24-Hours-Le-Mans Michelin (1)

H Michelin συμμετέχει ενεργά στον φετινό 24-ωρο αγώνα αντοχής του LeMans, με την εταιρία ελαστικών να διαθέτει για το LeMans 2014 7000 ελαστικά (1500 ελαστικά LMP1, 1000 ελαστικά LMP2, 4500 ελαστικά GTE (Pro και AM).

Η υπεροχή των νέων ελαστικών που η Michelin Motorsport διέθεσε στους συνεργάτες της αναδείχθηκε ήδη από τις επίσημες δοκιμές που διοργανώθηκαν στις 28 και στις 29 του περασμένου Μαρτίου στην πίστα Paul Ricard (LeCastellet, Γαλλία), καθώς και κατά τους δύο πρώτους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (FIAWEC) που διεξήχθησαν στο Silverstone (GB – Μ. Βρετανία) και στο Spa-Francorchamps (B – Βέλγιο). ο Jérôme MONDAIN, ο υπεύθυνος των αγώνων Αντοχής της MICHELIN Motorsport δήλωσε:

Τουλάχιστον 12 διαφορετικά ελαστικά, διαθέτουν φέτος νέα χαρακτηριστικά. Η Michelin έφερε επανάσταση στη γκάμα των ελαστικών της για το FIA WEC και για τις 24 Ώρες του LeMans 2014 ; με βάση τα τεχνικά στοιχεία που μας έδωσαν οι συνεργάτες μας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των αυτοκινήτων τους, εμείς προχωρήσαμε σε χιλιάδες ηλεκτρονικές προσομοιώσεις προτού καταλήξουμε και επικυρώσουμε τις επιλογές μας στην πίστα, προκειμένου να τελειοποιήσουμε το ζεύγος ελαστικά/αυτοκίνητο.

LMP1: Ολοκαίνουρια ελαστικά MICHELIN Endurance!

Αυτά τα ελαστικά υψηλής τεχνολογίας ξανασχεδιάστηκαν από την αρχή, προκειμένου να εξοπλίσουν αυτοκίνητα με μεγάλες διαφοροποιήσεις από τις προηγούμενες σαιζόν. Τα νέα ελαστικά είναι κατά 5 έως 6 εκατοστά πιο στενά και κατά 8 κιλά πιο ελαφρά (ανά σετ των 4 ελαστικών) σε σύγκριση με εκείνα που αντικαθιστούν, παρέχοντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεων. Είναι διαθέσιμα σε 3 γκάμες : slick, βροχής και υβριδικά, με τα τελευταία να χρησιμοποιούνται σε πίστα ελαφρώς υγρή ή που στεγνώνει.

– Τα slicks είναι διαθέσιμα σε δύο μείγματα γόμας διαφορετικής σκληρότητας (SOFTκαι MEDIUM), ενώ μπορούν να καλύψουν δύο κατηγορίες θερμοκρασίων, ΥΨΗΛΕΣ και ΧΑΜΗΛΕΣ.

– Τα ελαστικά «βροχής» διατίθενται σε δύο εκδόσεις : WETγια κανονικές συνθήκες βροχής, και FULLWET για πιο δύσκολες συνθήκες βροχής, όταν η πίστα είναι πλημμυρισμένη με νερό.

Τα νέα ελαστικά MICHELINEnduranceLMP1 βγαίνουν σε διαστάσεις 31/71-18 και για τους τέσσερεις τροχούς των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αντικαθιστούν τα 36/71-18 εμπρός και τα 37/71-18 πίσω, πάνω στα οχήματα της προηγούμενης περιόδου.

Οι ομάδες – συνεργάτες της MICHELIN στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Αντοχής (FIAWEC), κατηγορία LMP1, είναι οι : AUDI Sport Team Joest, PORSCHE Team, TOYOTA Racing και REBELLION Racing. Η MICHELIN Motorsport εργάστηκε μαζί με τον κάθε έναν από τους συνεργάτες της στην LMP1 προκειμένου να προσαρμόσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα ελαστικά στις ιδιαιτερότητες των αυτοκινήτων τους.

