105076107-1257152222014

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι turbo V6 κινητήρες έχουν 100 κιλά καυσίμου διαθέσιμα για να καλύψουν την απόσταση ενός αγώνα. Οι ανεφοδιασμοί κατά τη διάρκεια του grand prix απαγορεύονται και σε περίπτωση που κάποιος οδηγός δεν κάνει σωστή διαχείριση, οδηγείται σε εγκατάλειψη.


Στο πρόσφατο τεστ του Bahrain, οι Rosberg και Button κατάφεραν να ολοκληρώσουν προσομοίωση αγώνα, βγάζοντας χρήσιμα συμπεράσματα για τη διαχείριση καυσίμου, το ρόλο των μηχανικών σε αυτή, το νέο οδηγικό στυλ που απαιτείται και τη συμπεριφορά των νέων μονοθεσίων. Ο Γερμανός οδηγός της Mercedes δήλωσε χαρακτηριστικά, πως η διαδικασία είναι πολύπλοκη, ενώ η βοήθεια από τους μηχανικούς απαραίτητη.

Το Μπαχρέιν είναι από τις χειρότερες πίστες (για την κατανάλωση καυσίμου), έτσι ήταν δύσκολο να φτάσουμε στο τέλος του αγώνα με 100 λίτρα. Αυτό πρόκειται να είναι μια μεγάλη πρόκληση στη Μελβούρνη και γι’ αυτό κάναμε την προσομοίωση. Προσπαθήσαμε να κρίνουμε (την κατανάλωση) και να βεβαιωθούμε ότι θα είμαστε όσο πιο γρήγοροι γίνεται από την αρχή έως το τέλος του αγώνα, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια.

Μπορείς να βλέπεις την κατανάλωση καυσίμου στο ταμπλό, αλλά όταν έχεις ένα βαρύ αυτοκίνητο, χρειάζεται πολύ περισσότερο καύσιμο για να γυρίσει στην πίστα, ακόμα κι αν πηγαίνεις πιο αργά απ’ ότι στο τέλος του αγώνα, όταν έχεις ένα ελαφρύ αυτοκίνητο. Δεν έχεις κατ ‘ανάγκην ως στόχο την ίδια κατανάλωση καυσίμου από την αρχή μέχρι το τέλος (του αγώνα), αυτό ποικίλλει. Είναι αρκετά περίπλοκο και σίγουρα θα χρειαστεί πολλή βοήθεια και συμβουλές από τους μηχανικούς.

Όπως είπαμε και η McLaren MP4-29, στα χέρια του Button, κατάφερε να καλύψει με επιτυχία τη δική της προσομοίωση αγώνα. Αυτό που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στο Βρετανό, ήταν η διαφορετική αντίδραση του μονοθεσίου σε κάθε φρενάρισμα. Με τα πολύπλοκα power units να προσπαθούν να ανακτήσουν ενέργεια και διαρκώς να διαχειρίζονται την κατανάλωση, η αίσθηση που έχει ο οδηγός αλλάζει εντελώς από γύρο σε γύρο.

_W2Q9400

Τα ελαστικά δυσκολεύονταν με 150 κιλά καυσίμου (το περασμένο έτος), έτσι τα αυτοκίνητα ήταν πολύ πιο αργά (στον αγώνα). Τώρα βάζουμε μόνο 100 κιλά στο αυτοκίνητο, οπότε υπάρχει μικρότερη διαφορά (σε σχέση με τις κατατακτήριες) όταν μπαίνεις σε συνθήκες αγώνα. Σε ευθεία είναι πάρα πολύ πιο αργά και το power unit κάνει τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα, και αυτό είναι που κάνει διαφορετικό κάθε γύρο του αγώνα. Είναι δύσκολο για τον οδηγό να το κατανοήσει, γιατί αυτό που ένιωθε στον προηγούμενο γύρο κατά το φρενάρισμα, έχει αλλάξει εντελώς τον επόμενο γύρο. Τα σημεία φρεναρίσματος είναι πολύ δύσκολα και νομίζω ότι αυτό είναι το πιο περίεργο πράγμα στον αγώνα.

Τελείωσα την απόσταση του grand prix, αλλά στις δοκιμές είναι σχετικά εύκολο να γίνει, διότι απλά οδηγείς το αυτοκίνητο πολύ αργά. Νομίζω ότι όλοι πρόκειται να το βρούμε δύσκολο και υπάρχουν πολλές μικρορυθμίσεις που χρειάζονται. Νομίζω ότι για τους περισσότερους ανθρώπους, το να κάνουν το αυτοκίνητο να τρέξει την απόσταση του αγώνα, θα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα!

Οι δηλώσεις του Βρετανού για πιο αργά μονοθέσια στην ευθεία, έρχονται σε αντίθεση με τα όσα είπε ο Rosberg και ότι έδειξαν οι τελικές στο Bahrain. Όμως ο Button μίλησε για συνθήκες αγώνα, κάτι που ίσως να αληθεύει εξαιτίας της μεγαλύτερης ροπής των κινητήρων, που δεν επιτρέπει στους οδηγούς να βάλουν γρήγορα όλη τη δύναμη του power unit στο οδόστρωμα.

[Πηγή: ESPNF1 | Photo Copyrights: Mercedes AMG Petronas F1 Team/Glenn Dunbar/LAT Photographic]