Stewart-Haas Racing Press Conference

Μόλις πριν λίγες μέρες έγινε γνωστή η απόφαση της FIA, να επιτρέψει στον ιδιοκτήτη ομάδας NASCAR, Gene Haas, να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα της Formula 1. Ο Αμερικανός έχει ήδη μπει σε συζητήσεις με τις Mercedes και Ferrari για παροχή power units και δηλώνει πως θα ήθελε να έχει έτοιμο το μονοθέσιο για το 2015, με σκοπό να συλλέξει εμπειρίες η ομάδα, όμως αυτό δεν είναι σίγουρο πως θα γίνει.

Θα ήθελα να τρέξουμε το 2015, μόνο και μόνο γιατί πιστεύω πως η πρώτη χρόνια θα είναι δύσκολη ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί. Είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση. Μέρος της καμπύλης εκμάθησης είναι απλά το να βρεθείς στην πίστα και να επιλύσεις τα logistics από αγώνα σε αγώνα.

Όσο πιο γρήγορα το μάθουμε αυτό, τόσο το καλύτερο. Ας το παραδεχτούμε, είμαστε νέοι (στη F1) και θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια μακρά καμπύλη εκμάθησης. Να καθόμαστε εδώ και να λέμε πως μπορούμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει με αυτά τα αυτοκίνητα σε ένα ή δύο χρόνια, δεν είναι λογικό.

Η FIA έχει αφήσει το περιθώριο στις νέες ομάδες να προετοιμαστούν σωστά και να επιλέξουν αν θα συμμετέχουν στο πρωτάθλημα, την πρώτη ή τη δεύτερη χρονιά από τη στιγμή που θα γίνει δεκτός ο φάκελός τους. Ο Haas σκοπεύει να δημιουργήσει μια Αμερικανική ομάδα, με έδρα και ηγεσία να βρίσκονται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και θέλει με κάθε τρόπο να αποφύγει το φιάσκο της USF1 το 2009.

Η δουλειά μας δεν είναι να εφεύρουμε τον τροχό. Η δουλειά μας είναι να τρέχουμε αυτοκίνητα και να κερδίζουμε αγώνες. Θα δαπανήσουμε τα χρήματά μας με σύνεση, με Αμερικανική έφεση στο σχεδιασμό και την αποδοτικότητα, ελέγχοντας με αυτό τον τρόπο το κόστος. Δεν πρόκειται να είμαστε μια ομάδα με Ευρωπαϊκή ηγεσία. Θα είμαστε μια Αμερικανική ομάδα και θα το κάνουμε με τον τρόπο που σκεφτόμαστε πως είναι ο πιο αποτελεσματικός.

Formula 1) Είναι μια πρόκληση, αλλά είναι παρόμοιο με αυτό που κάνουμε τώρα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως αυτή η πρόκληση θα είναι αδύνατη. Το κάνουμε αυτό κάθε μέρα. Φέρνουμε τέσσερα αυτοκίνητα για τους αγώνες (NASCAR), σχεδόν κάθε εβδομάδα, και αγωνίζονται.

Παρόλο που η σύνδεση Formula 1-NASCAR θεωρώ πως είναι άκυρη, ο Haas τη χρησιμοποιεί για να δείξει πως οι άνθρωποι που δουλεύουν στην ομάδα του είναι επαγγελματίες και πως απαρτίζοντας σωστά το εργατικό δυναμικό, θα μπορέσει να πετύχει και στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα.

Οι νίκες έκαναν 7 χρόνια να έρθουν στο NASCAR, όμως στο τέλος ήρθαν!

Υπεύθυνος της ομάδας Formula 1 θα είναι ο Guenther Steiner, με εμπειρία από τις Jaguar και Red Bull στον εκτελεστικό τομέα, καθώς και στο πρωτάθλημα NASCAR. Η ομάδα θα έχει έδρα την Kannapolis στη Βόρεια Καρολίνα και θα στεγάζεται σε νέο κτήριο που ήδη κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stewart-Haas Racing. Επίσης, ο Haas έκανε σαφές πως οι ομάδες NASCAR και Formula 1 θα είναι ανεξάρτητες. Όσο για τους αρχικούς στόχους, δηλώνει πως αν δεν αποτύχει, θα έχει πετύχει, αφού οι μνήμες από την τελευταία Αμερικανική προσπάθεια είναι ακόμη νωπές.

Πολλοί άνθρωποι θα μας παρακολουθούν με σκεπτικισμό για να δουν αν: “αυτοί οι τύποι πρόκειται να αποτύχουν ή όχι;”. Είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι στοιχηματίζουν πως δεν θα τα καταφέρουμε. Και γι’ αυτό πρόκειται να πετύχουμε, διότι αν δεν αποτύχουμε, θα έχουμε κάνει κάτι που δεν κατάφεραν κάποιοι άλλοι.

Κλείνοντας, η συζήτηση μεταφέρθηκε προς τις πεποιθήσεις του Bernie Ecclestone, ο οποίος αρχικά δεν έβλεπε τη συμμετοχή του Haas να εγκρίνεται, τονίζοντας αργότερα πως η προσπάθεια θα στοιχίσει πολλά χρήματα, με τον Αμερικάνο να δηλώνει με αρκετή δόση χιούμορ:

Κάθε εβδομάδα ανεβάζει τα ποσά κατά ένα δισεκατομμύριο!

Έχουμε έναν προϋπολογισμό, υπάρχουν άγνωστες πτυχές σε αυτό (εννοεί πως δεν έχουν κλείσει όλες οι συμφωνίες), όμως οι αριθμοί που έχω δει είναι σε λογικά πλαίσια. Ναι, είναι ακριβή ( η Formula 1). Αλλά θα αντιμετωπίσουμε τα πράγματα με το δικό μας τρόπο. Πιστεύω πως πάρα πολλές ομάδες, απλά πάνε και να ρίχνουν πολλά χρήματα. Εμείς δεν θα το κάνουμε αυτό.