ford-focus-1-0-ecoboost-6

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καλύτερος κινητήρας της χρονιάς σύμφωνα με το Engine Of The Year για το 2013 αναδείχτηκε o Ford 1.0-litre EcoBoost, ο οποίος είχε αναδειχτεί καλύτερος κινητήρας και το 2012. O 1.000αρης Ecoboost κινητήρας πήρε επίσης το βραβείου του καλύτερου κινητήρα κάτω των 1.000 κ. εκ.

Η Ford Ευρώπης σχεδιάζει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων που εφοδιάζονται με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost σε περίπου 480.000 μέχρι το 2015 (από 141.000 το 2011). Η εταιρία προβλέπει ότι πάνω από 300.000 από αυτά τα οχήματα θα εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 στην Ευρώπη, ο κινητήρας 1.0 EcoBoost είχε ποσοστό 42% στις παραγγελίες του B-MAX, 30% στο Focus και 24% στο Fiesta στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford.

Καλύτερος κινητήρες επιδόσεων και καλύτερος κινητήρας άνω των 4.0-λίτρων αναδείχτηκε ο V12 6,3-λίτρων της Ferrari. Από 1.000cc έως 1.400cc αναδείχτηκε o κάτοχος του καλύτερου κινητήρα για το 2009 του 2010, ο 1.400αρης TSI Twincharger του VW Group, ενώ στην κατηγορία 1.400cc – 1800cc ο BMW-PSA 1.6-λίτρων Turbo που φοράνε τα MINI Cooper S και Clubman αλλά και τα Peugeot 208 και 308. Καλύτερος νέος κινητήρας αναδείχτηκε ο 1.4 TSI της VW με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Στην κατηγορία 1.800cc – 2.000cc ο νέος 2.0-λιτρος τετρακύλινδρος TwinTurbo βενζινοκινητήρα της BMW, στην κατηγορία 2.000cc – 2.500cc ο 5κύλινδρος 2.5-λίτρων TFSI της Audi, από τα 2.500cc – 3.000cc ο Boxer 2,7-λίτρων των Porsche Cayman και Boxster, από τα 3.000cc – 4.000cc ο 3,8 twin-turbo της McLaren και τέλος πράσινος κινητήρας της χρονιάς αναδείχτηκε ο TwinAir Turbo CNG της Fiat. Αναλυτικά οι νικητές της κάθε κατηγορίας στη συνέχεια.

Κινητήρας της Χρονιάς 2013

  • Ford 1.0-litre EcoBoost (Ford Focus)

Καλύτερος νέος κινητήρας 2013

  • Volkswagen 1.4 TSI ACT

Πράσινος κινητήρας της χρονιάς

  • Fiat TwinAir 875 cc Turbo CNG

Καλύτερος κινητήρας επιδόσεων

  • Ferrari 6.3-λίτρων V12 (Ferrari FF, F12berlinetta, LaFerrari)

Κάτω του 1 λίτρου

  • Ford 1.0-litre EcoBoost

Από 1 έως 1.4 λίτρα

  • Volkswagen 1.4-λίτρων TSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran/Cross Touran, Passat CNG, Touran/Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, SEAT Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Škoda Fabia RS)

Από 1.4 έως 1.8 λίτρα

  • BMW-PSA 1.6-liter Turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing)

Από 1.8 έως 2 λίτρα

  • BMW 2-λίτρων twin-turbo four-cylinder petrol ( (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, Z4 20i, Z4 s Drive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i)

Από 2 έως 2.5 λίτρα

  • Audi 2.5-λίτρων five-cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback)

Από 2.5 έως 3 λίτρα

  • Porsche Boxer 2,7-λίτρων (Cayman, Boxster)

Από 3 έως 4 λίτρα

  • McLaren 3,8 twin-turbo (McLaren MP4-12C, P1)

Πάνω από 4 λίτρα

  • Ferrari 6.3-λίτρων V12 (Ferrari FF, F12berlinetta, LaFerrari)

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείς να βρεις στο επίσημο site του διαγωνισμού.

[Πηγή: International Engine of the Year Awards, Ford]

Δελτίο Τύπου

Η Διάκριση ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ Απονέμεται στη Ford για Δεύτερη Χρονιά, Αυξάνεται η Παραγωγή του 1.0 EcoBoost

  • Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost της Ford ανακηρύσσεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’
  • Υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού πετυχαίνει το υψηλότερο σκορ στη 15χρονη ιστορία του θεσμού
  • Η Ford θα διπλασιάσει την παραγωγή του 1.0 EcoBoost στο Εργοστάσιο Κινητήρων της στην Κολωνία από τα μέσα Αυγούστου για να καλύψει τη ζήτηση
  • Στην Ευρώπη, ο 1.0 EcoBoost διατίθεται με τα Fiesta, B-MAX, Focus, C‑MAX και Grand C‑MAX, ενώ θα προσφέρεται και με τα Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Mondeo και EcoSport
  • Ο κινητήρας κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο – σε Ινδία και Κίνα ξεκίνησε πρόσφατα με το Ford EcoSport και θα ακολουθήσει η Β. Αμερική με το Ford Fiesta

ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗ, Γερμανία, 5 Ιουνίου, 2013 – Ο πολύ αποδοτικός και ζωηρός βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost της Ford Motor Company ανακηρύχθηκε σήμερα Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2013, γεγονός που σηματοδοτεί μία δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τη διακεκριμένη, τρικύλινδρη μονάδα της Ford.

Ο 1.0 EcoBoost – που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου, υπερσυμπίεση και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων για μείωση της κατανάλωσης χωρίς θυσίες στις επιδόσεις – έλαβε το υψηλότερο σκορ στην ιστορία του θεσμού. Ο κινητήρας κέρδισε επίσης στην κατηγορία ‘Best Engine Under 1.0-litre’ στα ετήσια βραβεία που απένειμε το Περιοδικό Engine Technology International.

