Renault-Energy-F1-2014

Άμεση λύση στο πρόβλημα του ήχου των φετινών μονοθεσίων θέλει να δώσει η FIA σε συνεργασία με τις ομάδες τής Formula 1. Οι οπαδοί διαμαρτύρονται συνεχώς για το γεγονός ότι ο ήχος όχι μόνο δε έχει καμία σχέση με το γνωστό “ουρλιαχτό” τής Formula 1, αλλά έχει και χαμηλή ένταση, τουλάχιστον όπως περνά μέσα από τα μικρόφωνα και φτάνει στις τηλεοράσεις μας.


Οι νέοι turbo V6 κινητήρες, έχουν όριο περιστροφής τις 15.000 σ.α.λ., όμως, λόγω της περιορισμένης ροής καυσίμου στα 100 κιλά/ώρα, οι στροφές δεν ξεπερνούν τις 12.000 το λεπτό. Από τη στιγμή που η FIA δεν αυξάνει την ροή καυσίμου, για ν’ ανέβουν οι στροφές, η λύση βρίσκεται στη νέα εξάτμιση, όπως αποφάσισαν οι υπεύθυνοι των κινητήρων σε συνάντηση που είχαν χθες στο Κινεζικό Grand Prix.

Σύμφωνα με το AutoSport, κάποιες λύσεις θα εξεταστούν τις επόμενες κιόλας ημέρες και μάλιστα η FIA θα πάρει όλα τα δεδομένα από τις δοκιμές με προφανή σκοπό την αξιολόγηση. Η νέα συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 6 Μαΐου, πριν από το Ισπανικό Grand Prix (9-11 Μαΐου) και το βρετανικό περιοδικό κάνει λόγο για ένα συγκεκριμένο είδος εξάτμισης που θα έχει στόχο τη βελτίωση του ήχου και την αύξηση της έντασής του.

Μάλιστα, λέγεται πως ήδη έχει κατασκευαστεί και δοκιμαστεί μια νέα εξάτμιση και τ’ αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα απ’ ό,τι με την απλοϊκή σε σχεδίαση εξάτμιση που έχουμε τώρα. Οι μεγαλύτερες αλλαγές που ίσως θέλουν κάποιοι στα power units θα πρέπει να θεωρούνται απίθανες.

Στο θέμα τού ήχου έχει αναφερθεί αρκετές φορές ο Remi Taffin, επί κεφαλής εργασιών πίστας για τη Renault Sport F1, και τώρα εξηγεί γιατί οι turbo αγωνιστικοί κινητήρες άλλων κατηγοριών ακούγονται πιο δυνατά από τους turbo V6:

Αν κοιτάξετε αυτοκίνητα στα rally, τα turbo τους κάνουν καλό θόρυβο, επειδή χρησιμοποιούν καύσιμο μέσα από την εξάτμιση. Εμείς δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, καθώς υπάρχει περιορισμός στα καύσιμα. Όλα είναι πιθανά, αλλά θα δούμε τι θα γίνει όταν έχουμε τους νέους κανονισμούς.

Το μεσοδιάστημα από το Κινεζικό στο Ισπανικό Grand Prix θα είναι σημαντικό και θα βγουν στην επιφάνεια περισσότερες πληροφορίες για το θέμα, με τον Jean Todt, Πρόεδρος της FIA, να θέλει δοκιμές των κινητήρων με τις νέες εξατμίσεις αμέσως μετά την Ισπανία.