maxresdefault

Είτε μας αρέσει είτε όχι, οι εποχές έχουν αλλάξει. Δεν ζούμε πλέον στα χρόνια που ο όποιος κατασκευαστής, λάνσαρε ένα “ειδικό” αυτοκίνητο και σου έλεγε: Αυτό είναι κι άμα γουστάρεις. Τώρα, ακόμα και τα ειδικά, sport αυτοκίνητα, πρέπει να καλύπτουν όλες τις ανάγκες, να κάνουν τα πάντα και να τα κάνουν καλά! Χαμηλή κατανάλωση, χαμηλοί ρύποι, μεγάλη ιπποδύναμη, ήσυχο όταν το θέλεις και θορυβώδες όταν πρέπει, να είναι άνετο αλλά και sport κ.ο.κ. Για να καλύψουν οι κατασκευαστές όλες τις βάσεις, έχουν επιστρατεύσει τεχνολογίες. Το θέμα είναι όμως, ότι οι τεχνολογίες, έχουν και κάποια μειονεκτήματα. Ένας τομέας στον οποίο υστερούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα, είναι αυτός του ήχου. Είτε μιλάμε για ηχομόνωση, είτε μιλάμε για turbo, ο ήχος του κινητήρα έχει πληγεί. Οπότε οι κατασκευαστές, έπρεπε να σκεφτούν τρόπους να ανακτήσουν έστω και λίγα από αυτά τα χαμένα dB ώστε να τα προσφέρουν στον οδηγό όποτε τα ζητήσει. Ας δούμε 5 τρόπους με τους οποίους το κατάφεραν.

Toyota GT86/Subaru BRZ/Scion FR-S: SoundPipe

Ποιο απλό σύστημα, δεν γίνεται. Στην ουσία πρόκειται για έναν αγωγό που καταλήγει σε μία τρύπα στα πόδια του οδηγού. Όταν οι στροφές ξεπεράσουν τις 4.000, τότε ο ήχος της εισαγωγής, κατευθύνεται στην καμπίνα. Το θέμα είναι ότι κάποιοι ιδιοκτήτες αντιπαθούν τόσο πολύ τον ήχο και το σύστημα, που “ταπώνουν” την τρύπα.

2013-02-08 19.50.41

Παρεμφερές σύστημα χρησιμοποιούν και κάποιες Mustang αλλά με λίγο μεγαλύτερη επιτυχία.

Ford Focus ST/Fiesta ST: Sound Symposer

Η βασική αρχή λειτουργίας είναι η ίδια με το Sound Pipe αλλά το σύστημα της Ford, ελέγχεται ηλεκτρονικά μέσω ενός flap. Πάλι ένας αγωγός από την εισαγωγή του κινητήρα καταλήγει πίσω από το καπό αλλά τώρα, αυτό το flap, ανοιγοκλείνει ανάλογα με την σχέση του κιβωτίου, την θέση της πεταλούδας και τις στροφές του κινητήρα. Άρα, ο ήχος περνάει στην καμπίνα όποτε πιέζεις και όχι μόνο όταν οι στροφές ξεπεράσουν κάποιο όριο.

Sound-Symposer-System

Παρεμφερές σύστημα χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων και η Porsche για την Cayenne (φωτό) και την Panamera.

BMW Active Sound

Όταν παρουσιάστηκε η τρέχουσα γενιά M5, η BMW έφαγε κράξιμο. Κράξιμο για την προσθήκη του turbo, την εγκατάλειψη της ατμόσφαιρας και κράξιμο επειδή χρησιμοποίησε αυτό το σύστημα για να τροφοδοτεί την καμπίνα, μέσω των ηχείων, με τεχνητό ήχο. Είναι πιθανό να απενεργοποιηθεί το σύστημα μέσω μίας ασφάλειας αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η πρακτική ήταν σωστή.

bmw-m3-and-m4-exhaust-explained_3-700x525

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στην M3/M4, η BMW σιωπηλά πέταξε αυτό το σύστημα στον κάλαθο των αχρήστων και το αντικατέστησε με ένα νέο που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα και δεν δημιουργεί/συνθέτει τον δικό του.

Volkswagen Group: Soundaktor

soundaktor-5388423ec0b3a

Ένα συστηματάκι που βρίσκεται κάτω από το καπό αρκετών μοντέλων του Volkswagen Group. Πρόκειται για ένα μικρό, ηλεκτρονικό αντηχείο που εγκαθίσταται στη βάση του παρμπρίζ ή κοντά στον καθρέφτη που χωρίζει το μηχανοστάσιο από την καμπίνα.

Παράγει έναν ήχο του οποίου η ένταση μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί ανάλογα με το mode οδήγησης που έχει επιλεχθεί. Οι γνώμες επί του συστήματος διίστανται και δυστυχώς δεν έχουμε δοκιμάσει κάποιο μοντέλο με αυτό το σύστημα για να σας πούμε την δικιά μας. Όπως και να έχει, απενεργοποιείται με την αφαίρεση μίας ασφάλειας ή και ολόκληρου του συστήματος.

Volkswagen Group: Exhaust Soundaktor

Audi_A6_ActiveSound_Exhaust_System

Προφανώς μη ικανοποιημένο με την απόδοση του προηγούμενου συστήματος σε πετρελαιοκινητήρες, το VW Group πρόσθεσε δύο επιπλέον συσκευές στην εξάτμιση κάποιων diesel μοντέλων. Η όλη ιδέα είναι ότι οι δύο συσκευές, εκπέμπουν μία ταλάντωση που παράγει έναν ήχο με χαμηλή συχνότητα “μετατρέποντας” τον όχι ιδιαίτερα ελκυστικό ήχο του πετρελαιοκινητήρα σε κάτι πιο sport. Όπως θα δεις και στο video, το σύστημα αυτό μπορεί να παρακαμφθεί μέσω κάποιων driving modes.

Εν τω μεταξύ, στην Mercedes…

PAPhoto4srl_596075