Vijay Mallya

Πολλές ομάδες στην Formula 1 αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και με την Ευρώπη να αδυνατεί να βγει από την κρίση, τα budget τους συνεχίζουν να συρρικνώνονται. Αυτό έχει οδηγήσει στην επιλογή οδηγών με βάση την “υποστήριξή” τους και όχι το ταλέντο τους. Τακτική που ακολουθήθηκε κατά κόρον στα τέλη της δεκαετίας του ’80, με αρχές του ’90. Ονόματα όπως Philippe Adams, Paul Belmondo, Jean-Deniz Deletraz, Taki Inoue έχουν μείνει στην ιστορία για τον τρόπο που μπήκαν στην Formula 1 και τις κακές, μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις επικίνδυνες, επιδώσεις τους.


Παρόμοιες καταστάσεις, ίσως κληθούμε να παρακολουθήσουμε και το 2014. Οι τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς, έχουν σπρώξει τις ομάδες στο χείλος του γκρεμού από οικονομικής πλευράς και όπως διαβάσαμε στη λίστα με τους υποψήφιους οδηγούς για του χρόνου, οι επιλογές σε pay-drivers είναι πολλές.

Ο συνιδιοκτήτης της Force India, Vijay Mallya, είναι άκρος αντίθετος με αυτή την τακτική και παραδοσιακά στην ομάδα του, η επιλογή των οδηγών γίνεται με βάση την ικανότητα. Ο Ινδός μεγιστάνας έκανε δηλώσεις τόσο για την τρέχουσα κατάσταση, όσο και για την επιλογή του Adrian Sutil, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα μετά από αποχή ενός έτους.

Με την επιλογή ενός pay-driver, στέλνεις λάθος μήνυμα προς την ομάδα. Δεν πρέπει να αισθάνονται ότι οι προσπάθειές τους για την δημιουργία ενός ανταγωνιστικού αυτοκινήτου, πρόκειται να τεθούν σε κίνδυνο, από την επιλογή ενός οδηγού που δεν ήταν ο καλύτερος διαθέσιμος.

Προσωπικά, συμβουλεύομαι τους μηχανικούς μου και τον τεχνικό διευθυντή για την επιλογή των οδηγών, ιδίως για το 2013, όταν είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο και τελικά πήγαμε με τον Adrian Sutil (ο δεύτερος ήταν ο J.Bianchi). Η επιλογή ήταν η συγκεκριμένη, επειδή οι βασικοί τεχνικοί της ομάδας είπαν ότι αυτό ήταν το καλύτερο για εμάς.

Πριν μερικές μέρες, είχαμε και την ανακοίνωση της υπογραφής του James Calado από την Force India, με τον Mallya να δηλώνει στο Autosport:

Μείναμε εντυπωσιασμένοι από τον James Calado. Στην πρώτη του φορά μέσα σε μονοθέσιο F1, εκτός από τις δοκιμές στην ευθεία, έκανε πολύ καλή δουλειά. Ήταν το νούμερο ένα στη λίστα μου (για τρίτος οδηγός).

[Πηγή: Autosport]