gm car sales

Χθες το βράδυ η Βουλή πέρασε το πολυνομοσχέδιο, η διάταξη του οποίου για τα αυτοκίνητα περιλαμβάνει αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, στα αναπηρικά οχήματα, στα εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, στα πρόστιμα για τα διπλοκάμπινα που έχουν διασκευαστεί αλλά και στα οχήματα που κατάσχονται από τον πρώην ΟΔΔΥ. Ωστόσο το Οικονομικό Επιτελείο αποφάσισε πως οι ρυθμίσεις που αφορούν την μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης και κατ’ επέκταση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, στην κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, στα Τέλη Κυκλοφορίας, στην υποχρεωτική ασφάλιση των εταιρικών ΙΧ αλλά και εκείνων που έχουν στις εκθέσεις τους οι έμποροι μεταφέρονται σε άλλο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαϊου, δηλαδή λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, αποδείκνυοντας πως για ακόμη μια φορά, η κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ως δυνατό χαρτί λίγο πριν τις ευρωεκλογές αλλά και τις δημοτικές εκλογές.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Τέλος σε μια τεράστια αδικία βάζει η 4η παράγραφος στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή βάσει της οποίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ η εφορία θα λαμβάνει υπόψιν την πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην ΕΕ και όχι την αντίστοιχη της Ελλάδας.

Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο έχει εισαχθεί στην Ελλάδα το 2009 και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2003 τότε ο ιδιοκτήτης τους θα έχει έκπτωση τεκμηρίου 50% ενώ αν κινείται με κινητήρα από 2 λίτρα και άνω δεν θα του επιβληθεί Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Η συγκεκριμένη ρύθμιση ισχύει για το οικονομικό έτος 2014 που σημαίνει πρακτικά για την χρήση του 2013.

Στο νομοσχέδιο πάντως αναγράφεται χαρακτηριστικά πως:

Συμπλήρωση φορολογικών ρυθμίσεων σχετικά με το έτος πρώτης κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

1. α. Προστίθεται στο δεύτερο εδάφιο της περ. γ΄ της παρ.1 του άρθρου 16 του ν.2238/1994, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για το οικονομικό έτος 2014.

2. α. Προστίθεται στο δεύτερο εδάφιο της περ. γ΄ της παρ.1 του άρθρου 31 του ν.4172/2013, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για εισοδήματα που αποκτώνται από 1.1.2014 και επόμενα.

3. α. Προστίθεται στο τρίτο εδάφιο της περ. β΄ της παρ.1 του άρθρου 44 του ν. 4111/2013, οι λέξεις «ή σε χώρα της Ε.Ε./ΕΟΧ» μετά τις λέξεις «στην Ελλάδα».

β. Η διάταξη της παραγράφου αυτής ισχύει για το οικονομικό έτος 2014 και για εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2014 και επόμενα.

Αναπηρικά ΙΧ

Ένα επίσης μεγάλο θέμα που είχε προκύψει στην αγορά αφορούσε στα αναπηρικά αυτοκίνητα καθώς τα άτομα με αναπηρίες εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των ιατρών αλλά και των αλλαγών στις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές δεν μπορούσαν να αποκτήσουν αφορολόγητα ειδικά οχήματα. Το θέμα λύνεται στο νομοσχέδιο και ειδικότερα αναγράφεται: Ρυθμίσεις φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων για τα οχήματα των ατόμων με αναπηρίες

1. Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του ν.1798/1988 (Α’ 166) προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Εξαιρετικά, για το έτος 2014, γίνονται δεκτές, με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος του Δημοσίου, οι αιτήσεις για τη χορήγηση των προβλεπόμενων απαλλαγών του άρθρου 1 του ν.490/1976 (Α’ 331) με την προϋπόθεση ότι οι αιτούντες έχουν υποβάλει αίτημα παραπομπής στα ΚΕ.Π.Α. για την έκδοση ιατρικής βεβαίωσης, κατ’ εφαρμογή της αριθμ. Δ.18 Α 5038263 ΕΞ 2013/24-10-2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2710/Β’), το έτος 2013 ή στην Α.Σ.Υ.Ε. το 2014. Στην περίπτωση που συνεπεία της σχετικής ιατρικής βεβαίωσης του ΚΕ.Π.Α. ή της Α.Σ.Υ.Ε., η οποία προσκομίζεται στις αρμόδιες αρχές εντός τριάντα ημερών από την έκδοσή της και το αργότερο μέχρι 31.10.2014 για την αντιστοίχιση των παθήσεων σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις του άρθρου 5 του παρόντος, οι αιτούντες δεν δικαιούνται τις απαλλαγές επιβάλλονται σε αυτούς, χωρίς την επιβολή προστίμου ή προσαυξήσεων, οι υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων δασμοί, φόροι, εισφορές, δικαιώματα και τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα για τους αναπήρους με πλήρη παράλυση των κάτω άκρων (παραπληγία) ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό γίνονται δεκτές για τα έτη 2013 και 2014 οι εκδοθείσες θετικές γνωματεύσεις των κατά το χρόνο έκδοσης αυτών αρμοδίων οργάνων για τη χορήγηση των προβλεπόμενων 216 απαλλαγών του άρθρου 1 του ν.δ. 490/1976, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις.»

2. To πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 16 του ν.1798/1988 (Α’ 166) αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ή Εθνικής Άμυνας καθορίζεται η αντιστοίχιση των παθήσεων που ορίζονται στο παρόν άρθρο με τις παθήσεις και τα ποσοστά αναπηρίας που καθορίζονται από το ΚΕ.Π.Α. ή την Α.Σ.Υ.Ε.»

3. α. Στην παράγραφο 7 του άρθρου 132 του ν.2960/2001 (Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας, Α’ 265 ) προστίθεται τέταρτο εδάφιο ως εξής:

«Τα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν παραληφθεί με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης με βάση τις διατάξεις για τα άτομα με αναπηρίες και συνεπεία θανάτου αυτών περιέρχονται στους νόμιμους κληρονόμους τους, αποδεσμεύονται τελωνειακά εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία θανάτου του δικαιούχου προσώπου. »

β. Η τελευταία παράγραφος του άρθρου 132 του ν.2960/2001, όπως έχει συμπληρωθεί με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν.4138/2013 (Α’ 72) και εκ παραδρομής αριθμηθεί ως παράγραφος 10, αναριθμείται στο ορθό ως παράγραφος 11.

γ. Στο τέλος του άρθρου 132 του ν.2960/2001 προστίθεται νέα παράγραφος 12 ως εξής:

«12. α) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ειδικά αιτιολογημένες, η προθεσμία που προβλέπεται στην παράγραφο 7 του παρόντος δύναται να παραταθεί για έξι (6) επιπλέον μήνες.

β) Με όμοιες αποφάσεις καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής του παρόντος άρθρου.»

Εταιρικά ΙΧ με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

Μετά από απαίτηση της Ευρωπαικής Ενωσης αλλάζουν οι προϋποθέσεις χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά: Ρυθμίσεις για τα εταιρικά οχήματα

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 της αριθμ. πρωτ. Δ247/13/6.4.1988 ΑΥΟ (ΦΕΚ 195/Β’), όπως κυρώθηκε με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 του ν. 1839/1989 (Α’ 90), προστίθεται περίπτωση ι’, ως εξής:

«ι) Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος μέλος, στο όνομα

εταιρείας που εδρεύει σε αυτό, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

αα) Η σύμβαση εργασίας ή η συμφωνία του μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζόμενου με την εταιρεία να προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή.

ββ) Το εταιρικό όχημα να μην χρησιμοποιείται κατά τρόπο μόνιμο εντός της Ελλάδας, με την έννοια ότι χρησιμοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εκτός Ελλάδας.

γγ) Η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού οχήματος να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται ρητά στη σύμβαση εργασίας, αποτελώντας μέρος, από οικονομική άποψη της αμοιβής του εργαζόμενου.

δδ) Το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα.

Η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.».

