106892370

Το ότι η GM δεν θα την έβγαζε “καθαρή” με την ανάκληση (ή την παντελή αδιαφορία) για το πρόβλημα με τη μίζα σε 1.3 εκατομμύρια οχήματα, ήταν δεδομένο. Ιδίως όταν έχουν αναφερθεί 31 ατυχήματα και 13 θάνατοι που σχετίζονται με το πρόβλημα αυτό. Το πόσο “ακριβά” όμως θα την πληρώσει, μένει να αποδειχθεί.

Η NHTSA λοιπόν, ξεκινά έρευνα για το χρονικό της ανάκλησης. Να θυμίσω (χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες τις οποίες μπορείς να διαβάσεις εδώ), πως η General Motors γνώριζε για το πρόβλημα από το 2004 και ενώ οι μηχανικοί της πρότειναν μία λύση το 2005, αυτή ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Σύμφωνα με την Αμερικανική νομοθεσία, η εκάστοτε εταιρία, αν εντοπίσει κάποιο πρόβλημα με αυτοκίνητο της, είναι υποχρεωμένη να το γνωστοποιήσει στην NHTSA εντός 5 εργάσιμων ημερών. Αν αποτύχει να το κάνει, η Αμερικανική υπηρεσία μπορεί να τιμωρήσει την εταιρία με πρόστιμο (έως και) 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Η GM ποτέ δεν ειδοποίησε την NHTSA. Επιπλέον, άνθρωποι της NHTSA ρώτησαν το 2007 την GM για τη μίζα ενός Cobalt που είχε εμπλακεί σε ατύχημα και ο οδηγός του απεβίωσε επειδή δεν άνοιξαν οι αερόσακοι. Η επίσημη αυτή ερώτηση οδήγησε σε εσωτερική έρευνα που ως γνωστόν, για άλλη μία φορά, δεν οδήγησε σε ανάκληση.

Τώρα λοιπόν, τον λόγο έχει το αμερικανικό σύστημα. Ορισμένα στοιχεία μπορεί να δημοσιευτούν στο site της NHTSA αλλά όπως έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν, η υπηρεσία, συχνά αρνείται να δημοσιοποιήσει στοιχεία γιατί κάποια από αυτά είναι απόρρητα κατά τα διάρκεια της έρευνας. Γνώμη του γράφοντος είναι, πως αν η GM αποδειχθεί ένοχη, τα 35 εκατομμύρια (στην χειρότερη των περιπτώσεων) με τα οποία μπορεί να τιμωρηθεί είναι ελάχιστα για μία υπόθεση που οδήγησε στον θάνατο 13 ανθρώπων και ειδικότερα, για μία υπόθεση που θα μπορούσε να μην είχε γίνει θέμα αν γινόταν η ανάκληση όταν έπρεπε!

[Πηγή: Autonews]