Graeme Lowdon1

Με πολλές ομάδες να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, προέκυψε μέσα στη χρονιά πως οι μεγαλύτερες από αυτές, προσπάθησαν να ωθήσουν εκτός Formula 1 τις μικρότερες. Αυτό είχε ως σκοπό τη μείωση του αριθμού των ομάδων και παράλληλα την αύξηση των μονοθεσίων σε 3, για κάθε μια που θα έμενε στο σπορ. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Marussia, Graeme Lowdon, έχει δηλώσει για το συγκεκριμένο θέμα:

Θεωρώ ότι το μέλλον της F1 θα είναι πιο πλούσιο και καλύτερο για τους οπαδούς, αν υπάρχει ποικιλία ομάδων. Ένας μικρότερος αριθμός ομάδων, ή πολύ μικρός αριθμός να τρέχει με περισσότερα αυτοκίνητα – χωρίς καμία αμφιβολία, είμαι πεπεισμένος ότι δεν θα είναι μια καλή πρόταση.

Όσον αφορά το θέαμα, οι οπαδοί θα χάσουν. Η F1 είναι ομαδικό άθλημα, παρόλο που οι οδηγοί είναι οι ήρωες και όταν θα μειώσεις τον αριθμό των ομάδων, θα μειώσεις και τον ανταγωνισμό. Είναι τόσο απλό.


Σίγουρα, οι ομάδες που θα άντεχαν να τρέξουν με 3 μονοθέσια, είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού και ο Mario Andretti προτείνει μια διαφορετική λύση πάνω στο συγκεκριμένο πρόβλημα, αυτή των πελατειακών σασί. Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει πως ένας ιδιώτης θα μπορούσε να αγοράσει ένα παλιό μονοθέσιο από κάποια ομάδα, να το μετατρέψει όπως επιθυμεί και να τρέξει στο πρωτάθλημα με αυτό, όπως γινόταν κατά τη δεκαετία του ’50 στη Formula 1.

mario andretti

Φανταστείτε κάθε ομάδα να μπορεί να πουλήσει (μονοθέσιο) σε ιδιώτη. Ίσως αρχικά να μπορείς να πουλήσεις μόνο σε έναν. Θα υπήρχαν ομάδες, όπως του υιού μου Michael, που θα μπορούσαν πιθανότατα να μπουν στη Formula 1. Έχουμε μιλήσει γι ‘αυτό και μου είπε “Αν η Ferrari, η McLaren, η Red Bull μου πουλούσε ένα αυτοκίνητο, θα έμπαινα κατευθείαν στη F1“.

Αυτό είναι ένα καλό πράγμα, κι επειδή βλέπω ότι πρόκειται πιθανώς να συμβεί, αφού οι ομάδες θα μπορούσαν να αποσβέσουν έτσι κάποια έξοδα, όλοι θα ήταν κερδισμένοι. Η ομάδα που έρχεται στη Formula 1, δεν χρειάζεται να επενδύσει $200 εκατομμύρια για να ανταγωνιστεί τη Red Bull και τη Ferrari. Προσωπικά, αυτό πιστεύω πως θα γίνει.

Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να κρατήσει τη Formula 1 δυνατή, χωρίς, κατά τη γνώμη μου, να αποτρέψει την καθαρότητα της τεχνικής πλευράς της. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να ακολουθήσουμε, προτού το πρωτάθλημα γίνει ενιαίο.

Η παραπάνω πρόταση γίνεται πολύπλοκη από τη στιγμή που θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που θα διέπουν τις αγοραπωλησίες, όπως για παράδειγμα το έτος του μονοθεσίου που θα μπορεί να πωληθεί, ο αριθμός των μονοθεσίων, το τι θα γίνει σε περίπτωση αλλαγής κανονισμών και πολλές ακόμη παράμετροι, που είναι ανούσιο να τους αναλύσω σε αυτό το άρθρο, βασιζόμενος σε υποθέσεις.

Αυτό που πραγματικά έχει σημασία, είναι το τι πιστεύουν οι οπαδοί του σπορ. Θα ήθελαν να παρακολουθούν ένα πρωτάθλημα 5 ομάδων και 15 μονοθεσίων, με το Vettel, τον Alonso, το Hamilton να έχουν δυο Νο.2 να τους αβαντάρουν ή όντως 3 Ferrari, 3 Red Bull, 3 McLaren, 3 Mercedes και 3 Williams θα ήταν ο καλύτερος δρόμος για το σπορ; Ακόμα, τι πιστεύει ο θεατής για τη σχέση που θα έχουν οι ομάδες με τους ιδιώτες-πελάτες τους; Θα δημιουργήσει 2 ξεκάθαρα στρατόπεδα, ένα με τους κατασκευαστές που θα έχουν τα καλύτερα προϊόντα και ένα με τους ιδιώτες που θα αγωνίζονται για άλλο ουσιαστικά πρωτάθλημα (όπως στο Moto GP) ή ο Andretti έχει δίκιο και θα μπορούν οι μικρές ομάδες να κοντράρουν στα ίσια τα μεγαθήρια, με αυτό τον τρόπο; Προσωπικά, καμία από τις δυο προτάσεις δεν με βρίσκει σύμφωνο και περιμένω να ακούσω τις δικές σου απόψεις πάνω στο θέμα.

[Πηγή: Autosport, ESPNF1 ]