GP Spanien 2013

Μεταξύ των τεράστιων αλλαγών που θα γνωρίσει η Formula 1 το 2014, είναι και η αύξηση του ελάχιστου βάρους που πρέπει να έχουν τα μονοθέσια, το οποίο θ’ αυξηθεί, από τα 640 κιλά, στα 660 (μαζί με τον οδηγό, και δίχως καθόλου καύσιμο). Οι μηχανολογικές αλλαγές και οι μεγαλύτερες μπαταρίες για το ERS (έτσι θα ονομάζεται το γνωστό KERS) θ’ αυξήσουν το βάρος των μονοθεσίων, κάτι που είναι πρόβλημα για τους πιο εύσωμους οδηγούς.


Στη κατηγορία αυτή ανήκει και ο Nico Hulkenberg, που έχει ύψος 1.84 μέτρα, ενώ ζυγίζει 74 κιλά. Ο οδηγός τής Sauber φοβάται ότι οι διαστάσεις του μπορεί να του στοιχίσουν κάποια θέση για την επόμενη σεζόν, αφού οι ομάδες θα προσπαθήσουν να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερο έρμα στα μονοθέσια, κάτι που συμβαίνει καλύτερα στην περίπτωση των πιο αδύνατων οδηγών, διότι μπορούν να κατανεμηθεί περισσότερο έρμα και το μονοθέσιο να είναι καλύτερα “ζυγισμένο”.

Ο Γερμανός πιστεύει ότι θ’ αυξηθεί κι άλλο το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων, καθώς είναι κάτι που θα συζητήσουν σε μια συνάντηση του GPDA (Grand Prix Drivers’ Association), όπως λέει:

Νομίζω ότι υπήρξε μια παρόμοια κατάσταση το 2009, όταν το KERS ήταν πρωτομπήκε στα μονοθέσια, και οι οδηγοί έπρεπε να χάσουν βάρος. Δυστυχώς, είμαι αυτός που είμαι: είμαι ψηλός και είμαι πιο βαρύς, αλλά δεν είμαι τόσο βαρύς όσο κάποιοι άλλοι οδηγοί.

Δεν είναι υπό τον έλεγχό μου, αλλά ίσως πρέπει να υπάρξει μία αλλαγή στους κανονισμούς για το βάρος, ώστε να είναι πιο δίκαιοι για όλα τα επίπεδα. Μπορείς, πραγματικά, να πάρεις πλεονέκτημα με την κατανομή του βάρους, αν είσαι 10-15 κιλά πιο ελαφρύς.

Τα ίδια κιλά έχει και ένας εκ των Διευθυντών της GPDA (μαζί με τον Sebastian Vettel), ο Jenson Button, ο οποίος δηλώνει ότι το θέμα θα συζητηθεί αρκετά στο μέλλον.

Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, και δεν ξέρουμε πώς θα είναι τα πράγματα την επόμενη σεζόν, αλλά θα είναι πολύ δύσκολα. Κάθε χρόνο, ξεκινάμε με έρμα, και, κατά τη διάρκεια της σεζόν, προσθέτεις περισσότερο βάρος, επειδή μπορείς να προσθέσεις νέα κομμάτια στο μονοθέσιο.

Το 2014, όμως, οι ομάδες δε θα έχουν έρμα, και τα πράγματα θα είναι χειρότερα μέσα στη χρονιά. Αυτό θα βλάψει τους βαρύτερους οδηγούς, και είναι άδικο να πούμε “χάσε βάρος”, διότι κάποιοι δεν μπορούν να χάσουν άλλο. Πρέπει να έχεις δέρμα στα κόκαλά σου, και αρκετούς μύες για να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο της Formula 1, έτσι είναι άδικο.

Δεν μπορώ να βρω έναν λόγο για τον οποίο δε θα μπορέσουμε να βάλουμε άλλα 10 κιλά στο ελάχιστο βάρος. Δε θα τιμωρηθεί το μισό grid τη νέα σεζόν· είναι ένα από τα ευκολότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, και αυτό θα μπορούσε να σώσει την καριέρα κάποιων οδηγών, είναι να βελτιώσει την καριέρα τους. Σίγουρα, είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να πιέσουμε.

