Max Mosley

Το πρώτο πράγμα για το οποίο διαμαρτύρεται ένας οπαδός τής Formula 1 είναι ο υποτονικός ήχος των νέων turbo V6 κινητήρων, ο οποίος δεν περιέχει το “ουρλιαχτό” που είχαν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες. Παρόλο που υπάρχουν πολύ μεγάλες αντιδράσεις, η FIA συνεχίζει να υποστηρίζει τα νέα power units, αλλά παραδέχεται ότι πρέπει να υπάρξει βελτίωση στον τομέα του ήχου.

Ο Jean Todt είναι ένας ένθερμος υποστηρικτής των turbo στη Formula 1, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον πρώην Πρόεδρο της FIA, Max Mosley. Ο 75χρονος υποστηρίζει πως αυτός είναι ο άνθρωπος που έφερε ουσιαστικά τη νέα εποχή στη Formula 1, τονίζοντας ότι ο ήχος των ατμοσφαιρικών κινητήρων έχουν κάνει ζημιά στην ακοή του και πλέον ο κόσμος δε θα κινδυνεύει να πάθει το ίδιο, παραλείποντας προκλητικά να πει ότι υπάρχουν ωτοασπίδες για όσους βρίσκονται στην πίστα.

Αν κάποιος πρέπει να κατηγορηθεί, αυτός είμαι εγώ. Ήμασταν οι μόνοι που θέλαμε να φέρουμε αυτή τη νέα τεχνολογία. Ήταν 10 χρόνια στα σκαριά, και πραγματικά μου αρέσει ο νέος ήχος. Φοράω ακουστικά βαρηκοΐας γιατί άκουγα τον θόρυβο των κινητήρων για περισσότερα από 40 χρόνια. Είναι πολύ αργά για να σώσω την ακοή μου, αλλά όχι για την επόμενη γενιά. Οι πιο ήσυχοι κινητήρες είναι καλύτεροι για τις οικογένειες: μπορούν να πάνε τα παιδιά τους στους αγώνες χωρίς να φοβούνται ότι θα κουφαθούν.

Τα πολύ… τρανταχτά επιχειρήματα του Mosley για τους νέους κινητήρες συνεχίζονται. Ενδιαφέρεται πολύ για το περιβάλλον και φυσικά η Formula 1 μπορεί να σώσει τον πλανήτη, άσχετα με το αν η βιομηχανίες συνεχίζουν να εκπέμπουν τεράστιες ποσότητες βλαβερών αερίων, αλλά και λυμάτων!

Είναι σημαντικό για τη Formula 1 να εξελιχθεί. Η ασφάλεια ήταν η μεγάλη πρόκληση στον 20ο αιώνα, και στον 21ο είναι το περιβάλλον. Αν αυτό δεν το καταλάβουν, το άθλημα ενδέχεται να είναι άσχετο. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι σημαντική για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, έτσι υπάρχει ανάγκη να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση και το άθλημα δε θα χάσει τους χορηγούς του.

Βλέπουμε πόσο σημαντική είναι αυτή η τεχνολογία για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων παραγωγής. Αν υπάρχει κάτι για το οποίο νιώθω ότι θα μπορούσαμε να τα είχαμε πάει καλύτερα, είναι πώς οι νέοι κανονισμοί -και οι λόγοι γι’ αυτό- έχουν εξηγηθεί στον κόσμο Μια ευκαιρία έχει χαθεί.

Το μόνο που έχω να σχολιάσω είναι ότι ο πρώην Πρόεδρος της FIA μιλά για… θόρυβο (όχι απλά ήχο) όταν αναφέρεται στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, τη στιγμή που οι οπαδοί χαρακτηρίζουν αυτό τον… θόρυβο ως τη “μελωδία τής ευτυχίας”!