ku-xlarge

Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως οι καλύτερες κόντρες, είναι οι ενδοοικογενειακές. Προσωπικά, συμφωνώ απόλυτα. Το να βλέπεις δύο αυτοκίνητα από το ίδιο Group ή ακόμα καλύτερα, από την ίδια μάρκα να κονταροχτυπιούνται, έχει μία βάναυση, ωμή γοητεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα. 2015 Subaru WRX vs 2015 Subaru WRX STI. Δύο αυτοκίνητα με διαφορετικό προσανατολισμό και διαφορετικά μηχανικά μέρη που ωστόσο, μάχονται για το ίδιο κομμάτι γης. Ποιος είναι ο νικητής;

Το WRX με τον ολοκαίνουριο δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο boxer που αποδίδει –σύμφωνα με την Subaru– 268 άλογα στις 5.600 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 5.200 ή το WRX STI με τον δοκιμασμένο EJ25 που αποδίδει –σύμφωνα με την Subaru και πάλι- 305 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 393 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.; Επίσης, πόσο κοντά στα εργοστασιακά νούμερα έρχονται οι κινητήρες; Ποιος είναι ταχύτερο και κατά πόσο; Ευτυχώς, το Road & Track, πήρε και τα δύο αυτοκίνητα και τα υπέβαλλε σε ένα συγκριτικό που σπάνια βλέπουμε.

Πρώτα απ’ όλα, ιπποδύναμη:

FINAL-HPCOMPARO-md

Στο δυναμόμετρο, το WRX έβγαλε 223 άλογα στις 5.800 ενώ το WRX STI 247 στις 6.400 σ.α.λ. Με λίγα λόγια, η διαφορά των 37 αλόγων, στο δυναμόμετρο βγήκε 24. Επίσης, τόσο το WRX όσο και το WRX STI παράγουν την μέγιστη ιπποδύναμη ψηλότερα απ’ ότι μας λέει το εργοστάσιο. Ροπή:

FINAL-TQCOMPARO

Το WRX “έγραψε” 332 Nm στις 3.850 σ.α.λ. Το WRX STI από την άλλη, σημείωσε 329 Nm στις 5.000 σ.α.λ. αλλά κρατάει σχεδόν σταθερή τη ροπή του από τις 3.500-5.500 σ.α.λ. κάτι που σύμφωνα με την Subaru έπρεπε να κάνει το απλό WRX. Δηλαδή το WRX STI σημειώνει σημαντικά χαμηλότερη ροπή από αυτή που δηλώνει το εργοστάσιο, αλλά την κρατάει σταθερή για 2.000 περίπου σ.α.λ. Συγνώμη, αλλά μπερδεύτηκα. Απόκριση:

LagTortureTest-nxodRg-md

Εδώ γίνονται πολύ ενδιαφέροντα τα πράγματα γιατί ακόμα και αν βρεις επιβεβαιωμένα από δυναμόμετρο νούμερα, δύσκολα θα βρεις το λεγόμενο “lag torture test”. Με λίγα λόγια: 6η ταχύτητα στο κιβώτιο, 2.000 σ.α.λ. και τέρμα γκάζι. Πώς μεταβάλλεται η παραγόμενη ροπή ή αν θέλεις, πόσο γρήγορα “φουσκώνει” το κάθε turbo; 1 δευτερόλεπτο μετά το πάτημα του γκαζιού, και οι δύο κινητήρες αποδίδουν περίπου 175 Nm. Στα 3 δευτερόλεπτα, το STI αποδίδει 190 Nm ενώ το WRX 244!!! Στα 4 δευτερόλεπτα, STI: 197 ενώ το WRX 257 Nm! Και τέλος, στα 5 δευτερόλεπτα, το STI παράγει 203 Nm ενώ το WRX 270! Αυτό που δείχνει το γράφημα, είναι πως το turbo του WRX φτάνει στη μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης σε περίπου 6.75 δευτερόλεπτα ενώ το STI θέλει 9. Αυτό βέβαια σημαίνει πως το WRX αρχίζει να ξεφουσκώνει στις ψηλές στροφές ενώ το STI συνεχίζει αλλά η διαφορά στον δρόμο για τον οδηγό, είναι κάτι παραπάνω από αισθητή. Στην πίστα από την άλλη, είναι μία άλλη ιστορία…

[Πηγή: Road&Track]