AMG badge

AMG. Τρία γράμματα που όταν απαντώνται στο πίσω μέρος μίας Mercedes είναι ικανά να κάνουν κάθε petrolhead να χάσει τον έλεγχο των σιελογόνων αδένων του. Μία εταιρία που όταν ξεκίνησε το 1967 ασχολούνταν σχεδόν αποκλειστικά με αγωνιστικά μοτέρ για να φτάσει 23 χρόνια μετά να χρησιμοποιεί το επίσημο δίκτυο της Daimler-Benz και 9 χρόνια μετά από αυτό, το 51% των μετοχών της να ανήκει επίσημα στη –τότε- DaimlerChrysler. Το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε επίσημα από κοινού με την Mercedes-Benz ήταν η C36 AMG του 1993 και έκτοτε, μας έχει παρουσιάσει διαμάντια όπως η E55 AMG του 1999, η CLK-GTR του 1998, η CLK DTM AMG του 2004 αλλά και πιο πρόσφατα παραδείγματα όπως η C63 AMG, η S65 AMG κ.ο.κ. Απλά ονομάστε το μοντέλο και να είστε σίγουροι πως με τον ένα τρόπο ή τον άλλο είναι ξεχωριστό. Η AMG ήταν και είναι το αντίπαλον δέος του M-Technik της BMW αλλά έκανε ότι έκανε με τον δικό της τρόπο. Δεν τα πήγαινε καλά με έννοιες όπως «διακριτικότητα» ή «incognito». Δεν της άρεσαν λέξεις όπως «sleeper». Τα μοντέλα στα οποία έβαζε το χέρι της ήταν brutal, βάρβαρα και φωνακλάδικα. Εκεί που κάποιοι άλλοι μπορεί να χρησιμοποιούσαν πολύστροφους ατμοσφαιρικούς με –σχετικά- λίγα κυβικά, η AMG έβαζε τον μεγαλύτερο κινητήρα που μπορούσε να χωρέσει κάτω από καπό.


Όμως, ενώ υπάρχουν οχήματα της AMG που γνωρίζουμε όλοι, υπάρχουν και κάποια άλλα που δυστυχώς –ή ευτυχώς- πέρασαν σχετικά απαρατήρητα. Αυτά είναι που θα δούμε σε αυτό το άρθρο, για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι:

W201 190E 3.2 AMG

DSC02881

W201 190E 3.2 AMG

Η 190E, έρχεται από μία εποχή που οι Mercedes γενικότερα σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν από μηχανικούς και όχι λογιστές. Ήταν μία εποχή που οι περικοπές κόστους δεν εμπόδιζαν αυτούς με την τεχνογνωσία να κατασκευάσουν το καλύτερο μοντέλο που μπορούσαν τη δεδομένη στιγμή. Επίσης, ήταν μία εποχή που η Mercedes στόχευε ξεκάθαρα στον Βαυαρό “εχθρό”. Η 190E που έγινε γνωστή δεν ήταν άλλη από την 2.3-16/2.5-16 και λίγο αργότερα η Evolution και η Evolution II με τον κινητήρα της Cosworth. Βλέπετε, η AMG δεν ήταν μέρος της Mercedes-Benz όταν παρουσιάστηκε η 190E και έτσι ο βελτιωτικός οίκος ασχολήθηκε “ανεπίσημα» με αυτήν. Ωστόσο, η 190E AMG, ήταν η πρώτη AMG που πωλήθηκε επίσημα μέσω του δικτύου της Mercedes-Benz με εγγύηση καινούριου αυτοκινήτου. Όσον αφορά στο αυτοκίνητο, εξακύλινδρος σε σειρά, χειροκίνητο κιβώτιο και 0-100 σε 7 δευτερόλεπτα. Ναι, είναι ξεκάθαρο ότι στόχευε στην BMW M3 αλλά ποιόν πειράζει και γιατί; Στο κάτω-κάτω, δείτε την. 20 χρόνια μετά, φαίνεται ακόμα έτοιμη να μπλέξει σε καυγά!

W124 E36 AMG

W124-AMG-E36

Από την ίδια εποχή περίπου με την 190E, η W124 θεωρείται μία από τις καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες Mercedes όλων των εποχών και όχι άδικα. Εμάς μας ενδιαφέρει όμως η ταχύτητα οπότε, τι έχει να μας προσφέρει. Όπως και στην 190E, έτσι και εδώ, η AMG έκδοση δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστή. Βλέπετε, υπήρχε στη σκιά της εξωπραγματική 500E που έγινε σε συνεργασία με την Porsche. Η λέξη κλειδί όμως είναι “υπήρχε” ακόμα και αν τυπικά, δεν ήταν AMG. Κάτω από το καπό βρισκόταν για μία ακόμα φορά ένας εξακύλινδρος σε σειρά, με χωρητικότητα 3,6 λίτρων όμως που απέδιδε 272 άλογα. Η E36 AMG ήταν διαθέσιμη ως coupe, cabrio ή estate και υπήρχε η δυνατότητα τοποθέτησης χειροκίνητου κιβωτίου. Εκτός των τεχνικών χαρακτηριστικών, η W124 AMG είναι ξεχωριστή γιατί είναι και σπάνια, πιο σπάνια από την 500E!

