opel_gtc_concept_07

Την τελευταία δεκαετία, η Opel αντιμετωπίζει την μία καταιγίδα μετά την άλλη. Από την πώληση το 2009 που σταμάτησε σχεδόν την τελευταία στιγμή καθώς η GM ανακάλυψε πως μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τους υποψήφιους αγοραστές, στις ζημιές πολύ μεγάλου ύψους στην μητρική, στα πλάνα ανάκαμψης, στην αποχώρηση από κάποιες αγορές και τις ούτε λίγο, ούτε πολύ, 5 αλλαγές CEO σε 10 χρόνια, η Γερμανική εταιρία δεν έχει βρει ησυχία. Το 2013, υπό την καθοδήγηση του Karl-Thomas Neumann φαινόταν πως κέρδιζε έδαφος τόσο εντός της GM (με την εξασφάλιση κεφαλαίων για επενδύσεις και το «τράβηγμα» της Chevrolet από την Ευρωπαϊκή αγορά έτσι ώστε να μείνει μόνη της η Opel), όσο και στον κόσμο, με νέα, επιθυμητά μοντέλα όπως το Adam. Όμως οι τελευταίες εξελίξεις στην General Motors, έχει κάνει κάποια στελέχη να ανησυχούν…

Όταν λέω τελευταίες εξελίξεις, εννοώ τον «διορισμό» της Mary Barra ως CEO στην θέση του Dan Akerson. Βασικό καθήκον της Opel ήταν και είναι να γίνει ανταγωνιστική στην Ευρωπαϊκή αγορά και ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό, είναι με την προσφορά εξειδικευμένων, για την συγκεκριμένη αγορά, προϊόντων. Το πρόβλημα είναι πως η Opel πιέζεται να χρησιμοποιήσει παγκόσμιες πλατφόρμες και να μειώσει το customization των μοντέλων της για την Ευρώπη. Ένα επιπλέον πλήγμα για την Opel είναι η σταδιακή παύση της συνεργασίας της GM με την PSA, η οποία υποσχόταν μία νέα compact πλατφόρμα… Όπως καταλαβαίνετε, το Corsa, ένα μοντέλο που η Opel θέλει όσο τίποτε άλλο να πουλάει καλά, αλλά δεν μπορεί γιατί είναι 7 ετών, χτυπήθηκε άσχημα από αυτά τα νέα. Μάλιστα η γερμανική εταιρία δήλωσε πως μπορεί να κατασκευάσει μόνη της το Corsa και να το κάνει και κερδοφόρο… Πότε; Στα τέλη του 2018. Όταν θα είναι αισίως 12 ετών!

Όπως προανέφερα, ο Neumann εξασφάλισε 5.5 δις δολάρια για να εξελίξει 23 νέα μοντέλα και 13 νέους κινητήρες μέχρι το 2016 ώστε να «νεανίσει» την γερασμένη γκάμα της Opel και αυτό ήταν μεγάλη επιτυχία. Όμως οι μελλοντικές σχέσεις του Neumann με τους ανωτέρους του θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία του Adam. Τα πρώτα σημάδια δεν ήταν ενθαρρυντικά με το εργοστάσιο της μάρκας στο Eisenach να παραμένει κλειστό για 5 ημέρες τον Οκτώβριο και 6 τον Νοέμβριο αλλά η Opel ισχυρίζεται πως γι’ αυτό φταίει το Corsa και η μειωμένη ζήτηση γι’ αυτό και όχι το Adam.

Αν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται για την Ευρώπη σε Ευρωπαϊκά specs αποτύχουν να πουλήσουν, τότε η όλη λογική του να δώσουμε στην Opel χώρο καταρρέει.

Αναφέρει ένα πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας.

Η GM αναφέρει πως «δεν υπάρχει καμία αλλαγή στην στάση της απέναντι στην Opel» αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή. Η Opel πρέπει να πουλήσει και για να το κάνει αυτό, έχει ανάγκη νέα μοντέλα. Μοντέλα τα οποία δεν θα είναι απλά «εξίσου καλά» με τον ανταγωνισμό αλλά σαφώς καλύτερα γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να προσελκύσει πελάτες από τους αντίπαλους. Μοντέλα που έπρεπε να παρουσιαστούν εχθές! 

[Πηγή: Reuters]