24-Hours-Le-Mans Michelin (3)

LMP2: Η MICHELIN ενισχύεται

Φέτος, ο κανονισμός απαγορεύει τη χρήση «απόρρητων» ελαστικών. Τα προϊόντα αυτά, τα οποία συνήθως δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάζονται οι τεχνολογίες του μέλλοντος και τα οποία ανακτώνται από τη MICHELINμετά από τον κάθε αγώνα για λόγους μυστικότητας, αντικαθίστανται στην LMP2 από νέα ελαστικά που προσφέρουν το ίδιο επίπεδο επιδόσεων, αλλά τα οποία ενσωματώνουν στοιχεία που δεν καλύπτονται από το βιομηχανικό απόρρητο.

Όπως και την προηγούμενη χρονιά, τα πρωτότυπα LMP2 εξοπλίζονται με ελαστικά διαστάσεων 30/65-18 εμπρός και 31/71-18 πίσω.

Η γκάμα αποτελείται από δύο τύπους ελαστικών « slick » (MEDIUM για «χαμηλές θερμοκρασίες» και MEDIUM) και από δύο μοντέλα ελαστικών « βροχής » (WETetFULLWET).

Νέοι συνεργάτες

Μετά την επιστροφή της στην LMP2, πέρσι, πρώτα με την Pe Com Racing, η MICHELIN εμπλέκεται φέτος περισσότερο στην κατηγορία αυτή.

Η MICHELIN έχει νέους συνεργάτες φέτος στις 24 Ώρες του LeMans : SMP Racing (με δύο αυτοκίνητα ORECA 03 – NISSAN), SEBASTIEN LOEB Racing, (με ORECA 03 – NISSAN), OAK Racing – Team Asia, (με LIGIERJSP2 – HPD), καθώς και LARBRE Compétition(με MORGAN – JUDD).

24-Hours-Le-Mans Michelin (2)

GTE: Νέα ελαστικά « βροχής » MICHELIN

Στην κατηγορία GTE Pro και AM, η Michelin προτείνει, αυτή τη σαιζόν, στους συνεργάτες της, νέα ελαστικά βροχής WET και FULL WET. Οι μηχανικοί της MICHELIN Motorsport εργάστηκαν για την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των μειγμάτων γόμας, και για την επιλογή σκαλίσματος, με καλύτερη απορροή νερού και πρόσφυση.

Τα αυτοκίνητα φοράνε 30/68-18 εμπρός και 31/71-18 πίσω. Η Michelin θα διαθέσει επίσης στους συνεργάτες της τρεις τύπους ελαστικών « slick », ανάλογα με τη σκληρότητα γόμας και τα πεδία της θερμοκρασίας χρήσης.

Δελτίο Τύπου

Ποιο ελαστικό για ποιον αγωνιζόμενο στις 24 Ώρες του LeMans 2014 

Η υπεροχή των νέων ελαστικών που η MichelinMotorsportδιέθεσε στους συνεργάτες της αναδείχθηκε ήδη από τις επίσημες δοκιμές που διοργανώθηκαν στις 28 και στις 29 του περασμένου Μαρτίου στην πίστα PaulRicard (LeCastellet, Γαλλία), καθώς και κατά τους δύο πρώτους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (FIAWEC) που διεξήχθησαν στο Silverstone (GB – Μ. Βρετανία) και στο Spa-Francorchamps (B – Βέλγιο).