Εξαγωγή ΙΧ χωρίς καταβολή των Τελών

Επανεκκίνηση των εξαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ αναμένεται να θέσει η τροπολογία που περιελήφθηκε το πολυνομοσχέδιο καθώς όσα οχήματα βρίσκονται σε φορολογική ακινησία για να εξαχθούν δεν θα χρειάζεται να προβούν σε άρση της ακινησίας καταβάλλοντας τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα στο άρθρο αναγράφεται χαρακτηριστικά: Μη άρση ακινησίας οχημάτων και διαγραφή από το Μητρώο οχημάτων λόγω εξαγωγής ή καταστροφής

1. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α’ 82) προστίθενται τρία νέα εδάφια ως εξής:

«Σε περίπτωση που πρόκειται να διαγραφεί αυτοκίνητο όχημα ευρισκόμενο σε κατάσταση ακινησίας, από το Μητρώο οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων λόγω παράδοσής του για ολική καταστροφή με ανακύκλωση στα ειδικώς προς τούτο εξουσιοδοτημένα κέντρα ή με σκοπό την εξαγωγή του, δεν αίρεται η ακινησία, τα δε στοιχεία κυκλοφορίας του, άδεια και πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας, διαβιβάζονται από την αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης, μετά από αίτηση του κατόχου ή ιδιοκτήτη αυτού, στην αρμόδια Δ/νση Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της οικείας Περιφέρειας.

Σε κάθε περίπτωση, δεν επέρχεται διαγραφή αυτοκινήτου οχήματος από το Μητρώο οχημάτων, λόγω εξαγωγής του, επανεξαγωγής του ή μεταφοράς του εκτός της χώρας, εφόσον δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τυχόν οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και πρόστιμα από τον τελευταίο κάτοχο ή ιδιοκτήτη του και δεν βεβαιωθεί η εξαγωγή του, επανεξαγωγή του ή μεταφορά του εκτός της χώρας.

Με κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων των δύο προηγούμενων εδαφίων.».

«Τέλος» στις πινακίδες Μ από τις εφορίες

Ξεχάστε τις πινακίδες κυκλοφορίας Μ από τις εφορίες για χρήση 2 φορές κάθε μήνα! Πλέον με το νομοσχέδιο τίθενται περιορισμοί και οι κάτοχοι που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες θα μπορούν να παραλάβουν τις πινακίδες Μ από τις εφορίες μόνο δύο φορές το χρόνο και για διάρκεια 3 ημερών! Επίσης το ημερόσιο κόστος από 4,5 ευρώ εκτοξεύθηκε στα 10 ευρώ για τα ΙΧ και στα 4 ευρώ για τις μοτοσικλέτες…

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναγράφεται η συγκεκριμένη ρύθμιση: Η παράγραφος 7 του άρθρου 22 του ν.2367/1953 αντικαθίσταται ως εξής: «7. Εξαιρετικά και μέχρι δύο φορές ετησίως επιτρέπεται η κυκλοφορία ενάριθμων ασφαλισμένων αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης, για τα οποία έχει υποβληθεί δήλωση ακινησίας, προσωρινή άδεια διάρκειας μέχρι τριών (3) ημερών κατ’ έτος αποκλειστικά και μόνο για την παράδοσή τους σε σημεία συλλογής οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), με τη σχετική ένδειξη επί του εντύπου αυτής ή για την επισκευή και έλεγχο από ΚΤΕΟ. Άπαξ ετησίως μπορεί να χορηγείται προσωρινή άδεια κυκλοφορίας και για τα ανάριθμα ασφαλισμένα αυτοκίνητα ή τις μοτοσυκλέτες, με την ίδια ως άνω συνολική διάρκεια, αποκλειστικά και μόνο για τη μετάβασή τους από τον τόπο αγοράς ή τελωνισμού τους στον τόπο ταξινόμησης και για την επισκευή ή έλεγχο από ΚΤΕΟ. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον προϊστάμενο της αρμόδιας υπηρεσίας της Φορολογικής Διοίκησης, αφού καταβληθεί για κάθε ημέρα, και ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας, το ποσό των δέκα (10) ευρώ ή τριών (3) ευρώ αντίστοιχα για τα αυτοκίνητα ή τις μοτοσυκλέτες. Στην περίπτωση αυτή εφαρμόζεται η παράγραφος 5 του παρόντος. Για την ενημέρωση των αρμοδίων υπηρεσιών των Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη τίθεται σε εφαρμογή σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και παρέχεται πρόσβαση σε αυτήν σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες άλλων υπουργείων κατά το λόγο της αρμοδιότητάς τους μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού μπορεί να ορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής των τριών προηγούμενων εδαφίων της παρούσας.»