Παράλληλα, η Ford επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να διπλασιάσει την παραγωγή του κινητήρα στο Εργοστάσιο Κινητήρων της στην Κολωνία (Γερμανία) σε πάνω από 1.000 μονάδες την ημέρα από τα μέσα Αυγούστου για να καλύψει τη ζήτηση.

«Με μία τεχνολογία ώριμη όπως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είναι πολύ σπάνιο να πετυχαίνεις κάτι επαναστατικό, αλλά ακριβώς αυτό κατάφερε η ομάδα με το συγκεκριμένο κινητήρα» δήλωσε ο Joe Bakaj, Ford vice president, Global Powertrain. «Πρέπει να οδηγήσεις για να πιστέψεις ότι ένας μικρός, τρικύλινδρος κινητήρας μπορεί να προσφέρει τέτοιες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου».

87 συντάκτες του ειδικού Τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο συσκέφθηκαν και αποφάσισαν με βάση την οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την πολιτισμένη λειτουργία και την επιτυχημένη εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών κινητήρων. Η Ford είναι μία από τις τρεις κατασκευάστριες εταιρίες αυτοκινήτων που πετυχαίνει συνεχόμενες νίκες στην 15χρονη ιστορία του θεσμού.

Ο Ford 1.0 EcoBoost κέρδισε επίσης το the International Paul Pietsch Award 2013 για την τεχνολογική καινοτομία του στα Best Cars Awards του Γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport και το Dewar Trophy από το Royal Automobile Club στη Μ. Βρετανία, ένα Breakthrough Award του περιοδικού Popular Mechanics στις ΗΠΑ.

«Ποιος θα το πίστευε; Ένας χιλιάρης κινητήρας που τα έχει όλα, ισχυρός, αποδοτικός, καθαρός και ελαφρύς» δήλωσε ο Peter Lyon, κριτής και freelance συντάκτης από το Ηνωμένο Βασίλειο. «Είναι αριστούργημα».

Ο 1.0 EcoBoost σχεδιάστηκε στα R&D κέντρα της Ford στο Aachen και Merkenich, Γερμανία, και στο Dunton, Η.Β. και κατασκευάζεται στην Κολωνία και την Κραϊόβα, Ρουμανία.

Ο Dean Slavnich, αντιπρόεδρος της 15ης έκδοσης βραβείων Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς και εκδότης του Περιοδικού Engine Technology International, δήλωσε: «Ο μικρός EcoBoost – ο πρώτος τρικύλινδρος κινητήρας της Ford – παραμένει ασυναγώνιστος. Είναι οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες, ενώ ο συμπαγής υπερτροφοδότης διασφαλίζει ότι ολόκληρο το πακέτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα σε μεγαλύτερα οχήματα όπως το Grand C-MAX».

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost αυτή τη στιγμή προσφέρεται με μικρά αυτοκίνητα όπως τα Fiesta και B-MAX και compact όπως τα Focus, C-MAX και Grand C-MAX. Στο άμεσο μέλλον θα παρέχει ισχύ σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το νέο Ford Mondeo. Επίσης θα προσφέρεται με τα επαγγελματικά Transit Connect και Transit Courier και τις επιβατικές εκδόσεις Tourneo Connect και Tourneo Courier.

Ο κινητήρας κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο. Διατίθεται τώρα με το νέο EcoSport σε Ινδία και Κίνα, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα προσφέρεται με το Fiesta στη Β. Αμερική.

Μικρός σε διαστάσεις – χωράει σε ένα ντουλαπάκι αποσκευών στο αεροπλάνο – ο κινητήρας προσφέρει τη μικρότερη κατανάλωση βενζίνης στην κατηγορία του για την Ευρώπη σε οχήματα όπως τα Fiesta, Focus, C-MAX και Grand C-MAX.

Τα Εργοστάσια Κινητήρων της Ford στην Κολωνία και την Κραϊόβα αναβαθμίστηκαν προκειμένου να φιλοξενήσουν την παραγωγή του 1.0 EcoBoost και εισήγαγαν προηγμένες τεχνικές που μειώνουν την ποσότητα του απαιτούμενου ψυκτικού κατά τη μηχανουργική κατεργασία των αλουμινένιων εξαρτημάτων του κινητήρα σε πέντε μιλιλίτρα ανά εξάρτημα από δύο λίτρα που ήταν μέχρι πρότινος, συμβάλλοντας έτσι σε ένα μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από την παραγωγή.

Επίσης, υιοθετήθηκε νέα τεχνολογία ‘ψυχρής δοκιμής’ που επέτρεψε τη δοκιμή των κινητήρων χωρίς εκκίνηση – μειώνοντας τη χρήση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων από τη διαδικασία κατά 66%. Όλη η υπόλοιπη ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία του εργοστασίου της Κολωνίας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, συμπεριλαμβανομένων τριών υδροηλεκτρικών εργοστασίων σε Νορβηγία και Σουηδία.

Η Ford Ευρώπης σχεδιάζει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων που εφοδιάζονται με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost σε περίπου 480.000 μέχρι το 2015 (από 141.000 το 2011). Η εταιρία προβλέπει ότι πάνω από 300.000 από αυτά τα οχήματα θα εφοδιάζονται με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost. Το πρώτο τρίμηνο του 2013 στην Ευρώπη, ο κινητήρας 1.0 EcoBoost είχε ποσοστό 42% στις παραγγελίες του B-MAX, 30% στο Focus και 24% στο Fiesta στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford.