F1 Grand Prix of Korea - Race

Ο Mark Webber μετά από την εγκατάλειψή του στον 41 γύρο του αγώνα στην Κορέα, ξεσπάθωσε κατά της Pirelli, τονίζοντας πως οι οδηγοί δεν θεωρούνται σημαντικοί από την Ιταλική εταιρεία. Ο Αυστραλός, που δέχθηκε ποινή δέκα θέσεων για την εκκίνηση του σημερινού αγώνα, είχε δύσκολο έργο στην προσπάθειά του να ανακάμψει και να ανέβει στο βάθρο. Όμως μετά από εξαιρετική οδήγηση, βρέθηκε ακριβώς μπροστά από τον Lewis Hamilton ύστερα από το πρώτο του pit-stop και έδειχνε ικανός να πετύχει το στόχο του. Δυστυχώς όμως για τον ίδιο, η κακοδαιμονία του δεν έχει τέλος. Τα συντρίμμια που σκορπίστηκαν στην μεγάλη ευθεία, μετά από το κλατάρισμα του Perez, τρύπησαν κι ένα από τα δικά του ελαστικά, οδηγώντας τον σε νέο διαδοχικό pit-stop και πτώση στην ενδέκατη θέση. Σαν να μην έφτανε αυτό, με την επανεκκίνηση του αγώνα χτυπήθηκε από τον Sutil και εγκατέλειψε άδοξα.

Έτσι έχουν τα πράγματα. Οι οδηγοί δεν θεωρούνται τόσο σημαντικοί, όσο αυτό που θέλουν άλλοι άνθρωποι.

Τα ελαστικά φθείρονται πολύ γρήγορα και κλατάρουν, αλλά αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να το λύσει η Pirelli.

Η Pirelli θα υποστηρίξει ότι το κλατάρισμα του Perez οφείλεται στο μπλοκάρισμα, αλλά ο λόγος που οι οδηγοί μπλοκάρουν συνεχώς τους τροχούς τους, είναι επειδή δεν υπάρχει πέλμα στο ελαστικό.

Οι οδηγοί είχαν παράπονα για την πολύ μαλακή γόμα καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου και τελικά οι φόβοι τους επαληθεύτηκαν κατά τη διάρκεια του grand prix. Πρόσφατα διαβάσαμε πως η Ιταλική εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα με την εξέλιξη των ελαστικών, αφού η “παράνοια” των ομάδων πάνω στο συγκεκριμένο θέμα (δεν δόθηκε πράσινο φως για δοκιμές με τη McLaren) δεν της επιτρέπει να κάνει τις δοκιμές που απαιτούνται.

GP KOREA F1/2013

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο αγωνιστικός διευθυντής της φίρμας, Paul Hembery, επιδόθηκε σε έναν μίνι πόλεμο δηλώσεων με τον Fernando Alonso, για τον οποίο αναγκάστηκε στο τέλος να ζητήσει συγγνώμη. Ο Ισπανός ήταν ανάμεσα στους οδηγούς που το Σάββατο, κατέκριναν την επιλογή των γομών από την Pirelli.

Νομίζω ότι τα ελαστικά είναι αυτά που είναι αυτή τη στιγμή και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούν να βγάλουν πέντε χιλιόμετρα.

Είναι το ίδιο για όλους και είμαι σίγουρος ότι όλα τα αυτοκίνητα, αν πίεζαν στο 100 τοις εκατό από την αρχή του γύρου, δεν θα έβγαζαν 5km. Αυτό δεν βοηθάει και δεν είναι πολύ ευχάριστο να οδηγείς έτσι (πιο αργά) για το 95 τοις εκατό του γύρου.

Μάλιστα ο El Nano δεν έδειξε πρόθυμος να φορτώσει την αποτυχία της Ferrari στην Pirelli, δηλώνοντας:

Δεν κατηγορώ τα ελαστικά (για την απόδοσή μας). Είναι τα ίδια ελαστικά για όλους, αλλά δεν είναι καλά. Όλοι βλέπουμε με τα μάτια μας.

paul hembery

Η απάντηση του Hembery ήρθε λίαν συντόμως και σε αρκετά ειρωνικό ύφος:

Μπορώ μόνο να του προτείνω να πάει να ρωτήσει τον σύντομα-τετράκις-παγκόσμιο-πρωταθλητή πώς να πάρει το καλύτερο από τα ελαστικά.

Σήμερα το πρωί πριν από την έναρξη του αγώνα, ο Hembery ζήτησε συγγνώμη από τον Alonso, όπως προείπαμε, με τον Ισπανό να θεωρεί το συμβάν λήξαν, αλλά παρόλα αυτά να μένει σταθερός στην άποψή του για τα ελαστικά.

Δεν υπάρχει καμία διαμάχη. Εμείς μιλάμε με γεγονότα και εκείνοι (Pirelli) απλά χρησιμοποιούν τις λέξεις. Ο καθένας μπορεί να το δει αυτό.

Αυτά είναι τα ελαστικά και δεν θα διαρκέσουν για ένα γύρο (στο 100%), αλλά όπως είπαμε και χθες, έχουμε μηδενικά προβλήματα με την απόδοση. Εμείς φταίμε που δεν προσαρμοστήκαμε σωστά στα ελαστικά του 2012. Είναι στο χέρι της Ferrari, ή των οδηγών, να βελτιωθεί.

Τα marbles αποτελούν συνεχές πρόβλημα και όταν βρέχει πρέπει να σταματήσουν τους αγώνες και είχαμε και το κλατάρισμα του Perez σήμερα. Γνωρίζουμε λοιπόν, ότι τα ελαστικά είναι στο όριο όσον αφορά την ποιότητα.

Όσο για τις δηλώσεις του Hembery και τη συγγνώμη, ο Alonso είπε τα εξής:

Φαινόταν περίεργο, με δεδομένη τη σεζόν που κάνει η Pirelli, να αποφασίσουν να μιλήσουν.

Ο Hembery ήρθε να ζητήσει συγγνώμη και όλα είναι καλά.

Η Pirelli υπέγραψε την επέκταση του συμβολαίου της με τη FIA και τις ομάδες, με στόχο παραμονής τα 5 χρόνια, όμως τα πράγματα δείχνουν αρκετά ρευστά. Με την μεν FIA να ανακοινώνει πως θα υπάρξει στο μέλλον διαγωνισμός ως προς τον (ή τους) προμηθευτές ελαστικών και τη δε Pirelli, να παρεκκλίνει από τη συμφωνία κατασκευής ελαστικών για θέαμα και να οδεύει προς τη δημιουργία σκληρότερων και πιο συντηρητικών ελαστικών για το 2014.

[Πηγή: Autosport, GMM/Photo Copyrights: Pirelli/LAT/Clive Mason/Getty Images/Sutton]