Πρόστιμα 2.000 ευρώ στα διπλοκάμπινα

Βαριά πρόστιμα έως 2.000 ευρώ περιμένουν τους ιδιοκτήτες αγροτικών-επαγγελματικών διπλοκάμπινων που τα έχουν διασκευάσει και τα έχουν μετατρέψει σε ΙΧ. Ειδικότερα το άρθρο στο πολυνομοσχέδιο αναφέρερει χαρακτηριστικά: Φορολογική μεταχείριση οχημάτων που προέρχονται από διασκευή διπλοκάμπινων οχημάτων- Κυρώσεις παράνομων διασκευών αυτοκινήτων οχημάτων

1. Το άρθρο 123 του ν.2960/2001 (Α’ 265) «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» τροποποιείται ως εξής:

α. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 123 προστίθεται νέα περίπτωση ζ) ως εξής, η δε περίπτωση ζ) αναριθμείται σε η):

«ζ) Για τα αυτοκίνητα οχήματα που καθορίζονται στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου τα οποία με την προσθήκη στον ανοικτό χώρο φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτο στερεό υλικό διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα των δασμολογικών κλάσεων 87.03 και 87.04, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.1573/1985 (A’ 201).»

β. Η παράγραφος 3 του άρθρου 123 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό αλλά και αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού καθώς και στον ανοικτό χώρο φόρτωσης των οχημάτων του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.»

2. Το άρθρο 137 του ν.2960/2001 τροποποιείται ως εξής:

α. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης 1 της παραγράφου Γ του άρθρου 137 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Πέρα από την επιβολή των προστίμων που αναφέρονται στις παραπάνω παραγράφους Α1, Α4, Β5 ,Β6, καθώς και των αναφερομένων στις παραγράφους Γ2, Γ4, Γ5 και Γ12 τα οχήματα υπόκεινται και σε προσωρινή δέσμευση, με πράξη της Τελωνειακής Αρχής που διαπίστωσε την παράβαση, εάν δεν διασφαλίζεται η είσπραξη των απαιτήσεων του Δημοσίου.»

β. Στην παράγραφο Γ του άρθρου 137 προστίθεται περίπτωση 12, ως εξής:

«12. Στις περιπτώσεις αυτοκινήτων οχημάτων που καταλαμβάνονται πριν ή μετά την ταξινόμησή τους να έχουν διασκευασθεί χωρίς την τήρηση των διατάξεων του ν.1573/1985 (Α’ 201), επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 1/5 του αναλογούντος στα οχήματα τέλους ταξινόμησης με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.

Δεν υφίσταται υποχρέωση καταβολής των αναλογουσών στα διασκευασθέντα οχήματα φορολογικών επιβαρύνσεων, εφόσον μετά την καταβολή του προβλεπόμενου από το προηγούμενο εδάφιο προστίμου, επαναφερθούν στην αρχική τους μορφή, γεγονός που θα βεβαιώνεται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή.

Σε περίπτωση που ιδιοκτήτης οχήματος, ο οποίος υπέπεσε σε παράβαση του πρώτου εδαφίου της παρούσας, κατέβαλε το προβλεπόμενο πρόστιμο και επανέφερε το όχημα στην αρχική μορφή του, καταληφθεί εκ νέου να έχει διασκευάσει το ίδιο όχημα χωρίς την τήρηση των διατάξεων του ν.1573/1985, επιβάλλεται σε αυτόν το διπλάσιο του κατά τα ανωτέρω προβλεπόμενου προστίμου.»
3. Οι διατάξεις της περίπτωσης 12 της παραγράφου Γ του άρθρου 137 του ν.2960/2001 εφαρμόζονται και για παραβάσεις για τις οποίες μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν έχουν εκδοθεί οι καταλογιστικές πράξεις. Εφαρμόζονται επίσης και για παραβάσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί οι καταλογιστικές πράξεις αλλά εκκρεμούν ενώπιον των Διοικητικών και εκκρεμούν για είσπραξη ενώπιον των αρμόδιων αρχών, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση εντός δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, παραιτηθούν των ενδίκων μέσων και καταβάλουν τα προβλεπόμενα ποσά. Ποσά που έχουν καταβληθεί συμψηφίζονται μέχρι το ύψος της προβλεπόμενης τελωνειακής οφειλής και τυχόν διαφορά δεν επιστρέφεται.

