lotus e21 2013

Η “συσκευή”, ή αλλιώς παθητικό DRS ή DDRS ή DRD, είναι ένα βοήθημα που προσπαθεί να ενσωματώσει η ομάδα στην Ε21 εδώ και πάρα πολύ καιρό.

lotus e21 without the device
Η Ε21 χωρίς τη “συσκευή”

Το κέρδος σε χρόνο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lotus, μπορεί να φτάσει έως και το μισό δευτερόλεπτο σε αργές πίστες, όμως έως τώρα, δεν έχουν καταφέρει να εκμεταλλευτούν το 100% των δυνατοτήτων του εν λόγο συστήματος. Όπως έχουμε ξαναπεί, ο ρόλος της “συσκευής” είναι να στολάρει την πίσω αεροτομή (όπως το DRS), μετά την επίτευξη μιας συγκεκριμένης ταχύτητας, ώστε να μειώσει την οπισθέλκουσα και να αυξήσει την τελική του μονοθεσίου.

Κάτι τέτοιο θα μπορεί να επιτευχθεί σε κάθε ευθεία, ανεξάρτητα με το δικαίωμα χρήσης του DRS.

lotus e21 with the device
Η Ε21 με τη “συσκευή”

O Alan Permane, σε δηλώσεις του για το επερχόμενο Ιταλικό grand prix, ανέφερε πως η “συσκευή” δεν θα χρησιμοποιηθεί στον συγκεκριμένο αγώνα:

Η Monza είναι ακριβώς το είδος του circuit, όπου η “συσκευή” δεν θα προσφέρει κανένα πραγματικό πλεονέκτημα, καθώς η πίσω πτέρυγα λειτουργεί σε ρυθμίσεις χαμηλής κάθετης δύναμης και ελάχιστης οπισθέλκουσας, οπότε η διαφορά που θα μπορούσε να κάνει η “συσκευή”, σε διαφορετικές ταχύτητες, δεν θα είναι τόσο μεγάλη. Για τον ίδιο λόγο, ο αντίκτυπος του DRS εδώ, δεν είναι τόσο σημαντικός.

2012 Canadian Grand Prix - Friday

Η ομάδα έτρεξε με μεγαλύτερο μεταξόνιο στο Βελγικό grand prix, κάτι που σκοπεύει να κάνει και στην Ιταλία:

Αυτό είναι σίγουρα κάτι το οποίο εξετάζουμε, σε συνδυασμό με τα διδάγματα αυτής της σεζόν και θα μπορούσαμε να δούμε ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο κάνει την εμφάνισή του και στη Monza.

Μετά την εγκατάλειψη του Kimi Raikkonen στο Spa, εξαιτίας προβλημάτων στα φρένα, η Lotus έχει βρεθεί στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, 31 και 58 βαθμούς πίσω από τις Ferrari και Mercedes, αντίστοιχα.

[Πηγή: Lotus F1 Team]