Land Rover badge

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το γεγονός πως η Land Rover αυτή τη στιγμή διαθέτει μία από τις καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες γκάμες αυτοκινήτων στην ιστορία της. Αυτό αντικατοπτρίζεται και από τις πωλήσεις τις αλλά δυστυχώς –ή ευτυχώς- και από τις λίστες αναμονής.


Αν μου επιτρέπετε, να κάνω μία αναλογία. Η Land Rover μοιάζει με το παιδί που μόλις ανακάλυψε τις χαρές του τρεξίματος. Το πρόβλημα είναι πως τα πόδια του δεν κινούνται όσο γρήγορα τους προστάζει το μυαλό με αποτέλεσμα τα κλασικά σκισμένα γόνατα και άφθονα δάκρυα. Τώρα όμως, το παιδάκι αυτό, συνειδητοποιεί πως ζητάει από τα πόδια του να κάνουν κάτι που προς το παρόν δεν μπορούν.

Έτσι ακριβώς είναι και η Land Rover. Υποτίμησε σημαντικά την ζήτηση που θα είχαν τα αυτοκίνητά της με αποτέλεσμα τώρα να τρέχει και να μην φτάνει. Η αναμονή για ένα Range Rover Sport είναι 9 μήνες ενώ για τον μεγάλο αδερφό του φτάνει τους 6 μήνες. Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα σε μία από τις σημαντικότερες αγορές για οποιονδήποτε κατασκευαστή, την Κίνα. Εκεί, ένα full extra Range Rover κοστίζει περίπου 340.000€! Για να φανταστείτε το πόσο πολύ θέλουν οι Κινέζοι ένα Range Rover, πληρώνουν 60.000€ επιπλέον για να μπουν στην κορυφή της λίστας αναμονής!

Για να ικανοποιήσει την ζήτηση, η Land Rover έχει φυσικά αυξήσει την παραγωγή. Το εργοστάσιο στο Solihull που κατασκευάζει τα Range Rover, Range Rover Sport, Discovery/LR4 και Defender, δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και πάλι δεν παράγει αρκετά γρήγορα. Από την άλλη, το ίδιο ισχύει και για τους κινητήρες της Ford που σημαίνει πως ακόμα και αν με κάποιον μαγικό τρόπο η Land Rover κατάφερνε να παράγει 10.000 οχήματα σε μία ώρα, δεν θα είχε κινητήρες να βάλει μέσα! Είναι πάρα πολύ θετικό μία εταιρία σαν την Land Rover να έχει τέτοια προβλήματα να αντιμετωπίσει αλλά πιστεύω πως αν δεν λυθούν γρήγορα, δεν θα έχει happy end η ιστορία.

[Πηγή: Automotive News]