ÁÐÅÑÃÉÁ ÏÄÇÃÙÍ ÖÏÑÔÇÃÙÍ ÁÕÔÏÊÉÍÇÔÙÍ

Ο Οκτώβριος είναι προ των πυλών και φέτος, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών εκατοστών, θα κληθούν να πληρώσουν διπλό φόρο, αφού εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας του 2014, θα επιβληθεί και ο φόρος πολυτελείας. Οι επιβαρύνσεις που καλείται να πληρώσει ένας Έλληνας σε σχέση με έναν αντίστοιχο Ευρωπαίο, είναι διπλάσιες και τριπλάσιες, αφού αν πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.986 κ.εκ και ένα με κινητήρα 3.600 κ.εκ, θα διαπιστώσουμε πως στην Ελλάδα πληρώνουμε διπλάσιους και τριπλάσιους φόρους σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.

1. Ελλάδα: Το ΙΧ των 1929 κυβικών θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας (αθροιστικά) 816 ευρώ ενώ το ΙΧ των 3600 κυβικών 3394 ευρώ.

2. Στο Βέλγιο, το δίλιτρο χρεώνεται προς 397 ευρώ και το αυτοκίνητο των 3600 κυβικών με 1468 ευρώ. Το Βέλγιο υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό.

3. Στην Κύπρο το δίλιτρο κοστίζει 238 ευρώ και το μεγαλύτερου κυβισμού μόλις 721 ευρώ. Η Κύπρος ακολουθεί μικτό σύστημα και υπολογίζει τα τέλη με βάση και τον κυβισμό και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

4. Στη Βουλγαρία, κριτήριο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας είναι η ισχύς του κινητήρα (κιλοβάτ). Ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών χρεώνεται με 587 ευρώ και ένα αυτοκίνητο 3600 ευρώ με 1111 ευρώ. Δηλαδή στη Βουλγαρία ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού χρεώνεται με το ένα τρίτο του ποσού που ισχύει στην Ελλάδα. Αυτό για να μην αναρωτιέστε ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες μεταφέρουν την έδρα τους στη Βουλγαρία προκειμένου να φιλοξενηθούν και τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

5. Ακόμη και στη Γερμανία, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 3600 κυβικών χρεώνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 526 ευρώ ετησίως. Στη Γερμανία υπολογίζουν τα τέλη με τις εκπομπές αερίων και αγαπούν τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Αντίστοιχα το δίλιτρο κοστίζει 334 ευρώ.

6. Ο γύρος της Ευρώπης μας φέρνει στη Δανία όπου το μεγάλου κυβισμού χρεώνεται με 1100 ευρώ και το δίλιτρο με 443 ευρώ. Η Δανία είναι μια από τις ελάχιστες χώρες στη Ευρώπη που χρησιμοποιεί την κατανάλωση καυσίμου ως κριτήριο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας

7. Στη γειτονική μας Ιταλία, όπου τα τέλη υπολογίζονται με βάση την ισχύ του κινητήρα, το δίλιτρο κοστίζει 301 ευρώ και το αυτοκίνητο των 3600 κυβικών 1184 ευρώ.

8. Η Πορτογαλία είναι ακόμη φθηνότερη. Υπολογίζει τα τέλη με τον κυβισμό και χρεώνει 227 ευρώ το δίλιτρο και 806 ευρώ το αυτοκίνητο των 3600 κυβικών.

Αλλάζουν όλα στη φορολόγηση των ΙΧ: τι θα ισχύσει για τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης

Ο κλάδος του αυτοκινήτου βρίσκεται σε αναβρασμό. Στο υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν το καινούργιο σχέδιο φορολόγησης των αυτοκινήτων το οποίο περιλαμβάνει από την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας μέχρι τη καθιέρωση νέου συστήματος υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, μέτρο που θα επηρεάσει τις τιμές λιανικής των αυτοκινήτων αλλά και την κερδοφορία των εισαγωγικών επιχειρήσεων.

Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων, αυτό που «ακούγεται» ολοένα και περισσότερο στην αγορά είναι ότι ειδικά όσον αφορά στα τέλη ταξινόμησης, από εδώ και στο εξής δεν θα λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός του αυτοκινήτου αλλά η τιμή λιανικής. Όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας θεωρείται πιθανό να καταργηθεί η απαλλαγή για τα ΙΧ που εκπέμπουν ρύπους χαμηλότερους των 100 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

[Πηγή: Fpress | Thanks for the tip, Μιχάλη]