Lewis Hamilton

Μόλις δύο εβδομάδες πέρασαν από το Ισπανικό GP και όμως οι άχρηστες χρήσιμες πληροφορίες που όλοι περιμένουν με ανυπομονησία είναι αρκετές. Βασικά δεν είναι και τόσες πολλές και σίγουρα τα ευτράπελα μετά το Μονακό θα είναι περισσότερα, αλλά λέμε τώρα.

Σύμφωνα λοιπόν με το SportsPro, ο Lewis Hamilton είναι στη πρώτη θέση των 50 αθλητών με τη μεγαλύτερη ζήτηση, όσον αφορά το μάρκετινγκ (branding του αθλητή δηλαδή). Το αθλητικό περιοδικό, χρησιμοποιώντας έναν επιστημονικό τρόπο υπολογισμού που ονομάζεται Davie-Brown Index (DBI), έβγαλε πρώτο τον πιλότο της Mercedes, μπροστά από τους Lionel Messi και Christiano Ronaldo -στην 11η και 4η θέση αντίστοιχα-, ενώ ο περσινός πρωταθλητής της Formula 1, Sebastian Vettel, ήταν 27ος. Οι υπόλοιποι πρωταθλητές του grid δεν είναι καν στη λίστα, ενώ ο Daniil Kvyat ήταν 40ος και η Simona de Silvestro τελευταία, στη 50στή θέση.

Alonso Bike

Παρόλο που μου φάνηκε περίεργο, ο λόγος είναι απλός. Η λίστα, που υπολογίζεται με την επιστημονική μέθοδο DBI, προβλέπει την επόμενη τριετία πόσο θα αξίζει κάθε αθλητής, βάση του πόσο διάσημος είναι ο/η σύντροφός του, τις αγορές κάποιον χωρών που μεγαλώνουν, πόσο πρόθυμος είναι κάποιος να προωθήσει τον εαυτό του κτλ. Τα τελευταία 2 χρόνια στην πρώτη θέση ήταν ο Neymar, ενώ το 2011πρώτος ήταν ο ταχύτερος άνθρωπος του κόσμου, Usain Bolt.

Τώρα πόσο ακριβής είναι η μέθοδος; Μπορεί ο καθένας να βγάλει το δικό του επιστημονικό συμπέρασμα. Το ίδιο το SportsPro αναφέρει:

Η κατάταξη δεν είναι επιστημονική, παρότι έχουν ληφθεί υπόψη αρκετά δεδομένα στον υπολογισμό της. Είναι μια υποκειμενική εκτίμηση βάση της γνώμης ειδικών, συμβουλές διαφόρων πηγών παγκοσμίως και ελαφριάς προφητείας!!!

Τα νέα από τη γειτονική μας χώρα και την Ferrari φαίνονται θετικά… για το 2015. Όπως μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια η Ιταλική ομάδα, του χρόνου θα τα πάνε καλύτερα, καθώς ο Luca Cordero di Montezemolo υποσχέθηκε πως θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα στο δεύτερο μισό του φετινού πρωταθλήματος, για να βάλει γερές βάσεις για το 2015. Σε αυτό φυσικά βοήθησε και το καλό πρώτο τρίμηνο, όσον αφορά τις πωλήσεις των αυτοκινήτων του Maranello.

Ο Leo Turrini, ο οποίος βρέθηκε με τον πρώην Πρόεδρο της αγωνιστικής ομάδας της Ferrari, τον Stefano Domenicali, μετέφερε κάποια από τα λόγια του Ιταλού.

Την μέρα που είπα αντίο με πήραν τρεις οδηγοί τηλέφωνο. Ο Alonso, o Raikkonen και ο Vettel. Ο Fernando και ο Kimi είναι πραγματικοί φίλοι. Δεν τους έβαλα στην ίδια ομάδα για να παλεύουν για την έκτη θέση, αλλά δυστυχώς αυτό έγινε. Ίσως παραμείνω στον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά δεν θα δουλέψω για άλλη ομάδα, είτε αυτή είναι η Caterham είτε η McLaren. Θα πήγαινα στο pit wall και θα πανηγύριζα για τους Alonso και Raikkonen, δεν θα μπορούσε να δουλέψει κάτι τέτοιο. Προτάσεις έχω αρκετές για δουλειά, δεν θα βιαστώ να διαλέξω.

Στη Βαρκελώνη δεν ξέρω τι έγινε με τα pit stop της Ferrari. Δεν είδα τον αγώνα και ίσως να μην δω και αυτόν του Μονακό. Πηγαίνω εκεί πάνω από 20 συνεχόμενα χρόνια και θυμάμαι το 2003 πως ήταν η τελευταία νίκη της Ferrari. Ήταν η πέμπτη νίκη του Schumi στο Μονακό και όλοι νομίζαμε πως θα ερχόταν και η έκτη για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Senna με τις έξι νίκες. Δυστυχώς η έκτη νίκη δεν ήρθε ποτέ.

Για την υγεία του ξέρω ότι και ο καθένας. Περιμένω χαρούμενα νέα, τα οποία δυστυχώς δεν έρχονται ποτέ. Καμιά φορά σκέφτομαι πως από το 2008 έως το 2013, θα ήθελα αυτόν στη Ferrari. Τουλάχιστον ένα τίτλο θα τον κέρδιζε. Μη με παρεξηγήσετε, ο Alonso έπρεπε να κερδίσει δύο, τόσο το 2010, όσο και το 2012. Το έλεγα πάντα στον Seb… και αν δεν συμφώνησε μαζί μου, υπομονή.

Ferrari Memes

Παρότι συγκινητική η συνέντευξη του Domenicali, σε περίπτωση που δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος του Turrini, να ενημερώσω τον Ferrarista πως ο Schumacher πήρε το 2001 την πέμπτη του νίκη στο Μονακό και όχι το 2003.

Ο Michael Schumacher όμως, δεν λείπει μόνο από τον Ιταλό, καθώς στο στάδιο Louis του Μονακό, όπου γίνεται κάθε χρόνο το καθιερωμένο ποδοσφαιρικό παιχνίδι των πιλότων της Formula 1, υπήρχε φέτος ένα πανό το οποίο έγραφε:

Michael μας λείπεις! Ανυπομονούμε να σε δούμε στο γήπεδο του χρόνου.

Monaco football game

Στα υπόλοιπα νέα, η FIA έκλεισε συμφωνία με την EDF -κάτι σαν Γαλλική Δ.Ε.Η, αλλά με 58 πυρηνικούς αντιδραστήρες-, για την έρευνα και την αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας στα μηχανοκίνητα σπορ. Αν αναρωτιέται κανείς για ποιόν λόγο χρησιμοποιούμε μπαταρίες και τι σχέση έχει η F1 με την οικολογία, κάτι τέτοιες συμφωνίες που περνάνε στα ψιλά γράμματα είναι η απάντηση. Σύμφωνα με τoν Bernard Salha, Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Διευθυντής του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης -αυτός είναι τίτλος-, η συνεργασία θα προωθήσει νέες τεχνολογίες, που αφορούν την ηλεκτρική ενέργεια, σε παγκόσμια κλίμακα και θα βοηθήσει στην περεταίρω εξέλιξη τεχνολογιών, κάποιες από τις οποίες θα περάσουν και σε αυτοκίνητα δρόμου.

 

Mercedes Exhaust 2

Η Lotus, η οποία είχε διαφημίσει αφιλοκερδώς την έκθεση του El Greco, στο GP της Ισπανίας, αυτή τη φορά κατάφερε να βρει κάποιον που να την πληρώσει, για τον αγώνα του Μονακό. Χορηγός της Βρετανικής ομάδας θα είναι η Saxo Bank, η οποία συνεργάζεται ήδη με την Lotus από την αρχή της φετινής χρονιάς.

Από την άλλη, οι οδηγοί της Force India θα είναι ντυμένοι στα μαύρα, μιας και η Ιταλική κατασκευάστρια αγωνιστικών στολών, Alpinestars, ανανέωσε το συμβόλαιό της με την Ινδική ομάδα.

Lotus F1 Monaco

Νέα συνεργασία και για την Sauber, αφού μετά την Ferrari και την McLaren, γίνεται η τρίτη ομάδα της Formula 1 που θα ασχοληθεί με τα χειμερινά αθλήματα. Στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες Νέων, το 2016 στη Νορβηγία, το μονό έλκηθρο που κατασκευάζει η SwissBob, θα έχει κατασκευαστεί βάση της αεροδυναμικής και μηχανολογικής μελέτης της Sauber. Όπως και στην F1, το σασί του έλκηθρου θα κατασκευαστεί με αυστηρά κριτήρια ασφαλείας και με κύριο γνώμονα την ταχύτητα.

Sauber SwissBob

Τα νέα από την McLaren αφορούν τον Stoffel Vandoorne, ο οποίος κατάφερε να πάρει το ειδικό δίπλωμα, που χρειάζονται οι πιλότοι της Formula 1, συμπληρώνοντας 136 γύρους στη πίστα της Βαρκελώνης. Αναρωτιέμαι αν η Βρετανική ομάδα θα χρησιμοποιήσει τον νεαρό Βέλγο και στις τελευταίες δοκιμές της χρονιάς, όπου φημολογείται πως θα φορέσει το power unit της Honda. Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier, όχι μόνο δεν απέρριψε τις φήμες, αλλά συμφώνησε ότι υπάρχει τέτοια πιθανότητα.

Το έχουμε σκεφτεί. Για την ώρα χρησιμοποιούμε κινητήρα Mercedes μέχρι το Άμπου Ντάμπι, οπότε δεν θα χρησιμοποιήσουμε τίποτα άλλο. Αλλά έχουμε σκεφτεί να το δοκιμάσουμε αργότερα.

Bonus Video: Πάμε και μια βόλτα στο Μονακό με τον Danid Coulthard.

[Πηγές: GMM, FIA, Sauber, Force India, Lotus, SportsPro, Gazzetta, LeoTurrini, AutoSport]

Δελτία Τύπου

FIA announces EDF as Official Technical Supplier

The Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) is pleased to announce the appointment of global producer and supplier of electricity, EDF, as an Official Technical Supplier for audit and research tests of propulsion, charging, and electrical safety in motor sport. EDF is a leader on research issues surrounding electric vehicles, batteries and charging systems.

Thu 15.05.14, 10:10AM

The three-year agreement will promote the sharing of information and best practices between FIA and EDF technical experts on issues concerning the use and practical application of electric battery cells and packs, engines, transmission and charging systems, and infrastructure.

Welcoming the partnership, FIA President, Jean Todt, said: “I am very pleased to welcome today’s agreement with EDF which will spur innovation and collaboration on the next generation of electric vehicles. As one of the foremost companies today which carries out research on electro-mobility, EDF will bring invaluable expertise and input to our championships, allowing the FIA to further strengthen its position as a leading promoter of new technologies.”

Bernard Niclot, FIA Technical Director said: “2014 is a year of major technological revolution for the FIA’s championships with powerful hybrid engines coming into the F1 and World Endurance Championships, and the establishment of the new Formula E Championship. In this context of new technology development, EDF’s high level of technical expertise is essential and I welcome this partnership. ”

Bernard Salha, Senior Executive Vice President Head of Research & Development added: ‘’I am very glad of this agreement with FIA which enable EDF to be technically involved at the highest level of motor sport and thus to contribute to the progress of new technologies, with notably the use and promotion, at the world level, of electrical energy and perspectives of further technical evolutions, whose some of them will be also used on private cars’’.

The energy company’s involvement also includes its competence in electricity to support FIA in the development of appropriate standards and regulations for electric and hybrid racing vehicles, in particular with regard to safety and emergency training.

Finally, EDF will work with the FIA to conduct literature reviews and testing, as well as audits of those FIA Championship races where cars are either fully or partially based on electric propulsion systems.

 

Sauber Formula One technology slides into action

16.05.2014 – Hinwil

The International Bobsleigh & Skeleton Federation (FIBT) has launched a new racing series for junior athletes featuring “mono bobs”. The company responsible for building the mono bob, SwissBob, has placed its trust in the expertise of Sauber Motorsport AG for the development of the single-design sled. The Swiss design beat off competition from six internationally renowned companies to get the green light from the FIBT.

Mono bobs are racing sleds that can be pushed off and driven by a single athlete. The FIBT envisages great potential for mono bobs in junior competition in particular. One of the early highlights for the mono bob will come in 2016, when the SwissBob sled slides into action at the Winter Youth Olympic Games in Lillehammer.

SwissBob AG commissioned Sauber Motorsport AG to oversee the development of the concept and the production of the monocoque. “We’re delighted that Swiss Bob AG has entrusted us with this ambitious project, and we’re proud to be able to contribute to its success,” says Monisha Kaltenborn, CEO of Sauber Motorsport AG. “Formula One and bobsleigh racing have a great deal in common, such as the aerodynamics of the bob, the physical principles underpinning the development of the chassis and the process engineering involved in the construction of the monocoque, which is new to bobsleigh,” Kaltenborn explains.

In contrast to the tubular steel chassis which has held sway in bob construction to date, the new mono bob has been designed – like a Formula One chassis – as a monocoque with a sandwich construction. Plus, the flexibility of the regulations has allowed the engineers to explore new directions with the aerodynamics, as reflected in both the dynamic styling of the mono bob and its performance. The new mono bob was victorious in its debut outing at the Swiss championships.

