Formula One World Championship, Rd2, Malaysian Grand Prix, Race, Sepang, Malaysia, Sunday 24 March 2013.

Ο πρώην πιλότος και νυν αγωνοδίκης της Formula 1, Derek Warwick, ήταν ο άνθρωπος που ουσιαστικά αθώωσε το Nico Rosberg για το συμβάν στις κατατακτήριες του Grand Prix του Μονακό. Ο Βρετανός μίλησε μερικές μέρες μετά τον αγώνα για αυτή την απόφαση, η οποία βγήκε ομόφωνα κι από τους 4 αγωνοδίκες (Paul Gutjahr, Jose Abed, Christian Calmes οι άλλοι τρεις).

Είναι μεγάλη απόφαση να μετακινήσεις έναν οδηγό στο πίσω μέρος του grid. Ήταν διπλά σημαντικό να παρθεί η σωστή απόφαση, διότι θα μπορούσε να επηρεάσει πολλά πράγματα. Ίσως το αποτέλεσμα του αγώνα και ενδεχομένως το παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Είχαμε όλα τα στοιχεία της Mercedes, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων του Lewis με επικάλυψη αυτών του Nico. Είχαμε και τα δεδομένα της FIA. Είχαμε onboard πλάνα, εναέρια πλάνα, πλάνα της πίστας. Είχαμε ίχνη γκαζιού, ίχνη φρεναρίσματος και ό,τι χρειάζεται για να πάρουμε, ελπίζω, τη σωστή απόφαση.

Δεν ήταν μαύρο και άσπρο. Χρειάστηκε μεγάλο χρονικό διάστημα. Θέλαμε να είμαστε σίγουροι και εμπεριστατωμένοι. Ο Nico βρισκόταν στο δωμάτιο των αγωνοδικών για μεγάλο χρονικό διάστημα, μαζί με το μάνατζερ της ομάδας (Ron Meadows). Του πήρα συνέντευξη, δεν τον ανέκρινα. Σιγουρεύτηκα πως τον ρώτησα όλες τις σωστές ερωτήσεις.

Βρίσκομαι σε αυτή τη θέση εδώ και πάρα πολύ καιρό και έχω δει ανθρώπους να προσπαθούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια μου. Αν είχα αμφιβολίες στο μυαλό μου; Φυσικά είχα, αλλά (ο Nico) μου έδωσε τις απαντήσεις που χρειαζόμουν.

289821395-4932182552014

Ο Warwick γνωρίζει πως οι θεωρίες συνωμοσίας δίνουν και παίρνουν έπειτα από τα γεγονότα του περασμένου Σαββάτου. Όμως, δηλώνει αφοπλιστικά πως θεωρεί το Rosberg από τους πιο έντιμους πιλότους του grid.

Γνωρίζω ότι υπάρχουν θεωρίες συνωμοσίας, αλλά δεν θα βρείτε πιο ειλικρινή οδηγό αγώνων από το Nico. Ο ίδιος είπε ότι έκανε ένα λάθος, ήρθε πολύ γρήγορα, φρέναρε πολύ αργά και μπλόκαρε τα πίσω ελαστικά του.

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, ότι ως πρόεδρος του BRDC θα είχα ένα λόγο παραπάνω ώστε να καταλήξουμε σε μια απόφαση που θα ευνοούσε τον Βρετανό οδηγό, αλλά προφανώς δεν προσεγγίζω έτσι τα πράγματα. Είμαι εκεί για να είμαι ανεξάρτητος.

Έπειτα κι από τον έκτο αγώνα της χρονιάς, ο Hamilton υποχώρησε ξανά στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Ο ίδιος είπε μετά τον αγώνα πως κάθισε με το Rosberg και την ομάδα και ξεκαθάρισαν την κατάσταση, έχοντας δει τα δεδομένα, κάτι που εύχεται να μπορούσαν να κάνουν και οι θεατές. Όμως, αυτές οι δηλώσεις δείχνουν ξεκάθαρα πως δεν έχει ξεπεράσει το συμβάν, με τον Warwick να του προτείνει να γίνει άντρας και να κάνει ακριβώς αυτό!

Καταλαβαίνω ότι ο Lewis ήταν αναστατωμένος. Ενδεχομένως θα είχε πάει πιο γρήγορα από ότι ο Nico σε εκείνο το γύρο. Αναμφισβήτητα το περιστατικό αυτό του κόστισε το Grand Prix.

Δεν θέλω να του δώσω συμβουλές, πραγματικά. Έχει κερδίσει αμέτρητες κούρσες και ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά αν ήμουν σε θέση να πω το οτιδήποτε, θα του έλεγα να γίνει άντρας (man up) και να επικεντρωθεί στον επόμενο αγώνα του Καναδά.

Charlie Whiting

Πάντως, ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Formula 1, Charlie Whiting, έχει ήδη σκεφτεί λύση προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Ποια είναι αυτή; Η παράταση του χρόνου των κατατακτηρίων.

Γιατί δεν επεκτείνουμε τις κατατακτήριες κατά ένα λεπτό, όταν μια κίτρινη σημαία εμφανίζεται στα τελευταία τρία λεπτά; Αυτό θα δώσει στους θιγόμενους οδηγούς την ευκαιρία να δοκιμάσουν ξανά και όποιος σχεδιάζει κάτι δεν θα έχει πια λόγο να το κάνει.

Όμως, με μια δεύτερη ματιά, η συγκεκριμένη ιδέα μόνο εύκολη εφαρμογή δεν θα έχει. Πρώτον, το ένα λεπτό δεν φτάνει στον πιλότο που πέρασε την γραμμή εκκίνησης-τερματισμού τα τελευταία 30-40 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το γύρο του. Δεύτερον, τα ελαστικά θα έχουν φθαρεί, χωρίς να βρίσκονται πλέον στη βέλτιστη κατάστασή τους. Τρίτον, η διαδικασία θα συνεχίζεται επ’ αόριστον όσο βγαίνουν κίτρινες σημαίες ή θα υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό όριο, που ίσως να θίξει κάποιον πιλότο αργότερα;

[Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team]