W140 S600 AMG

W140 AMG

Τώρα σοβαρεύουν τα πράγματα. Η ναυαρχίδα της Mercedes για σχεδόν ολόκληρη τη δεκαετία του ’90 ήταν η W140. Ένα αυτοκίνητο τόσο μεγάλο που δεν μπορούσε να διανεμηθεί στην Ευρώπη με τρένο γιατί απλά δεν χωρούσε σε αυτό! Για αυτούς που ζητούσαν ταχύτητα από την S-Class τους, υπήρχε διαθέσιμη η S600 με 400+ άλογα και μπόλικη ροπή. Όμως υπήρχαν κάποιοι που δεν ήταν ευχαριστημένοι από αυτήν. Ήθελαν κι άλλο! Γι’ αυτούς λοιπόν, υπήρχε η S600 7+. Δεν ήταν αυτή η επίσημη ονομασία της αλλά δημιούργησα μία μικρή κατηγορία στην οποία τοποθετώ τις W140 που κάτω από το καπό είχαν οτιδήποτε πάνω από 7 λίτρα! Πιο συγκεκριμένα ο M120 (ο V12 που βρίσκαμε αργότερα και στο Pagani Zonda) μετρούσε από 7 έως 7,3 λίτρα και απέδιδε από 496 έως και 525 άλογα και 720/750Nm ροπής! Περιττό να πω πως μιλάμε για τέρας έτσι;

W202 C55 AMG

1

H W202 ήταν η πρώτη γενιά C-Class για την Mercedes και βγήκε στην παραγωγή το 1993. Θυμάστε τι σας είπα στην αρχή; Η C36 AMG ήταν το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από κοινού από τις δύο εταιρίες. Όμως σε περίπτωση που δεν το γνωρίζατε, υπήρχε και η C43 AMG που φορούσε τον M113 V8 της W210 E430 και ήταν ικανός για 306 άλογα και 410Nm. Βέβαια, επειδή “bigger is better” και “there is no replacement for displacement” υπήρχε η επιλογή να δώσετε την C43 AMG που μόλις αγοράσατε μαζί με περίπου 30.000€ και να πάρετε σε αντάλλαγμα μία C55 AMG. Ο κινητήρας ήταν ίδιος με αυτόν που φορούσε η E55 AMG και στα 30.000€ συμπεριλαμβάνονταν και βελτιώσεις στην μετάδοση, στο διαφορικό και μερικές τροποποιήσεις στο πάτωμα για να χωρέσουν τα πιο ανθεκτικά εξαρτήματα. Τα 350 άλογα που μπορούσε να παράγει ο V8 στην C55, ήταν ικανά να φέρουν σε δύσκολη θέση ακόμα και μία E39 M5.

W126 540SE AMG

ku-xlarge

Για το τέλος κράτησα την αγαπημένη μου AMG. Δεν αναφέρομαι μόνο στο παρελθόν αλλά και στο παρόν. Αν είχα ποτέ χρήματα δεν θα αγόραζα καμία σύγχρονη Mercedes AMG αλλά την απίστευτη 540SE AMG. Είναι ίσως το πιο gansta αμάξι που έχει παραχθεί. Μιλάμε για μία W126 S-Class που βασιζόταν 500SE. Ο blueprinted Μ117 ήταν υπερκυβισμένοςστα 5,4 λίτρα και συνδυαζόταν με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η ανάρτηση ήταν ρυθμιζόμενη από το εσωτερικό με έναν διακόπτη ενώ το wide bodykit σε συνδυασμό με τις πανέμορφες ζάντες, την έκαναν να μοιάζει τρομακτικά επιθετική. Το εσωτερικό είχε τόσο δέρμα και ξύλο που έκανε έναν οικολόγο των ‘00s να βγάλει φλύκταινες και τέλος, επειδή το συγκεκριμένο μοντέλο είχε και επιδόσεις, τα καθίσματα ήταν της Recaro. Δεν με νοιάζουν τα νούμερα και δεν πρέπει να σας νοιάζουν ούτε εσάς… απλά δείτε το και πιστέψτε πως πρόκειται για ένα αρκετά ικανό όχημα…

Αυτά είχα να συνεισφέρω εγώ στο θέμα των AMG που δεν έγιναν ποτέ ευρέως γνωστές. Αν νιώθετε πως παρέλειψα κάποια, τα σχόλια είναι ανοιχτά. Μην ξεχνάτε όμως πως μιλάμε για “άγνωστες” AMG.