As in Formula One, safety is a top priority. The monocoque is a significant upgrade on a conventional construction and its aerodynamics have been honed to make this a forgiving sled if the driver makes a mistake. Added to which, the manufacturing process employed allows the engineers to ensure that each sled has an identical construction – an important factor in a race series using single-design sleds.

For four years now, Sauber Motorsport AG has also used the expertise acquired in Formula One and its technically advanced infrastructure to handle commercial projects for third parties in various arenas.

Please note that pictures from the bob project can be found on our media portal.

 

Alpinestars suits bring Sahara Force India new style for Monaco

21 May 2014

Sahara Force India Formula One Team drivers, Nico Hülkenberg and Sergio Perez, will arrive in Monaco with new-look Alpinestars race suits as the team extends its long-standing partnership with the Italian clothing supplier.

Sporting the team’s new black identity, the suits are made from advanced, ultra-lightweight fabrics and represent the perfect union of technology and performance. These hi-tech products guarantee both the highest safety standards and crucially, breathability and comfort for the drivers; a key performance factor in the high stress environment of Formula 1™.

The new suits also reinforce the mutual commitment to performance between Sahara Force India and Alpinestars, a partnership that has seen the Italian clothing company supply the team with all of its technical race apparel and footwear, including suits, boots, gloves and under layers, since 2008.

Otmar Szafnauer, Chief Operating Officer of Sahara Force India: “We are delighted to continue our association with Alpinestars who do a fantastic job of supplying us with all our technical wear. Alpinestars are an iconic and respected brand with a history of innovation and an unwavering commitment to excellence, and we at Sahara Force India identify strongly with these values. The new suits match performance with style, an approach that is in line with our brand’s evolution in the last twelve months.”

Gabriele Mazzarolo, President and CEO of Alpinestars: “Alpinestars has been innovating performance products for the world’s top motorsports athletes for over 50 years. The suits that we develop for Sahara Force India’s drivers and race team are state-of-the-art and offer performance-enhancing technology which will help Nico and Sergio, both in Monte Carlo and as we continuously develop our technology throughout the rest of the season.”

About Alpinestars Alpinestars has, since 1963, been focused on product innovation; giving athletes the edge in performance across the motorsport world, from Formula 1, Indycar and NASCAR to MotoGP, Motocross and Dakar. Researching ever better technology, in its extensive R&D facilities in Europe and the USA, has constantly improved driver’s race suits, boots, gloves and technical underwear resulting in the lightest, most breathable and fit-specific products which deliver unrivalled comfort and breathability in the cockpit. Reducing fatigue and helping driver concentration is vital in finding that extra tenth of a second. Alpinestars – One Goal. One vision.

 

Monaco Pole Position for Saxo Bank Official Business Partner in Sidepod Showcase

Saxo Bank will move into pole position with Lotus F1 Team for the prestigious Monaco Grand Prix where the leading online trading and investment specialist will increase its branding of the E22.

As an endorsement and reinforcement of the exposure and business-to-business opportunities Saxo Bank has enjoyed since becoming Lotus F1 Team Official Business Partner at the start of this season, the E22’s sidepods will feature the distinctive Saxo Bank logo for the Monaco Grand Prix as a highlight of the bank’s activation of the partnership. “We are delighted to take our relationship with Saxo Bank to the next level,” said Federico Gastaldi, Lotus F1 Team Deputy Team Principal.

“Both companies share a similar outlook and enjoy taking on the more established and bigger players in their respective domains, with an equal appetite for success. The backdrop of the Monaco Grand Prix is an excellent canvas for an enterprise such as Saxo Bank to be showcased in front of an exceptional worldwide audience. It is no secret that as a team we have had a tough start to our season, but this additional support from Saxo Bank is a strong endorsement of all the strong progress we are making.”

The high profile campaign from Saxo Bank with Lotus F1 Team is part of an ambitious promotion push from the brand.

“Sponsoring high performance sports like Formula 1, World Series by Renault and Pro Tour Cycling is the embodiment of Saxo Bank’s general approach on how to excel in our line of business,” explained Lars Seier Christensen, co-CEO and co-founder, Saxo Bank A/S.

“Our sports sponsorships are always ambitious. We are in it to win and to give our clients and partners great experiences. At Saxo Bank, we are proud to be supporting the whole Lotus F1 Team, and especially Denmark’s very own Marco Sørensen, the official Lotus F1 Team Reserve and Development driver. The Monaco Grand Prix weekend is especially unique since Saxo Bank will be featured on five race cars – the two Lotus F1 Team cars, the Tech 1 Formula Renault 3.5 race car driven by Marco Sørensen and the two Lotus Formula Renault 3.5 team cars.”