Mazda Research Center Collection

Στο ερευνητικό κέντρο της Mazda θα ήθελε θα να βρίσκεται ο κάθε λάτρης της Ιαπωνικής φίρμας, και όχι μόνο, ώστε να δει από κοντά όλα αυτά τα αυτοκίνητα της Zoom-Zoom εταιρίας.


Πρωτότυπα, αγωνιστικά και μοντέλα παραγωγής βρίσκονται όχι σε κάποιο υπόγειο στην Ιαπωνία, αλλά στο Irvine της Καλιφόρνια των Η.Π.Α. Ένας αληθινός παράδεισος για κάθε λάτρη των περιστροφικών κινητήρων.

Λίγο μετά την είσοδο, ο επισκέπτης σκοντάφτει πάνω σε ένα από τα 70 RX-2 που κατασκευάστηκαν ποτέ, με τον κινητήρα του να παράγει 218 άλογα στις 8.400 σ.α.λ! Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το 787B, το αγωνιστικό θρύλος του Le Mans, το μόνο ιαπωνικό που κέρδισε ποτέ τον 24-ωρο αγώνα γαλλικό αγώνα αντοχής.

Mazda Research Center Collection

Κάπου μέσα στο κέντρο βρίσκεται και το σύγχρονο πρωτότυπο RX-792P, με τον περιστροφικό κινητήρα του με τους τέσσερις ρότορες κάτω από το καπό να παράγει 700 άλογα. Λίγο παραδίπλα, υπάρχει το GLC του 1978, με πολύ λίγα χλμ στο κοντέρ, πολλά RX-7, καθώς και το υπετροφοδοτούμενο τετρακίνητο 323 GTX.

Εκεί θα δεις και το Cosmo, το twin-turbo με τρεις ρότορες, το οποίο είχε κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία, όπως και το Luce του 1969, το μοναδικό Mazda με περιστροφικό κινητήρα και κίνηση στους μπροστά τροχούς.

Από μια τέτοια συλλογή δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το MX-5. Το 14ο και το 15ο MX-5 βρίσκονται σε άριστη κατάσταση, όπως και το one-off MX-5 Fastback Coupe, καθώς και το κομπρεσοράτο πρωτότυπο