Hamilton Bahrain

Οι γνώμη πολλών φέτος ήταν πως τα μονοθέσια θα είναι 3 με 4 δευτερόλεπτα πιο αργά, τουλάχιστον στο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος. Ο υποφαινόμενος ήταν ένας από αυτούς, βασιζόμενος σε δηλώσεις οδηγών και ανθρώπων που συνέβαλαν στην κατασκευή των νέων κινητήρων. Περίμενα τα μονοθέσια να έχουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αλλά λόγω αύξησης βάρους και μείωσης κάθετης δύναμης περίμενα να είναι πιο αργά στους χρόνους τους, ειδικά πριν ακόμα ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Γράφω στον ενικό και όχι στον πρώτο πληθυντικό ως συνήθως, γιατί υπάρχουν συνάδερφοι που σκέφτονται θεωρίες συνομωσίας για τους γρήγορους χρόνους που είδαμε στο Bahrain. Ας μην τους πάρω λοιπόν στο λαιμό μου.

Ο χρόνος του Hamilton σήμερα ήταν 1.9″ πιο αργός, σε σχέση με τον χρόνο της περσινής pole position. Αν αναλογιστεί κανείς ότι υπάρχουν υποψίες πως τα μονοθέσια δεν είναι ρυθμισμένα στο 100% των δυνατοτήτων τους και ότι μπορεί να είναι ελαφρώς υπέρβαρα, τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως οι φετινές κατατακτήριες θα παρουσιάσουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Ναι, σίγουρα οι γόμες είναι διαφορετικές και δεν έχουμε ίδιες θερμοκρασίες και δεν ξέρουμε την κατάσταση της πίστας και δεν γνωρίζουμε την κατεύθυνση του ανέμου και δεν μπορούν να γίνουν απόλυτες συγκρίσεις αλλά…

Πέρσι στις κατατακτήριες του Σαββάτου στο GP του Bahrain, την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα την είχε ο Paul di Resta με 314.2km/h. Αντιθέτως χθες ο Alonso έφτασε τα 336.4km/h στην μεγάλη ευθεία της πίστας. Όχι ένα, ούτε δύο, ούτε 15 χιλιόμετρα παραπάνω, όπως προέβλεπε ο Green, αλλά 22.2km/h περισσότερα, σε δοκιμές!!! Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Rosberg η τελική ταχύτητα στη Monza θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τα 340km/h που έπιασαν πέρσι:

Είμαστε φοβερά γρήγοροι στις ευθείες, φαντάζομαι στην Monza θα πιάνουμε τα 360km/h.

Alonso Bahrain

Ακόμη και αν διαφωνήσει κάποιος πως η τελική του Alonso προήλθε από slipstream, οι υπόλοιποι οδηγοί δεν ήταν και τόσο πιο αργοί στην ευθεία, με τον Magnussen να φτάνει τα 330.2km/h και τον Massa τα 327.2km/h. Οι κινητήρες της Renault ήταν ρυθμισμένοι κάπως χαμηλότερα, με τον Jean-Eric Vergne να περιορίζεται στα 308.5km/h και την Red Bull να ξεπερνάει ελάχιστα τα 300km/h κατά 1.6km/h.

Υπάρχουν κάποιοι τρόποι για να κυνηγήσουν οι ομάδες γρήγορους χρόνους, οι οποίοι δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε επίσημες δοκιμές. Για παράδειγμα ένα κιβώτιο ειδικά σχεδιασμένο για την πίστα του Bahrain, θα μπορούσε να δώσει έναν πολύ γρήγορο χρόνο, που δεν θα αντιπροσώπευε την δυναμική του μονοθεσίου. Δεν βρίσκω όμως τον λόγο για να κάνουν κάτι τέτοιο οι ομάδες… και στο κάτω κάτω θέλω να κάνω λάθος αυτή τη φορά και να δω γρηγορότερα μονοθέσια. Είμαι σίγουρος πως το ίδιο θέλουν όλοι όσοι έχουν βαρεθεί την αποστειρωμένη, σύγχρονη Formula 1. Δώστε μας ρεκόρ, δώστε μας ταχύτερους χρόνους πίστας, δώστε μας τελικές 380km/h, δώστε μας απόλυτα νούμερα… και μετά ανησυχήστε για τα νούμερα της τηλεθέασης.

Μήπως… λέω μήπως… αυτά τα νούμερα είναι ανάλογα;

[Πηγή: AMuS]