Ford Fiesta Facelift Greek Presenantion

Τη περασμένη Παρασκευή, καλεσμένοι της Ford Motor Hellas, βρεθήκαμε στη πανελλαδική παρουσίαση του ανανεωμένου Ford Fiesta που πραγματοποιήθηκε στις νέες κεντρικές εγκαταστάσεις της φίρμας στο Μαρούσι. Έπειτα από τη καθιερωμένη παρουσίαση των αλλαγών, το πήραμε στα χέρια μας και γράψαμε λίγα χιλιόμετρα εντός της Αττικής. Έμφαση έχει δοθεί στο design του αυτοκινήτου, στον πλούσιο εξοπλισμό του με πολλά τεχνολογικά καλούδια, φυσικά στο νέο κινητήρα αλλά και την ασφάλεια του.

Το Ford Fiesta άλλαξε ριζικά, κυρίως σε μηχανικά μέρη, προσφέροντας ανώτερη οδηγική αίσθηση και επιδόσεις.

Στα συν

  • Εξωτερικός σχεδιασμός
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Σύστημα διεύθυνσης
  • Συστήματα Ασφαλείας
  • Χώροι

Στα μείον

  • Κάπως αυξημένη κατανάλωση

Οι διαφορές που περιμένεις να ακούσεις για ένα καθιερωμένο facelift ισχύουν και εδώ. Επανασχεδιασμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες που ακολουθούν την εταιρική ταυτότητα που οι ίδιοι οι άνθρωποι της Ford την παρομοίασαν με αυτή της Aston Martin, νέα χρώματα, στο εσωτερικό νέα καλύτερα υλικά, καινούριος πίνακας οργάνων με μπλε και άσπρο φωτισμό που είναι παρόμοιος πλέον με το νέο Focus. To κυριότερο όμως αναμενόμενο νέο είναι η τοποθέτηση του άκρως επιτυχημένου 1000άρη κινητήρα. Μέχρι τώρα ξέραμε τις εκδόσεις EcoBoost με απόδοση 100 και 125 ίππων και ροπή 170 και 200Nm αντίστοιχα, πλέον σε αυτούς έρχεται να προστεθεί και μια τρίτη επιλογή, αυτή που αφαιρώντας το turbo αποδίδει 80 ίππους και τη ροπή να φτάνει τα 105 Nm. Ακολούθως υπάρχει και ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας Duratorq με ισχύ 95 ίππους και ροπή 200 Nm.

ford-fiesta-facelift-greek-presentation-3

Το Fiesta έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως ένα φρέσκο, νεανικό και οδηγοκεντρικό μικρό αυτοκίνητο. Η επιτυχία του είναι τεράστια καθώς τα 36 χρόνια ζωής, οι έξι γενιές του και οι πάνω από τις 15 εκατ. πωλήσεις αποδεικνύουν τα προαναφερθέντα.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός τμήμα του Fiesta όπου η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα έχει αποκτήσει μπόλικο χρώμιο είναι ίδια με αυτή  που πρωτοείδαμε στο Ford Fusion/Mondeo και θυμίζει Aston Martin. Ο προφυλακτήρας και το καπό έχουν πιο “χτυπητές” γωνίες και στα φωτιστικά σώματα έχουν ενσωματώθηκαν τα φλας, ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις υπάρχουν και τα πανέμορφα φώτα ημέρας με LED. Πίσω, μόνο κάποιος πολύ παρατηρητικός θα καταλάβει ότι είναι το facelift μοντέλο και αυτό μόνο μέσω τον διαφορετικών καλυμμάτων των πίσω φώτων.

Ford Fiesta Facelift Greek Presenantion

Περνώντας στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα παραμένει σχεδόν αυτούσια με το προηγούμενο, με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται στο καντράν των οργάνων που πλέον με τον άσπρο και μπλε φωτισμό, είναι πιο ξεκούραστο στο μάτι και ακολουθεί ότι πρωτοείδαμε στο Focus. Επίσης, το τιμόνι είναι νέο και μια παράδοξη αλλαγή είναι η αφαίρεση της τρύπας στη βάση του τριγώνου. Τα υλικά είναι νέα και δείχνουν καλύτερης ποιότητας, βελτιωμένη αλλά όχι άριστη συναρμογή.

Καλά όλα αυτά αλλά το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου και αυτό που πιστεύουν ότι θα χτυπήσουν τη “μόδα” των diesel στη Ελλάδα αλλά και Ευρωπαϊκά, καθώς υπάρχουν στοιχεία όπου η πώληση τους μειώνεται, είναι ο βραβευμένος κινητήρας της χρονιάς 2012, γνωστός μας ενός λίτρου τρικύλινδρο σύνολο.

