teli-kykloforias

Ήταν λογικό με τέτοια φορολογία, να βουλιάζουν τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τον κλάδο του αυτοκινήτου. Στο πρώτο 5μηνο τα χρήματα που μπήκαν στα κρατικά ταμεία που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας, το Τέλος Ταξινόμησης, το Φόρο Πολυτελείας παρουσίασαν πτώση τις τάξεων του 104,3$. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός πως μεγάλο μέρος των δημοσιονομικών εσόδων από τον ΦΠΑ και ασφάλιστρα προέρχονται επίσης από τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα Δελτία Εκτέλεσης Προϋπολογισμού στο πρώτο 5μηνο τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας κατέγραψαν πτώση 104,3% καθώς κυμάνθηκαν σε μόλις 114 εκατ. ευρώ έναντι 233 εκατ. ευρώ ενώ ο στόχος που είχε τεθεί βάσει Μεσοπρόθεσμου ανέρχονταν σε 247 εκατ. ευρώ!

Πρακτικά σημαίνει πως έχει δημιουργηθεί έλλειμμα 119 εκατ. ευρώ το οποίο όπως δείχνουν τα δεδομένα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες με αποκορύφωμα στο τέλος Δεκεμβρίου.

Όσον αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης τα έσοδα στο 5μηνο κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρσι και ειδικότερα στα 21 εκατ. ευρώ ωστόσο ο στόχος που έχει θέσει το Μεσοπρόθεσμο ανέρχεται σε 23 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα πάντως με το Επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο τα δημοσιονομικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης εκτιμάται πως θα κυμανθούν στα 45 εκατ. ευρώ ενώ τα αντίστοιχα από τα Τέλη Κυκλοφορίας στα 1,22 δισ. ευρώ. Τα αντίστοιχα ποσά του 2012 στα Τέλη Κυκλοφορίας ήταν 1,30 δισ. ευρώ και από το Τέλος Ταξινόμησης στα 53 εκατ. ευρώ.

Πάντως ο κλάδος του αυτοκινήτου βάσει στόχων του Επικαιροποιημένου Μεσοπρόθεσμου στο 5μηνο έχει δημιουργήσει έλλειμμα 135 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τους προσεχείς μήνες αναμένεται να αυξηθεί πολύ περισσότερο καθώς από την μία μεριά οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κάθε μήνας που περνά βυθίζονται ακόμη περισσότερο ενώ από την άλλη μεριά τα υψηλά τεκμήρια, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης και η ανεργία θα οδηγήσει εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.

Αν επιβεβαιωθούν οι παραπάνω προβλέψεις τότε το έλλειμμα που θα δημιουργηθεί στον προϋπολογισμό θα είναι πολύ υψηλό και σίγουρα θα είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί από κάποια άλλα ισοδύναμα μέτρα.

[Πηγή: Ημερησία]