Tesla Model S wind tunnel testing (1)

Όταν παρουσιάστηκε η Mercedes-Benz CLA, η Γερμανική εταιρία μας έλεγε πως ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι ο χαμηλότερος αυτοκινήτου παραγωγής στην ιστορία και πως αντίστοιχα χαμηλό, ήταν το εμβαδό της μετωπικής επιφάνειας του αυτοκινήτου. Μπαααα!

Tesla Model S wind tunnel testing (2)

Το test που έκανε όμως το Αμερικάνικο Car & Driver, λέει μία πολύ διαφορετική ιστορία από αυτή που ισχυρίζεται η Mercedes. Το Αμερικανικό μέσο, πήρε 5 από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα και τα πήγε σε μία “απόρρητη” τοποθεσία για να δοκιμάσει τους ισχυρισμούς των εταιριών. Τα αποτελέσματα ήταν αρκετά ενδιαφέροντα. Την τελευταία θέση, πήρε το Nissan Leaf του 2012 με Cd της τάξης του 0.32 ενώ η εταιρία δηλώνει πως έχει 0.28. Η τέταρτη θέση, ανήκει στην Mercedes-Benz CLA250. Η Mercedes, δήλωσε όπως είπαμε πως έχει θέσει νέο ρεκόρ με Cd της τάξης του 0.23. Δεν αναφερόταν σε κάποιο BlueEFFICIENCY μοντέλο αφού αυτό αναφερόταν παρακάτω με ακόμα χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας. Το test όμως, μέτρησε το Cd της CLA στο 0.30!! 0.30! Σημαντική απόκλιση από αυτό που θέλει να πιστεύουμε η Mercedes. Τρίτη θέση για το Chevrolet Volt, του οποίου το Cd μετρήθηκε ακριβώς όσο υποστηρίζει πως είναι η Chevrolet (0.28). Στην δεύτερη θέση, βρέθηκε το Toyota Prius με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd, 0.26 που νικήθηκε μόνο από το Tesla Model S P85 που είχε Cd μόλις 0.24.

Σε γενικές γραμμές, το test έδωσε αποτελέσματα που συμβαδίζουν με τους ισχυρισμούς των εταιριών… με εξαίρεση φυσικά το απογοητευτικό παράδειγμα της Mercedes. Θα έχουμε άραγε κάποιου είδους εξήγηση για αυτή τη σημαντική διαφορά μεταξύ δοκιμής και δηλωμένου Cd; Περισσότερες πληροφορίες για τα αυτοκίνητα και την δοκιμή, στον σύνδεσμο που ακολουθεί.