Όπως, προείπα θα είναι διαθέσιμος με 80, 100 και 125 ίππους και σε συνδυασμό με σύστημα start/stop έχουν κοινή μέση κατανάλωση τα 4,3 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 99 γρ/χλμ. O άμεσα διαθέσιμος diesel, με τον 1.6 Duratorq TDCi αποδίδει 95 άλογα και με τη βοήθεια της τεχνολογίας ECOnetic (start/stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, διαφορετική σχέση μετάδοσης στο κιβώτιο και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης) χρειάζεται μόλις 3,3 λίτρα/100χλμ και εκπέμπει μόλις 87 γρ/χλμ. καθιστώντας όλες τις επιλογές κινητήρων να μη πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας

Ford Fiesta Facelift Greek Presenantion

Στη διάθεσή μας είχαμε για δοκιμή ένα άσπρο, στη βασική έκδοση εξοπλισμού Trend, με το 100άρη κινητήρα. Μια λέξη θα πω…του ταιριάζει γάντι. Ήταν ότι έλειπε σε αυτό το αυτοκίνητο. Έχει την απαραίτητη ζωντάνια, δύναμη και όρεξη να κινήσει άνετα και ήρεμα το αυτοκίνητο. Ατού του το όμορφο γουργουρητό του, κάτι που είχα παρατηρήσει και όταν είχα στα χέρια μου το Focus. Ναι, θα μου πεις αλλά το κιβώτιο είναι σε πείσμα των καιρών, ακόμα 5άρι. Όντως, θα μπορούσε να είχε ακόμα πιο ουσιαστικές επιταχύνσεις γιατί η μακριά κλιμάκωση του συγκεκριμένου μπορεί να το κρατάει λίγο, αλλά όπως και να έχει δε θα απογοητεύσει. Σε ερώτηση μας, 6άρι κιβώτιο θα τοποθετηθεί μόνο στο Fiesta ST που το αναμένουμε με πολύ προσμονή στην Ελλάδα περί τα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου. Ο χρόνος του για το κατοστάρη είναι στα 11,2 δευτ. και η τελική του φτάνει όχι κ τόσο άνετα τα 180χλμ/ώρα. Φαντάζομαι πως θα είναι με τον μεγαλύτερο κινητήρα των 125 ίππων!

Στη πορεία μας για το φράγμα του Μαραθώνα το αυτοκίνητο μας έδωσε την ευκαιρία να καταλάβουμε τα προτερήματα του. Ποια είναι αυτά; Το εξαιρετικό του ηλεκτρικό πλέον τιμόνι, η εκπληκτική του θέση οδήγησης και το πάτημα του στο δρόμο αλλά και την απόσβεση των κραδασμών. Αυτό οφείλεται στη νέα ρύθμιση της ανάρτησης, των νέων αμορτισέρ και της νέας αντιστρεπτικής που είναι κατά 15% πιο αποτελεσματική. Στην εθνική οδό και με σταθερή ταχύτητα τα 140 χλμ/ώρα ταξιδεύεις αθόρυβα, ακούνητα, άνετα και χωρίς να καταλαβαίνεις τα χιλιόμετρα. Στις στροφές φαίνεται ότι το πλαίσιο είναι ικανό για πολλά πράγματα και για πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Η ελκυστική του πρόσφυση, ακόμα και στη καταρρακτώδη βροχή της Παρασκευής, παροιμιώδης και έπειτα από πολύ πίεση μπαίνει το στάνταρ ESP.

Ford Fiesta Facelift Greek Presenantion

Τέλος, πολύ μεγάλος έμφαση κατά τη παρουσίασης δόθηκε στους τομείς ασφάλειας και τεχνολογίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Ford My Key, το σύστημα ψυχαγωγίας SYNC, Emergency Assistance Call, Active City Stop (για πρώτη φορά στη κατηγορία Β) και πολλά άλλα είναι στη λίστα του αυτοκινήτου.

Το πρώτο είναι ένα έξυπνο σύστημα που δίνει στους γονείς κυρίως τη δυνατότητα να παραμετροποιήσεων το κλειδί του αυτοκινήτου, και να το ρυθμίζουν σε παραμέτρους όπως το ESP, την μέγιστη ταχύτητα, να ρυθμίζεται το GPS μόνο όταν είναι σταματημένο το αυτοκίνητο και να μην ανοίγει το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου αν δεν ασφαλίσει η ζώνη. Σκοπός του, να βάζουν χέρι οι γονείς στο πως οδηγούν τα παιδιά τους. Το Emergency Assistance Call είναι σύστημα που σε περίπτωση ατυχήματος καλεί αυτόματα το τηλέφωνο ανάγκης 112 που βρίσκεται υπό την επίβλεψη του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη και τέλος το προαιρετικό (€ 350) Active City Stop  φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα ώστε να αποφύγει μια σύγκρουση ή να μειώσει τη δύναμή σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα μέσα στη πόλη.

Ford Fiesta Facelift Greek Presenantion

Συνολικά δηλαδή θα μπορούσα να πω ότι πρόκειται για ένα αρκετά αλλαγμένο μοντέλο με τρανταχτές αλλαγές που σπάνια συνοδεύουν τα καθιερωμένα  facelift που γίνονται στο middle life crisis των μοντέλων και αναμένουμε να το πάρουμε μέσα στον επόμενο μήνα για test drive για να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του αυτοκινήτου και να σας το παρουσιάσουμε από τα αγαπημένα σας πλέον, αναλυτικότατα και εγκυρότατα review μας. To Fiesta είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα με αρχική τιμή τις 11.051 ευρώ και τις τιμές του και τον βασικό και πρόσθετο εξοπλισμό μπορείς να τα βρεις εδώ (Τιμές, Εξοπλισμός).