3406622505_509706bae4_b

Είναι κάποιες φορές που παρότι ξέρεις πως κάτι που κάνεις δεν πρόκειται να φέρει κανενός είδους αποτέλεσμα, το κάνεις και το ξανακάνεις και περιμένεις κάτι… Κάτι το οποίο ποτέ δεν έρχεται. Κάπως έτσι ένιωσα εχθές, όταν ξεφυλλίζοντας εκατοντάδες σελίδων των διάφορων δελτίων τύπου της Fiat Chrysler Automobiles για να βρω οτιδήποτε έχει να κάνει με τη Lancia, οι αναζητήσεις μου δεν με οδηγούσαν πουθενά. Ή τουλάχιστον, σχεδόν πουθενά. Τόσα λόγια, τόσοι πίνακες, τόσες σελίδες αφιερωμένες στο ένδοξο παρελθόν της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και δεν υπάρχει ούτε καν μία εύφημος μνεία σε μία εταιρία που πολλοί (μεταξύ αυτών και εγώ) υποστηρίζουν πως έχει πλουσιότερη ιστορία ακόμα και από την Alfa Romeo! Ήρθε το τέλος λοιπόν για την Lancia…


Διάβασε επίσης, Εταιρίες που έχασαν τον δρόμο τους: Lancia

Το αν είναι ένδοξο ή άδοξο το τέλος μίας φίρμας σαν την Lancia είναι μία συζήτηση που θα γίνει στο μέλλον, αν και η απάντηση μοιάζει προφανής. Η ουσία είναι όμως πως ακριβώς όπως είχαμε αναφέρει στις αρχές του 2014, “η Lancia θα γίνει ένα εμπορικό σήμα μόνο για την αγορά της Ιταλίας”. Τότε ήταν οι δηλώσεις του Marchionne που σήμαναν την έναρξη των καθυστερήσεων. Τώρα, είναι μία πρόταση στο δελτίο τύπου για το Ευρωπαϊκό σχέδιο της FCA που λέει ότι στόχος είναι “να αναδιοργανωθεί το δίκτυο έτσι ώστε η Lancia να γίνει μία αποκλειστικά Ιταλική φίρμα”. Έτσι σκοτώνει η FCA τη Lancia. Μία πρόταση. Ούτε λόγος για το παρελθόν, ούτε σχέδια για το μέλλον. Τουλάχιστον δεν θα νιώσει την ντροπή του να πουλάει rebadged αυτοκίνητα… Δεν έχω κάτι με την Chrysler, αλλά με το ότι το badge engineering δεν είναι μοίρα που αρμόζει σε μία εταιρία σαν την Lancia.

Οπότε αυτό ήταν… Πείτε τα αντίο σας όπως έκανα και εγώ γιατί η Lancia είναι πλέον σε μηχανική υποστήριξη χωρίς ιδιαίτερες ελπίδες για ανάρρωση. Γιατί αν περάσουν 5 χρόνια χωρίς καμία κίνηση, τότε μπορούμε με σχετική ασφάλεια να υποθέσουμε πως δεν υπάρχει μέλλον. Το θέμα είναι πόσο θέλουν, ή δεν θέλουν, τα μεγάλα κεφάλια στην Ιταλία και την Αμερική να τραβήξουν την πρίζα. Εμείς από τη σειρά μας, θα συνεχίσουμε να θυμόμαστε την Lancia όπως την γνωρίσαμε είτε από προσωπικές εμπειρίες, είτε μέσω βιβλίων. Από τα χρυσά χρόνια της δεκαετίας του ’50 και μετά των δεκαετιών του ’70 και ’80. Από τις Flavia, τις Theta, τις Stratos και τις Delta Integrale. Από τις πρωτοπορίες που ενσωμάτωσε στα μοντέλα της και την “τρέλα” των μηχανικών της. Κρίμα που όπως λέει η FCA για την Alfa Romeo“οι επιτυχίες στους αγώνες δεν μεταφράστηκαν σε εμπορικές επιτυχίες”. Αντίο Lancia… θα σε θυμόμαστε για πάντα!