mattin-lada

Η AvtoVAZ, η εταιρία που κατασκευάζει τα Lada, την νούμερο 1 σε πωλήσεις μάρκα στην Ρωσία παρακαλώ πολύ, προσέλαβε το 2011 τον, αρχισχεδιαστή της Volvo, Steve Mattin, για να μεταμορφώσει τα ομολογουμένως βαρετά από σχεδιαστικής απόψεως, αυτοκίνητα της φίρμας. Η AvtoVAZ, σχεδιάζει να αναζωογονήσει την γκάμα της μάρκας από το 2016 και μετά, σε συνεργασία με την Renault-Nissan που έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο του κατασκευαστή. Ο Mattin, σε συνέντευξη που έδωσε στο Automotive News, λέει πως το σχέδιο στο οποίο στοχεύει θα πρέπει να είναι απλό αλλά γεμάτο συναίσθημα και χαρακτήρα ενώ τονίζει πως βασική προϋπόθεση, με δεδομένη την κατάσταση των δρόμων στη Ρωσία, είναι να μοιάζει «δυνατό», στιβαρό.

Συνεχίζει λέγοντας πως η πρόκληση της Lada δεν είναι και τόσο διαφορετική από αυτή που αντιμετώπισε στη Volvo και εξηγεί:

…και η Volvo είχε μία κάπως αρνητική εικόνα καθώς ο κόσμος νόμιζε πως τα Volvo είναι τετράγωνα αυτοκίνητα. Ο στόχος μου εκεί ήταν να δώσω συναίσθημα στην μάρκα και πρέπει να κάνω το ίδιο και στην AvtoVAZ.

Προχώρησε λέγοντας πως με δεδομένη την πορεία και τις τάσεις της ρωσικής αγοράς, η Lada πρέπει να επικεντρωθεί στα crossover και πιο συγκεκριμένα αυτά του B και του C segment ενώ σε ερώτηση του δημοσιογράφου για το αν δουλεύει πάνω στο νέο Niva απάντησε όλο νόημα

Δεν μπορώ να σου πω αυτή τη στιγμή. Βέβαια, από τη στιγμή που έχεις ένα τόσο εικονικό προϊόν, πρέπει να το συνεχίσεις

Τέλος, αφού εξήγησε τη στενή συνεργασία της AvtoVAZ με την Renault-Nissan τόσο σχεδιαστικά, όσο και μηχανικά και τόνισε την σημασία που έχει στην προσέλκυση νέων ταλέντων το ολοκαίνουριο σχεδιαστικό studio στη Μόσχα, έκλεισε κατακεραυνώνοντας την ρωσική γραφειοκρατία.

Αυτό που κράτησα εγώ προσωπικά από αυτή τη συνέντευξη όμως, ήταν η απάντηση του Mattin στην ερώτηση «αν οι σχεδιαστικές παραδόσεις της Lada θα συνεχιστούν και στα νέα μοντέλα»

Είμαι εδώ για να σπάσω τις παραδόσεις

Μπορεί κάποιοι να γελάνε και να κάνουν αστειάκια με την Lada και το παρελθόν της αλλά εμένα μου αρέσει να κρατάω ανοιχτό μυαλό. Ποιος ξέρει τι μπορεί να γίνει σε 10-15 χρόνια…

[Πηγή: Automotive News]