F1 Marbles

Τα ελαστικά τής Formula 1, εκτός από το γεγονός ότι φθείρονται πολύ εύκολα, γεμίζουν την πίστα με κομματάκια, τα γνωστά marbles, με αποτέλεσμα ένας οδηγός να μην μπορεί ν’ αλλάξει γραμμή, διότι μειώνεται η πρόσφυση, κάτι που κανένας δε θέλει στους αγώνες ταχύτητας. Το φαινόμενο αυτό γίνεται ακόμα πιο εμφανές στο τέλος των αγώνων, όταν η πίστα γεμίζει με marbles από τα ελαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλο τον αγώνα.


Η Pirelli έχουν, φυσικά, γνώση επί του θέματος, έχοντας ακούσει πολλά παράπονα από τους οδηγούς, και ο Paul Hembery, Αγωνιστικός Διευθυντής τής ιταλικής εταιρείας, λέει για το θέμα:

Οι οδηγοί έχουν κάνει σχετικά σχόλια και μπορούμε να το καταλάβουμε. Έτσι, είναι κάτι που προσπαθούμε να κάνουμε. Είναι ένα απ’ αυτά που σκεφτόμαστε, αλλά είμαστε σε εποχή που δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά γι’ αυτό. Ξέρουμε ότι η φθορά έχει άμεση σχέση, είναι βασικά το σκίσιμο των ελαστικών σε κάποιες περιπτώσεις, και σίγουρα τα πολύ μαλακά ελαστικά δεν είχαν τη δύναμη που θέλαμε.

Μπορείτε να δείτε μερικούς αγώνες που δεν είχαμε σχεδόν καθόλου marbles, όταν χρησιμοποιούσαμε τα σκληρά και τα μεσαία, σίγουρα σε επιφάνειες που είχαν μικρή τριβή. Επομένως, πρέπει να προσπαθήσουμε να το βελτιώσουμε αυτό. Το γενικό σχόλιο όλων των οδηγών είναι να “μειώσουμε τα marbles”.

Οι Ιταλοί δεν έχουν σαφείς εντολές από τη FIA για το πώς θα πρέπει να είναι τα ελαστικά τη νέα χρονιά, και ο Hembery παραδέχεται πως θα χρειαστεί πολλή δουλειά για να μη βλέπουμε marbles στους αγώνες.

Δουλεύουμε πολύ για να κατανοήσουμε πού είμαστε με τις διαφορετικέ γόμες. Θα θέλαμε να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε διάφορα, όπως την αντοχή στο σκίσιμο των ελαστικών, κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στα marbles και θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε για το νέο έτος.

Όταν οι τροχοί σπινάρουν περισσότερο, δημιουργούνται περισσότερα marbles, έτσι πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη μηχανική αντοχή στις γόμες. Αν δεν αλλάξεις ελαστικά, θα έχεις σπινάρισμα στο τέλος, καθώς δεν έχεις πρόσφυση. Αυτή είναι η ισορροπία, και θα είναι δύσκολο να τη βρούμε, διότι κανένας δε γνωρίζει τις πραγματικές επιπτώσεις τής αεροδυναμικής, όταν θα ξεκινήσουμε να τρέχουμε. Επίσης, υπάρχει και το ρίσκο με τις μεγάλες διαφορές μεταξύ των ομάδων.

[Πηγή: AutoSport]