04

Σε μία κίνηση που ίσως να δείχνει τον δρόμο και σε άλλες χώρες, η Γαλλία σκέφτεται να αυξήσει την φορολογία στα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων και ταυτόχρονα να μειώσει τις επιδοτήσεις για αγορά νέου οχήματος με χαμηλές εκπομπές.


Πρώτον, θα αυξήσει το ανώτατο εισπρακτικό όριο για τέτοια αυτοκίνητα από τις 6.000€ που είναι τώρα στις 8.000€, ένα μέτρο που αναμένεται να φέρει περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του Γαλλικού κράτους. Δεύτερον, η Γαλλική κυβέρνηση, σκέφτεται να μειώσει σημαντικά τις επιδοτήσεις που έδινε για αγορά νέων οχημάτων με χαμηλές εκπομπές CO2 με σκοπό την περικοπή περιττών εξόδων.

Το σύστημα που αυτή τη στιγμή υπάρχει και σκέφτονται να τροποποιήσουν, βρίσκεται σε εφαρμογή από το 2008 και όπως είναι φυσικό, σκοπό είχε την προώθηση των αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρυπογόνων αερίων και την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου. Αν προχωρήσει αυτό το σχέδιο και με δεδομένο πως ούτως ή άλλως οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Γαλλία ακολουθούν σταθερά πτωτική πορεία, κανείς δεν ξέρει τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το μέτρο αυτό στην οικονομία.

[Πηγή: Reuters]