« Τουλάχιστον 12 διαφορετικά ελαστικά, διαθέτουν φέτος νέα χαρακτηριστικά» επισημαίνει ο JérômeMONDAIN, ο υπεύθυνος των αγώνων Αντοχής της MICHELINMotorsport : « Η Michelinέφερε επανάσταση στη γκάμα των ελαστικών της για το FIAWECκαι για τις 24 Ώρες του LeMans 2014 ; με βάση τα τεχνικά στοιχεία που μας έδωσαν οι συνεργάτες μας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των αυτοκινήτων τους, εμείς προχωρήσαμε σε χιλιάδες ηλεκτρονικές προσομοιώσεις προτού καταλήξουμε και επικυρώσουμε τις επιλογές μας στην πίστα, προκειμένου να τελειοποιήσουμε το ζεύγος ελαστικά/αυτοκίνητο. »

Πολλές καινοτομίες και τροποποιήσεις:

LMP1: Ολοκαίνουρια ελαστικά MICHELINEndurance!

Αυτά τα ελαστικά υψηλής τεχνολογίας ξανασχεδιάστηκαν από την αρχή, προκειμένου να εξοπλίσουν αυτοκίνητα με μεγάλες διαφοροποιήσεις από τις προηγούμενες σαιζόν. Τα νέα ελαστικά είναι κατά 5 έως 6 εκατοστά πιο στενά και κατά 8 κιλά πιο ελαφρά (ανά σετ των 4 ελαστικών) σε σύγκριση με εκείνα που αντικαθιστούν, παρέχοντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεων. Είναι διαθέσιμα σε 3 γκάμες : slick, βροχής και υβριδικά, με τα τελευταία να χρησιμοποιούνται σε πίστα ελαφρώς υγρή ή που στεγνώνει.

– Τα slicksείναι διαθέσιμα σε δύο μείγματα γόμας διαφορετικής σκληρότητας (SOFTκαι MEDIUM), ενώ μπορούν να καλύψουν δύο κατηγορίες θερμοκρασίων, ΥΨΗΛΕΣ και ΧΑΜΗΛΕΣ.

– Τα ελαστικά «βροχής» διατίθενται σε δύο εκδόσεις : WETγια κανονικές συνθήκες βροχής, και FULLWETγια πιο δύσκολες συνθήκες βροχής, όταν η πίστα είναι πλημμυρισμένη με νερό.

Τα νέα ελαστικά MICHELINEnduranceLMP1 βγαίνουν σε διαστάσεις 31/71-18 και για τους τέσσερεις τροχούς των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αντικαθιστούν τα 36/71-18 εμπρός και τα 37/71-18 πίσω, πάνω στα οχήματα της προηγούμενης περιόδου.

Οι ομάδες – συνεργάτες της MICHELINστο παγκόσμιο πρωτάθλημα Αντοχής (FIAWEC), κατηγορία LMP1, είναι οι : AUDISportTeamJoest, PORSCHETeam, TOYOTARacingκαι REBELLIONRacing. Η MICHELINMotorsportεργάστηκε μαζί με τον κάθε έναν από τους συνεργάτες της στην LMP1 προκειμένου να προσαρμόσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα ελαστικά στις ιδιαιτερότητες των αυτοκινήτων τους.

LMP2: Η MICHELIN ενισχύεται

Φέτος, ο κανονισμός απαγορεύει τη χρήση «απόρρητων» ελαστικών. Τα προϊόντα αυτά, τα οποία συνήθως δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάζονται οι τεχνολογίες του μέλλοντος και τα οποία ανακτώνται από τη MICHELINμετά από τον κάθε αγώνα για λόγους μυστικότητας, αντικαθίστανται στην LMP2 από νέα ελαστικά που προσφέρουν το ίδιο επίπεδο επιδόσεων, αλλά τα οποία ενσωματώνουν στοιχεία που δεν καλύπτονται από το βιομηχανικό απόρρητο.

Όπως και την προηγούμενη χρονιά, τα πρωτότυπα LMP2 εξοπλίζονται με ελαστικά διαστάσεων 30/65-18 εμπρός και 31/71-18 πίσω.

Η γκάμα αποτελείται από δύο τύπους ελαστικών « slick » (MEDIUMγια «χαμηλές θερμοκρασίες» και MEDIUM) και από δύο μοντέλα ελαστικών « βροχής » (WETetFULLWET).

