toto wolff

Ο Αυστριακός, που μετά τη φυγή του Ross Brawn έχει αναβαθμισμένο ρόλο στο Brackley, τονίζει πως η Mercedes νοιώθει πλέον πίεση για το νέο πρωτάθλημα. Η Γερμανική ομάδα έκανε μεγάλα βήματα προόδου πέρσι, έχοντας συχνά το ταχύτερο μονοθέσιο στο πρώτο μισό της σεζόν, παίρνοντας 3 νίκες και καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Wolff τονίζει πως παρόλο που το 2013 δεν μπόρεσαν να διεκδικήσουν τον τίτλο, οι προσδοκίες για το 2014 είναι πολύ μεγάλες.

(Πέρσι) Δεν ήμασταν αρκετά σταθεροί με τα αποτελέσματα. Είχαμε μερικές εξαιρετικές επιδώσεις, όπως στο Μονακό, όπου διαχειριστήκαμε το Σαββατοκύριακο πολύ καλά. Κάναμε τα σωστά πράγματα στα νικητήρια Σαββατοκύριακα, αλλά δεν μπορούσαμε να κάνουμε την ίδια δουλειά κάθε Σαββατοκύριακο. Όμως είναι εντάξει. Η ομάδα βρίσκεται σε σταθερή πρόοδο τώρα και αυτός είναι ο σωστός δρόμος.

Αν είχαμε τελειώσει το πρωτάθλημα τέταρτοι ή τρίτοι, οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πουν ότι θα υπάρξει μια εξέλιξη πριν γίνουμε παγκόσμιοι πρωταθλητές. Αλλά τώρα, οι προσδοκίες είναι πολύ υψηλές και πρέπει να διαχειριστούμε αυτές τις προσδοκίες, γιατί το να κερδίσεις ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν είναι εύκολο έργο. Είναι πολύ δύσκολο.

Είναι διαφορετικό από το να κερδίζεις αγώνες επειδή έκανες τα σωστά πράγματα. Αλλά μπορούμε ειλικρινά να πούμε ότι είμαστε υποψήφιοι για το παγκόσμιο πρωτάθλημα; Όχι.

715403847-3436182872013

Ποια όμως πρέπει να είναι η στάση της ομάδας σχετικά με τις προοπτικές της; Ο Wolff πιστεύει πως μια ενδιάμεση προσέγγιση είναι η καλύτερη, αφού τόσο η μεγάλη αισιοδοξία, όσο και η απαισιοδοξία, κρύβουν κινδύνους.

Η αισιοδοξία είναι πάντα επικίνδυνη. Θα πρέπει να είμαστε απαισιόδοξα αισιόδοξοι.

Η γενική τάση πρέπει να κλείνει προς την απαισιοδοξία. Δεν θα πρέπει να πάρουμε ως δεδομένο, όμως, ότι πρόκειται να συμβεί (δλδ. να παλεύουν για το πρωτάθλημα). Αλλά, επίσης, δεν πρέπει να κάνουμε τη ζωή μας δύσκολη, με το να είμαστε υπερβολικά απαισιόδοξοι.

Αυτό που μπορώ να δω είναι η προσπάθεια, η ευφυΐα και οι πόροι που τίθενται στην ανάπτυξη του κινητήρα και της μετάδοσης και πιστεύω ότι γίνονται τα σωστά πράγματα.

Οι φήμες θέλουν το νέο turbo κινητήρα της Mercedes, να έχει το προβάδισμα στην αρχή της σεζόν, έναντι αυτών από Ferrari και Renault. Όμως ο Wolff δεν είναι και τόσο σίγουρος για κάτι τέτοιο, αφού όπως όλοι μας, δεν μπορεί να γνωρίζει τι δουλειά έχει γίνει από τους ανταγωνιστές της ομάδας του, για τους οποίους έχει να πει τα καλύτερα.

Mercedes-Benz F1 Turbo V6 Engine

Αν ξέρω τι κάνουν οι Ferrari και Renault; Όχι. Είμαι βέβαιος όμως, ότι έχουν έξυπνους ανθρώπους και κάνουν κι αυτοί καλή δουλειά. Είναι σαν να προσπαθείς να διαβάσεις μια κρυστάλλινη σφαίρα.

Δεν ξέρουμε (τη δυναμική των κινητήρων). Όλα βασίζονται σε φήμες και κουτσομπολιά, και μπορείς να βασιστείς και να κάνεις μια γνωμοδότηση σχετικά με το τι έχει πει ο Α στον Β, όταν πιθανώς οι δυο τους δεν έχουν καμία ιδέα!;

Θυμάμαι από το Viry, και απ’ ότι έχω δει στο Maranello, αυτοί οι τύποι δεν είναι χαζοί. Είναι πολύ έξυπνοι άνθρωποι, που εργάζονται πολύ σκληρά και αμφιβάλλω αν ένας κατασκευαστής κινητήρων θα έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα (του χρόνου).

[Πηγή: Autosport (1),(2) | Photo Copyrights: Sven Simon/Mercedes F1 Team]