Lotus F1 Team

Ο φετινός χειμώνας ήταν εξαιρετικά δύσκολος για όλες τις ομάδες τής Formula 1, οι οποίες εργάζονταν κι εργάζονται σκληρά πάνω στα νέα τους μονοθέσια. Η προετοιμασία για τον πρώτο αγώνα συνεχίζεται, και οι ομάδες που χρησιμοποιούν κινητήρα τής Renault έχουν ακόμα δυσκολότερο έργο, καθώς έχουν κάνει τα λιγότερα χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερα δεδομένα για τα μονοθέσιά τους.

Πέρυσι, η πρώτη νίκη τής χρονιάς πήγε στα χέρια τής Lotus, αφού ο Kimi Raikkonen μ’ εξαιρετική οδήγηση, είδε με άνεση πρώτος την καρώ σημαία. Αυτό μοιάζει απίθανο φέτος για τη βρετανική ομάδα, διότι οι δοκιμές δεν κύλισαν όπως θα ήθελαν: μόλις 238 γύροι ή 1.288 χιλιόμετρα, αλλά οι ίδιοι έχουν ισχυριστεί ότι η E22 μπορεί να είναι εξαιρετικά γρήγορο μονοθέσιο και ίσως το καλύτερο μονοθέσιο απ’ αυτά που έχουν κινητήρα Renault (Red Bull RB10, Lotus E22, Toro Rosso STR9 και Caterham CT05).

Αντίστοιχες δηλώσεις είναι πολύ εύκολο να ειπωθούν, αλλά τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά όταν πρέπει να το αποδείξεις στην πίστα. Η Αυστραλία δεν μπορεί να εγγυηθεί τίποτα για κανέναν, πόσο μάλλον για την ομάδα που έκανε τα λιγότερα χιλιόμετρα στις δοκιμές, και ο Πρόεδρος της Lotus, Gerard Lopez, παραδέχεται πως υπάρχουν αρκετοί άγνωστοι παράγοντες που πρέπει ν’ αντιμετωπίσουν.

Πηγαίνουμε στον πρώτο αγώνα τής σεζόν με πολλές προσδοκίες, αλλά με πολλούς άγνωστους παράγοντες. Οι νέες τεχνικές προκλήσεις είναι πολλές και πρέπει να βεβαιωθούμε ότι θα έχουμε εξαιρετική πρόοδο στην πίστα. Δε θα πρέπει να υποτιμήσουμε την πρόκληση αυτή και ξέρουμε από πού πρέπει να έρθει η γρήγορη βελτίωση. Η τεχνική μας ομάδα στο Enstone έχει ασχοληθεί με την E22 για περισσότερο από 2 χρόνια και ξέρουμε ότι ακόμα δεν έχουμε δει τις πραγματικές δυνατότητες του μονοθεσίου αυτού. Είναι πολύ νωρίς ακόμα.

Έχουμε ισχυρό κίνητρο για να πετύχουμε με το μονοθέσιό μας, και οι χορηγοί μας θέλουν να δουν δυνατή απόδοση στην πίστα. Αυτός είναι ο στόχος μας και είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι. Όλοι στο εργοστάσιο συνδυάζουν τις ικανότητές τους για τη βελτίωση εντός κι εκτός πίστας. Ξέρουμε την πίεση που έχουμε, και η Renault έχει τα ίδια κίνητρα μ’ εμάς.

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι η Mercedes έχει αφιερώσει πολλούς πόρους στον νέο της κινητήρα. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για ν’ ανταποκριθούμε σ’ αυτό. Ο πήχης έχει ανέβει πιο ψηλά και πρέπει ν’ αντιδράσουμε. Οι ελπίδες μας και οι προσδοκίες μας για το υπόλοιπο της σεζόν είναι πόσο γρήγορα μπορούμε να κάνουμε ανταγωνιστικό το μονοθέσιο ύστερα από ένα δύσκολο ξεκίνημα. Υπάρχουν δυνατότητες και ξέρουμε τι πρέπει να γίνει.

Remi Taffin

Το βασικό ίσως πρόβλημα για τη Lotus και την Red Bull είναι ο Renault Energy F1-2014, κυρίως για τα προβλήματα αξιοπιστίας που είδαμε στις δοκιμές. Και από πλευράς απόδοσης, ωστόσο, μάλλον δεν είναι ο δυνατότερος κινητήρας, και οι Γάλλοι έχουν πολλή δουλειά μπροστά τους, αλλά ο Remi Taffin, επί κεφαλής πίστας των Γάλλων, τονίζει ότι τα δεδομένα από το Albert Park θα είναι χρήσιμα.

Το πλάνο μας θα είναι ευέλικτο, καθώς θα συνεχίζουμε να μαθαίνουμε για τα Power Units. Ο βασικός μας στόχος θα είναι να μπορέσουν οι ομάδες να τρέξουν όσο το δυνατόν περισσότερο σε πλήρη ισχύ.

Έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε, αλλά έχουμε καλύψει ένα ολόκληρο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο με τις ομάδες κι έχουμε πολλές πληροφορίες για την προσέγγιση που πρέπει ν’ ακολουθήσουμε στις κατατακτήριες και τον αγώνα. Δεν κρύβουμε το γεγονός ότι δε θα είναι εύκολο, αλλά έχουμε σχέδιο ανάκαμψης, και η Μελβούρνη θα είναι το επόμενο βήμα.

Η Μελβούρνη είναι πάντα μια πολύ δύσκολη πίστα για τη Formula 1, αλλά φέτος, η πρόκληση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη με τους νέους κινητήρες. Μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση: κλειστές στροφές και σύντομες εκρήξεις επιτάχυνσης.

[Πηγές: GMM, ESPN F1 | Photo Copyrights: Alastair Staley/Lotus F1 Team]