Το άρθρο 9 του ν.1573/1985 αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι διατάξεις περί τελωνειακών παραβάσεων του ν.2960/2001 (Α’ 265) εφαρμόζονται και για παραβάσεις του παρόντος νόμου».
5. Οι παράγραφοι 11 και 12 του άρθρου 15 του ν.2386/1996 ( Α’ 43), καταργούνται.

Τακτοποιήθηκαν και οι αποσύρσεις…

Από όσο έχουμε μάθει υπήρχαν πολλά χρωστούμενα από τα Τελωνεία προς εισαγωγικές εταιρείες εξαιτίας της ύπαρξης του μέτρου της απόσυρσης. Οπως φαίνεται τακτοποιήθηκε και αυτό το ζήτημα που είχε προκύψει με κάποιες εισαγωγικές που δεν τιμολογούσαν απευθείας σε αυτές. Στο νομοσχέδιο ειδικά για αυτή τη ρύθμιση αναγράφεται χαρακτηριστικά: Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του ν.4002/2011 (Α’ 180), προστίθενται εδάφια ως εξής:

«Στην ανωτέρω διάταξη υπάγονται και οχήματα για τα οποία έχουν κατατεθεί αιτήσεις επιστροφής του τέλους ταξινόμησης έως και 30.11.2013, από ενδιάμεσους εμπόρους αυτοκινήτων (dealers) στους οποίους μεταβιβάστηκαν τα υπό κρίση οχήματα με ολόκληρο το ποσό του τέλους ταξινόμησης. Στην περίπτωση αυτή προσκομίζεται συμπληρωματικά ως δικαιολογητικό, το πρωτότυπο τιμολόγιο στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, η οποία χορηγεί ακριβές φωτοαντίγραφο στον δικαιούχο.»

β. Η ισχύς της διάταξης της παρούσας παραγράφου αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στο «πόδι» η ρύθμιση για τον ΟΔΔΥ

Ειδική αναφορά στο πολυνομοσχέδιο γίνεται για τα οχήματα που έχει στην κατοχή του ο ΟΔΔΥ και μάλιστα επιτρέπει στις Υπηρεσίες του Δημοσίου να χρησιμοποιούν τα κατασχεμένα οχήματα μετά την παρέλευση 3 μηνών και αν τελικά δικαιωθεί ο ιδιοκτήτης τους τότε ο ΟΔΔΥ θα τον αποζημιώνει για τη χρήση των οχημάτων τους.

H «Η» εκτιμά πως η συγκεκριμένη ρύθμιση κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση και αν καταστραφεί ολοσχερώς ένα όχημα ή ο ΟΔΔΥ εκτιμήσει πως για τη χρήση κάποιου οχήματος αναλογούν μερικές δεκάδες ευρώ είναι βέβαιο πως δημιουργηθούν προβλήματα…

Πάντως στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά: Παραχώρηση κατασχεμένων μέσων του ΟΔΔΥ στις υπηρεσίες του Δημοσίου

Το τέταρτο, εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 177 του ν.2960/2001 αντικαθίσταται με νέα εδάφια ως εξής:

«Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού, εάν μετά την παρέλευση τριών (3) μηνών από την ημερομηνία κατάσχεσης, δεν έχει λάβει την πιο πάνω έγγραφη γνωστοποίηση ή ανακοίνωση προβαίνει στην παραχώρηση των μέσων αυτών κατά χρήση στις Υπηρεσίες του Δημοσίου μετά από γνώμη της Γενικής Γραμματείας ΥΠΔΜΗΔ για την αναλογική κατανομή τους στις υπηρεσίες του Δημοσίου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μπορεί να καθορίζονται τα θέματα σχετικά με την παραχώρηση κατά χρήση των μέσων αυτών στις υπηρεσίες του Δημοσίου, την ηλεκτρονική καταγραφή τους και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της διάταξης αυτής. Όχημα το οποίο έχει κατασχεθεί ή δεσμευτεί και ευρίσκεται στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού πέραν του εξαμήνου, παραχωρείται κατά χρήση για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του Δημοσίου με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση δικαστικής δικαίωσης το όχημα αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του, στον οποίο καταβάλλεται εύλογη αποζημίωση για το διάστημα χρήσης του οχήματός του ύστερα από έκθεση εκτίμησης του ΟΔΔΥ.

Εάν, μετά την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου, μένουν αδιάθετα μέσα, τότε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού προβαίνει στην εκποίησή τους.»