βιοαερίου, το αποτύπωμα του άνθρακα είναι σχεδόν μηδενικό.

Η επιτυχημένη ιστορία των πολυμορφικών Opel συνεχίζεται

Το νέο Zafira Tourer BiTurbo είναι το τελευταίο μιας μεγάλης γκάμα πολύ επιτυχημένων πολυμορφικών μοντέλων Opel. Η Opel εγκαινίασε μία νέα κατηγορία οχημάτων το 1999 όταν λανσάρισε το πρώτο επταθέσιο συμπαγές πολυμορφικό, την πρώτη γενιά Zafira. Το 2000, το μίνι πολυμορφικό Agila προστέθηκε στη γκάμα Opel. Και το 2003, έκανε ντεμπούτο το Meriva, το μικρότερο αδερφάκι του Zafira. Ακολούθησαν συνεχείς βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, μεταξύ των οποίων οι δεύτερες γενιές Zafira το 2005 και Meriva το 2010. Η τρίτη γενιά Zafira με την ονομασία Zafira Tourer, έφτασε το 2011.

Η δεύτερη γενιά Zafira, το ZafiraTourer και το μικρότερο Meriva έχουν μοιραστεί πολυάριθμα αυτοκινητιστικά βραβεία. Η οικογένεια Zafira, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης Tourer, έχει κερδίσει πάνω από σαράντα βραβεία σε όλη την Ευρώπη. Ανάμεσα στις διακρίσεις το έγκυρο Γερμανικό βραβείο ‘Χρυσό Τιμόνι’ το 1999, 2005 και 2012 και το ‘Αυτοκίνητο της Χρονιάς’ σε αρκετές Ευρωπαϊκές αγορές. Το Meriva έχει κατακτήσει πάνω από είκοσι Ευρωπαϊκά βραβεία.

Το νέο, υψηλών επιδόσεων Zafira BiTurbo diesel προβλέπεται να γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές σε Γερμανία και Ελβετία, οι οποίες πιθανότητα διεκδικήσουν τις μισές από τις συνολικές Ευρωπαϊκές πωλήσεις. Η αύξηση πωλήσεων εμφανίζεται ιδιαίτερα εντυπωσιακή στη Γερμανία, όπου το μερίδιο του Zafira στην κατηγορία του έχει αυξηθεί πάνω από 6 εκατοστιαίες μονάδες μέσα σε ένα χρόνο (Ιαν-Δεκ 2011 έναντι Ιαν-Δεκ 2012). Στην Ιταλία το μερίδιο στην κατηγορία αυξήθηκε επίσης σχεδόν 6 ποσοστιαίες μονάδες το ίδιο διάστημα, ενώ στην Ελβετία η αντίστοιχη αύξηση ήταν πάνω από 5 ποσοστιαίες μονάδες.

Κάθε χρόνο από το 2007, το Zafira είναι πρώτο στην κατηγορία του στη Βρετανία. Στην Ανατολική Ευρώπη και Ρωσία ειδικότερα, το Zafira κατατάσσεται πρώτο στην κατηγορία του από το 2011. Έρευνα αγοράς της Opel σε Γαλλία και Γερμανία αποκαλύπτει ότι η εξωτερική σχεδίαση, τα επίπεδα εξοπλισμού και η ευρυχωρία του Zafira Tourer ήταν πρωταρχικοί παράγοντες για την απόφαση αγοράς των πελατών.

Από το 2003 που λανσαρίστηκε, το Meriva έχει καθιερωθεί στην κορυφή της κατηγορίας του (MPV-B) σε όλη την Ευρώπη. Ιδιαίτερα ισχυρό εμφανίζεται στη Γερμανία, Ισπανία, Αυστρία και Πορτογαλία, όπου αυτή τη στιγμή είναι πρώτο στην κατηγορία και με διαφορά.

Η ιστορία των πολυμορφικών μοντέλων Opel

  • 1997: Η Opel παρουσιάζει το πρωτότυπο Zafira στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης
  • 1999: Ξεκινά η παραγωγή του Zafira με το μοναδικό σύστημα καθισμάτων Flex7 εγκαινιάζοντας μία νέα κατηγορία επταθέσιων συμπαγών πολυμορφικών
  • 2000: Το Agila, το πρώτο και μοναδικό μίνι πολυμορφικό της Opel κυκλοφορεί στην αγορά
  • 2001: Λανσάρισμα του ταχύτερου πολυμορφικού στον κόσμο, του υπερτροφοδοτούμενου Zafira OPC (Opel Performance Center) με 141 kW/192 hp
  • 2002: Το Meriva, το μικρότερο αδερφάκι του Zafira, κάνει το ντεμπούτο του, προσφέροντας ευέλικτο 5θέσιο σύστημα καθισμάτων FlexSpace
  • 2005: Έναρξη πωλήσεων δεύτερης γενιάς Zafira
  • 2008: Έναρξη πωλήσεων δεύτερης γενιάς Agila
  • 2010: Λανσάρεται η δεύτερη γενιά Meriva, με αναβαθμισμένη καμπίνα FlexSpace και πλήρως εργονομική φιλοσοφία με FlexDoors
  • 2011: Παγκόσμιο ντεμπούτο του Zafira Tourer, της τρίτης γενιάς Zafira, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης
  • Δεκ. 2012: Άφιξη των εκδόσεων CNG και LPG του Zafira Tourer
  • Άνοιξη 2013: Το Zafira Tourer αποκτά το νέο κινητήρα BiTurbo diesel

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες της έκθεσης της Γενεύης του 2025

Παρότι οι διοργανωτές της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης αναφέρουν ότι η επιστροφή της στη μετά-Covid εποχή ήταν επιτυχημένη και πολλά υποσχόμενη, η πραγματικότητα απέχει...

Pininfarina Enigma GT με V6 κινητήρα υδρογόνου

Το πρωτότυπο Pininfarina Enigma GT έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης και σύμφωνα με την εταιρία μας δείχνει το πως θα μοιάζουν...
Autoblog.gr