Φέτος, το ελάχιστο βάρος είναι στα 642 κιλά, και λογικά θα το δούμε να φτάνει κάπου στα 690 κιλά του χρόνου, κάτι που θα κάνει τα μονοθέσια ακόμα πιο αργά, αν υπολογίσουμε και τη μειωμένη απόδοση των turbo V6 κινητήρα, 1.6 λίτρων, οι οποίοι αναμένεται να έχουν απόδοση περίπου 600 ίππων, από τους 750 που είναι σήμερα, παρόλο που το ERS θα έχει διπλάσια απόδοση από το σημερινό KERS, δηλαδή θα μπορεί να προσθέτει 161 άλογα στο μονοθέσιο για 33 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.

Το καλό για τους οδηγούς είναι ότι έχουν με το μέρος του τ’ αφεντικά των ομάδων, με τον Πρόεδρο της Red Bull, Christian Horner, να λέει για το θέμα:

Θεωρητικά, δεν είναι θέμα για ‘μάς, καθώς έχουμε δύο οδηγούς που έχουν λογικό βάρος, αλλά αυτό είναι εναντίον ενός οδηγού σαν τον Webber ή τον Hulkenberg. Θα ήταν ένας παράγοντας για την υπογραφή ενός οδηγού σαν κι αυτόν, κάτι που δεν είναι δίκαιο. Δεν μπορείς να τιμωρήσε επειδή είσαι πάνω από 1.83 μέτρα. Σίγουρα, ο κινητήρας και τα υπόλοιπα μηχανολογικά μέρη με τα συστήματα ψύξης είναι πιο βαριά, και η αύξηση του ελάχιστου βάρους είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί.

Σχετικές δηλώσεις έκανε και ο Πρόεδρος της McLaren Racing, Martin Whitmarsh, ο οποίος τόνισε ότι οι προσπάθειες των ομάδων για μειωμένο βάρος μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια, κάτι που είναι βασικό στη Formula 1.

Η αλήθεια είναι ότι, με τους τωρινούς κανονισμούς, το βάρος είναι μια μεγάλη πρόκληση. Έχω μιλήσει με τον Πρόεδρο μιας άλλης ομάδας, ρωτώντας αν κατάφεραν να πιάσουν το όριο του ελάχιστου βάρους, και μου απάντησε αρνητικά. Αν δεν είναι στο όριο, είναι δύσκολο να έχεις έναν οδηγό που είναι σχεδόν 80 κιλά. Είναι απλό: για κάθε 10 κιλά, γίνεσαι περίπου 1/3 του δευτερολέπτου πιο αργός σε κάθε γύρο.

Κάθε σχεδιαστική ομάδα έχει μεγάλη πίεση για να μειώσει το βάρος. Αναπόφευκτα, αυτό κοστίζει χρήματα, και οι άνθρωποι, όταν πιέζουν για το βάρος, μειώνουν και τα περιθώρια για την ασφάλεια.

Ο Βρετανός δεν είναι σίγουρος για το αν θα υπάρξει ομόφωνη απόφαση για την αύξηση του ελάχιστου βάρους, διότι κάποια ομάδα μπορεί να είναι κοντά στο όριο και να μη θέλει κάποια αλλαγή.

Υπάρχουν λόγοι που με κάνουν να πιστεύω σε αλλαγή του κανονισμού, αλλά η Formula 1 δεν λειτουργεί έτσι. Νομίζω ότι οι ομάδες εργάζονται σκληρά τώρα για να είναι κοντά στο όριο βάρους και θα επικρατήσει το συμφέρον της ομάδας. Η ομάδα που νομίζει ότι τα καταφέρνει, φοβάμαι ότι θα μπλοκάρει την αλλαγή. Για ένα ή δύο χρόνια, οι βαρύτεροι οδηγοί μπορεί να είναι μειονέκτημα, αλλά έτσι γίνεται.

Τέλος, σύμφωνα με φήμες, το βάρος είναι ένα σοβαρό εμπόδιο για να πάρει ο Hulkenberg τη θέση τού Sergio Perez στη McLaren, αλλά, αν ισχύει αυτό, τα πράγματα μπορεί ν’ αλλάξουν με μια ενδεχόμενη αλλαγή στους κανονισμούς, κάτι που απαιτεί την ομόφωνη έγκριση από τις ομάδες.

[Πηγή: AutoSport(1), (2), GMM]