GP SPAGNA F1/2013

Η κυριότερη αλλαγή στους κανονισμού τού 2014 είναι, φυσικά, οι turbo V6 κινητήρες. Πολλοί πιστεύουν ότι η απόδοση ενός μονοθεσίου θα κριθεί από το πόσο καλά οι μηχανικοί θα μπορέσουν να ενσωματώσουν τους νέους κινητήρες στα μονοθέσιά τους, αλλά και από το πόσο καλά θα καταφέρουν να χτίσουν το μονοθέσιο γύρω από τις νέες μονάδες.


Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών που κατασκευάζουν τους turbo V6 κινητήρες και των ομάδων τής Formula 1 θα παίξει σημαντικό ρόλο στην απόδοση των ομάδων, ένα πρόβλημα που δεν απασχολεί τις Mercedes και Ferrari, καθώς κατασκευάζουν οι ίδιες τους κινητήρες τους, ενώ και η Red Bull δε θα πρέπει να έχει τέτοιο πρόβλημα, αφού η αυστριακή ομάδα θα είναι η βασική προτεραιότητα για τη Renault.

Γι’ αυτό τον λόγο, ο James Allison, Τεχνικός Διευθυντής τής Scuderia, πιστεύει ότι οι 3 πρώτες ομάδες τού 2013, δηλαδή η Red Bull Racing, η Mercedes και η Ferrari, θα έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα την επόμενη χρονιά.

Είναι από τα τεράστια πλεονεκτήματα που έχει αυτή η ομάδα είναι ότι ο κινητήρας και το σασί θα είναι κάτω από την ίδια στέγη. Αυτό θα είναι πλεονέκτημα κάθε χρόνο. Αλλά, σαν αυτό, όπου έχεις να τοποθετήσεις μια τόσο διαφορετική μονάδα, όπως φέτος, το πλεονέκτημα νομίζω ότι γίνεται αρκετά μεγάλο.

Όπως ο Allison, έτσι και ο Luca Marmorini, είναι επιφορτισμένος με μια τεράστια ευθύνη για το 2014, ως επί κεφαλής κινητήρα. Ο Ιταλός υποστηρίζει ότι οι κινητήρες, σαν αυτούσιες μονάδες, δε θα καθορίσουν την ανταγωνιστικότητα ενός μονοθεσίου, αλλά το πόσο καλά θα μπορέσουν να ενσωματωθούν στα νέα μονοθέσια.

Πιθανώς, έχει δοθεί περισσότερη έμφαση στις νέες μονάδες. Είναι σίγουρα μια μεγάλη αλλαγή, αλλά είναι εξαιρετικά πολύπλοκο να ενσωματώσεις την μονάδα αυτή σ’ ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Για τη Ferrari, αυτό είναι ένα κοινό σχέδιο. Με τις νέες μονάδες ενέργειας, η αξιοπιστία θα είναι θεμελιώδης. Κάθε απόφαση σχετικά με τον κινητήρα είναι αποτέλεσμα συζητήσεων με τους ανθρώπους για το σασί, επειδή το αυτοκίνητο είναι αυτό που κερδίζει, όχι ο κινητήρας.

[Πηγή: AutoSport | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]