Ferrari 056

Για τα καλά έχει ξεκινήσει η φετινή σεζόν τής Formula 1. Μπορεί ο πρώτο αγώνας να είναι προγραμματισμένος για τις 16 Μαρτίου, αλλά οι ομάδες δεν μπορούν ν’ αφήσουν το πόδι τους από το γκάζι, με τις δεύτερες χειμερινές δοκιμές να ξεκινούν αύριο στο Μπαχρέιν.


Η νέα εποχή που έχει ξεκινήσει για τη Formula 1 έχει μεγάλες αλλαγές, με τη μεγαλύτερη να είναι η επιστροφή των turbo κινητήρων. Οι ατμοσφαιρικοί V8 έχουν περάσει στο παρελθόν και δύσκολα θα δούμε ξανά κάποιον ατμοσφαιρικό κινητήρα, έτσι η Ferrari θέλησε ν’ αποχαιρετήσει τον 056, όπως ονομαζόταν ο V8 κινητήρας που υπήρξε στη Formula 1 από το 2006 μέχρι και το 2013.

Επειδή είμαι λάτρης των αριθμών κι επειδή ξέρω ότι κι εσένα σου αρέσουν κάποια στατιστικά, σύμφωνα με την Scuderia, ο 056 έχει τρέξει σε 139 Grands Prix, έχοντας 39 νίκες, 122 βάθρα, 29 pole positions και 48 ταχύτερους γύρους, με την ιταλική ομάδα να δίνει τον κινητήρα της στις Red Bull, Toro Rosso, Spyker, Force India, BMW Sauber και Sauber, μέσα στα 9 αυτά χρόνια.

Για την ομάδα τής Ferrari, 185 κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν, ενώ 264 κινητήρες δόθηκαν στους πελάτες τους. 209.220 χιλιόμετρα κάλυψε η Scuderia με τον 056, όταν οι πελάτες έγραψαν 359.735 χιλιόμετρα, δηλαδή συνολικά 568.995 χιλιόμετρα, 11.035 εκ των οποίων ήταν στην πρωτοπορία (467 χιλιόμετρα στην πρωτοπορία για τους πελάτες).

Οι Ιταλοί κατέκτησαν 3 παγκόσμιους τίτλους με τον 056: δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών, το 2007 και το 2008, και ένα πρωτάθλημα οδηγών, αυτό τού Kimi Raikkonen, το 2007. Ο 059/3 έχει πάρει τη θέση τού 056, και οι tifosi ελπίζουν πως θα βοηθήσει την αγαπημένη τους ομάδα να επιστρέψει στην κορυφή.

[Πηγή: Scuderia Ferrari]

Δελτίο Τύπου

Maranello, 17 February – The Scuderia Ferrari team has set off for Bahrain where the second pre-season tests gets underway on Wednesday, with the racing starting in Australia on 16 March. Among the many new elements to be tried in Sakhir is the 059/3 engine. Before looking at the new V6 turbo, www.ferrari.com wants to pay tribute to one of the most amazing engines in its history, the 2.4 litre, eight cylinder 056.

The engine was used in Formula 1 from 2006 to 2013, for a total of 139 Grands Prix. It won two Constructors’ World Championship titles, one Drivers’, took 39 wins, equivalent to 28% of races entered, 122 podiums, 29 pole positions and 48 fastest laps. The 056 made its debut in the 2006 Bahrain Grand Prix, fitted to the Ferraris and Red Bulls, taking its first pole position in that same race. It went on to win for the first time at its fourth attempt in the San Marino Grand Prix, with Schumacher in the Ferrari 248 F1. The final victory came in Spain in 2013, courtesy of Fernando Alonso and the F138. Over the years, the 056 was also supplied to a variety of customer teams and after Red Bull came Toro Rosso, Spyker, Force India, BMW Sauber and Sauber.

The 056 also powered the only win by a Ferrari customer engine, when Sebastian Vettel was victorious for Toro Rosso at Monza in 2008. Ferrari brought a total of 185 056 engines to the track, with 264 used by customers. On the Maranello cars, those engines completed a total of 209,220 kilometres and 359,735 in the customer cars, leading for 11035 of them, (467 with customers). Its best season was 2007, when it took the Drivers’ world title with Kimi Raikkonen, as well as the Constructors’ with Ferrari. The most wins it recorded in a season was nine, something it achieved three times, in 2006, 2007 and 2008. That last year, Felipe Massa just missed out on the Drivers’ crown, but Ferrari still had the satisfaction of taking the Constructors.