1069940669-5641182812014

McLaren και Mercedes θα βάλουν τέλος φέτος σε μια συνεργασία που κρατάει για 20 χρόνια, από το μακρινό 1995, και χάρισε έως τώρα στο συνδυασμό, 3 τίτλους οδηγών και 1 τίτλο κατασκευαστών. Με το νέο turbo κινητήρα της Mercedes να έχει εξαιρετική αξιοπιστία κατά τη διάρκεια του τεστ στη Jerez, οι δυο ομάδες ενδέχεται να κονταροχτυπηθούν για τις νίκες το 2014, αν και μένει ακόμα να φανεί η πραγματική δυναμικότητα των μονοθεσίων, τα οποία δεν έχουν πιεστεί στο όριο.


Όμως, το πρόβλημα που αναμένεται να υπάρξει στη σχέση τους, είναι η συμφωνία της McLaren με τη Honda και το γεγονός πως η δεύτερη θα μπορεί να εξελίξει τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια του 2014, κάτι που δεν θα μπορούν να κάνουν οι Mercedes, Ferrari και Renault. Έτσι, η McLaren ίσως έχει τη δυνατότητα να αποκαλύψει στους μελλοντικούς της συνεργάτες μυστικά από το power unit των Γερμανών, ώστε να βοηθήσει στην περαιτέρω εξέλιξη του κινητήρα της Honda.

Παρόλο που στη Jerez οι ομάδες της Mercedes συνεργάστηκαν άψογα, κάτι που επεσήμανε και ο Jenson Button σε πρόσφατες δηλώσεις του, η Mercedes προειδοποίησε τη McLaren ότι ίσως αντιμετωπιστεί ως απλός ανταγωνιστής και όχι ως συνεργάτης ως προς την προμήθεια κινητήρα, για το 2014.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, ξεκαθάρισε πως για την ώρα οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν, για το ευρύτερο καλό, κάτι που ίσως να αλλάξει στο μέλλον.

Νομίζω το ότι κατευθύνονται σε έναν από τους ανταγωνιστές μας, δεν είναι μια ιδανική κατάσταση. Αλλά σε αυτές τις πρώτες μέρες της σεζόν, έχουμε ένα βραχυπρόθεσμο στόχο που είναι κοινός, το να καταστεί η power unit αξιόπιστη και λειτουργική.

Είναι θετικό το γεγονός ότι όλοι ανταλλάσουμε δεδομένα και ότι όλοι μοιραζόμαστε τον ίδιο βραχυπρόθεσμο στόχο, και αυτό γίνεται για να καταστεί η power unit αξιόπιστη και δυνατή.

Πώς όμως αυτό πρόκειται να εξελιχθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, σε ό,τι αφορά την καθημερινή διαχείριση της σχέσης; Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει προφανώς.

_79P2063

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Mercedes έχει δημιουργήσει δικλίδες ασφαλείας, ούτως ώστε να κρατήσει τους μηχανικούς της McLaren μακριά από τμήματα του κινητήρα και ευαίσθητες εργασίες, στις οποίες δεν απαιτείται η παρουσία τους. Όπως είναι φυσικό, στους φίλους της Βρετανικής ομάδας θα δημιουργούνται απορίες σχετικά με το εάν θα επιτραπεί στην ομάδα τους να διεκδικήσει το πρωτάθλημα επί ίσοις όροις. Ο Wolff παρέμεινε αινιγματικός, δηλώνοντας:

Στο τέλος της ημέρας είμαστε ανταγωνιστές στην πίστα.

Υπάρχει ένα ποσοστό των γνώσεων που μπορούμε να μοιραστούμε για την ανάπτυξη του power unit, αλλά υπάρχει κι ένα ποσοστό των γνώσεων που δεν θα θέλαμε να ανταλλάξουμε ούτως ή άλλως, επειδή πρόκειται να στραφούν στη Honda.

Πάντως, περιμένουμε να είναι ισχυρή η McLaren φέτος.

[Πηγή: Autosport | Photo Copyrights: Mercedes AMG Petronas F1 Team/LAT Photographic]