F1 Grand Prix of China

Σε αυτή τη διαπίστωση κατέληξε το αφεντικό της Red Bull Racing, Christian Horner. Ο Γερμανός τετράκις Παγκόσμιος πρωταθλητής, άκουσε για δεύτερη φορά σε τέσσερις αγώνες, πως πρέπει να κάνει στην άκρη για να αφήσει τον ταχύτερο teammate του να περάσει μπροστά. Κι αν αυτή τη φορά τον καθυστέρησε παραπάνω, μέχρι να αναλύσει η ομάδα στην ενδοεπικοινωνία πως βρίσκονται σε διαφορετική στρατηγική (κάτι που στο τέλος δεν έγινε), αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως η εικόνα του Vettel τσαλακώθηκε ξανά μέσα στο 2014.


Ο Vettel, όπως και ο Raikkonen, βασίζεται πολύ στην αίσθηση που δίνει το εμπρός μέρος του μονοθεσίου και οι φετινές αλλαγές φαίνεται να τον έχουν επηρεάσει αρκετά. Αυτό γίνεται φανερό, σύμφωνα με το Horner, από το ότι δεν μπορεί να παρατείνει τη ζωή των ελαστικών της Pirelli, ένα τομέα στον οποίο διέπρεψε τα προηγούμενα χρόνια με τα άκρως ευαίσθητα λάστιχα του Ιταλού προμηθευτή.

Νομίζω ότι ο Sebastian περνάει δύσκολα, γιατί δεν παίρνει την αίσθηση που θέλει από το αυτοκίνητο. Είναι εξαιρετικά ευαίσθητος σε ορισμένες πτυχές του set-up, και δεν μπορεί να πάρει το feedback που θέλει από το αυτοκίνητο.

Το συνδυασμένο αποτέλεσμα αυτού, είναι ότι καταστρέφει τα ελαστικά περισσότερο, κάτι πολύ ασυνήθιστο για το SebΈχουμε δει από την εισαγωγή των Pirelli (το 2011), ότι είναι εξαιρετικά ασυνήθιστο για αυτόν να καταστρέφει τα ελαστικά γρηγορότερα από τον μέσο όρο.

Νομίζω πως αυτό είναι το αποκορύφωμα από τα θέματα που αντιμετωπίζει τώρα. Αλλά από τη στιγμή που θα τα λύσει, θα επιστρέψει δριμύτερος.

483851279_AH_6469_EACAA5093CAB3891417D0CCAD0FF9FC3

Αρκετοί γνωστοί αναλυτές, υποστηρίζουν πως η λιγότερη κάθετη δύναμη που παράγουν τα φετινά μονοθέσια δίνει το πλεονέκτημα στο Ricciardo, ο οποίος δεν είναι “συνηθισμένος” στα δημιουργήματα του Adrian Newey. Από την άλλη, ο Vettel γαλουχήθηκε μέσα σε αυτά, εξελίσσοντας πάνω τους ένα συγκεκριμένο οδηγικό στυλ, εντελώς διαφορετικό από αυτό που απαιτείται σήμερα και τώρα χρειάζεται κάποιο χρόνο παραπάνω μέχρι να βρει τα πατήματά του. Πάραυτα, οι εξαιρετικές εμφανίσεις του Ricciardo δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμηθούν, με το Horner να δηλώνει χαρακτηριστικά:

Πρόκειται για μια εκπληκτική απόδοση από το Daniel. Ήταν εντυπωσιακός όλο το Σαββατοκύριακο (στην Κίνα). Ήταν πραγματικά εξαιρετικός και στα τέσσερα φετινά Grands prix. Έχει κάνει εκπληκτική δουλειά.

Η εμπιστοσύνη του αυξάνεται, φαίνεται ήρεμος στο αυτοκίνητο, η αναπληροφόρηση του είναι εξαιρετική και όταν μιλάει στην ενδοεπικοινωνία είναι σαν να βρίσκεται σε ένα καφέ στο δρόμο.

Ο ίδιος απολαμβάνει αυτό που κάνει. Απολαμβάνει να είναι οδηγός αγώνων και απολαμβάνει να οδηγεί για την ομάδα.

Οι αναβαθμίσεις που θα φέρει η Red Bull στη Βαρκελώνη, θα πρέπει να βοηθήσουν το Vettel να πιέσει στα όρια το μονοθέσιό του, κάνοντας σωστή διαχείριση ελαστικών και παίρνοντας από την RB10 την αίσθηση που θέλει. Ο ίδιος, προς τιμήν του, έχει δηλώσει πως πρέπει να βελτιωθεί και πως ο Ricciardo τον κερδίζει στα ίσια, όμως αυτό θα πρέπει σύντομα να σταματήσει αν θέλει να λογίζεται ως το νούμερο ένα μέσα στην ομάδα και για το 2014. Ο Γερμανός έχει ελάχιστο χρόνο μπροστά του για να λύσει τα θέματα που αντιμετωπίζει, με τον αγώνα στο Μονακό (τον έκτο της σεζόν) να αποτελεί σημαντικό σταθμό στη μάχη του με το Ricciardo, κυρίως από ψυχολογικής πλευράς.

[Photo Copyrights: Andrew Hone/Lars Baron/Getty Images/Red Bull Racing]