Νέοι συνεργάτες

Μετά την επιστροφή της στην LMP2, πέρσι, πρώτα με την PeComRacing, η MICHELINεμπλέκεται φέτος περισσότερο στην κατηγορία αυτή.

Η MICHELINέχει νέους συνεργάτες φέτος στις 24 Ώρες του LeMans : SMPRacing (με δύο αυτοκίνητα ORECA 03 – NISSAN), SEBASTIENLOEBRacing, (με ORECA 03 – NISSAN), OAKRacing – TeamAsia, (με LIGIERJSP2 – HPD), καθώς και LARBRECompétition(με MORGAN – JUDD).

GTE: Νέα ελαστικά « βροχής » MICHELIN

Στην κατηγορία GTEProκαι AM, η Michelinπροτείνει, αυτή τη σαιζόν, στους συνεργάτες της, νέα ελαστικά βροχής WETκαι FULLWET. Οι μηχανικοί της MICHELINMotorsportεργάστηκαν για την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των μειγμάτων γόμας, και για την επιλογή σκαλίσματος, με καλύτερη απορροή νερού και πρόσφυση.

Τα αυτοκίνητα φοράνε 30/68-18 εμπρός και 31/71-18 πίσω. Η Michelinθα διαθέσει επίσης στους συνεργάτες της τρεις τύπους ελαστικών « slick », ανάλογα με τη σκληρότητα γόμας και τα πεδία της θερμοκρασίας χρήσης.

Η MICHELINMotorsport διαθέτει για το LeMans 2014 :

1500 ελαστικά LMP1,

1000 ελαστικά LMP2

4500 ελαστικά GTE (Pro και AM),

Δηλαδή συνολικά 7000 ελαστικά

Παράλληλα, μετακινεί μια ομάδα από 100 ανθρώπους (50 μονταδόρους, 30 Τεχνικούς Συμβούλους των ομάδων, 10 μηχανικούς και 10 managers)

 

Βραβείο MICHELINTotalPerformance :

Βραβείο ενός εκατομμυρίου ευρώ για την βιώσιμη κινητικότητα !

Όπως το είχε ανακοινώσει η MICHELIN και το επιβεβαίωσε η ACO (Automobile-Clubdel’Ouest – ACO), κατά την διοργάνωση του 2014 των 24 Ωρών του LeMansεισάγεται το βραβείο MICHELIN Total Performance Award, που προορίζεται να συμβάλει στην επιτάχυνση της καινοτομίας, τόσο στο αγωνιστικό μέρος όσο και στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Σε συμφωνία με τη Λέσχη ACO, ένα έπαθλο ενός εκατομμυρίου ευρώ θα καταβληθεί από τη MICHELIN στον πρώτο αγωνιζόμενο που θα επιτύχει, κατά τη διάρκεια της κούρσας, να συγκεντρώσει πέντε κριτήρια όπου συνδυάζονται επιδόσεις, χιλιομετρική απόδοση και ενεργειακή αποτελεσματικότητα. Εάν δεν υπάρξει τέτοια περίπτωσηαυτό το ποσό θα δοθεί σε ένα ανεξάρτητο ακαδημαϊκό ινστιτούτο, για την χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων σχετικά με την βιώσιμη κινητικότητα.

Για την MICHELIN, αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί συνέχεια στην υφιστάμενη δράση της, όπως εξηγεί ο PascalCOUASNON, Διευθυντής της MICHELINMotorsport : « Στον αγωνιστικό τομέα, η Michelinείναι ένας τεχνικός συνεργάτης που συμβάλλει στο ν’ αποκτά νόημα το αγώνισμα. Για αυτό σε συμφωνία με την ACO, είχαμε εισαγάγει στους κανονισμούς των αγώνων αντοχής, το 2009, το MICHELINGreenXChallenge. Επρόκειτο για τη μέτρηση και την ανταμοιβή, κατά αντικειμενικό τρόπο, της ενεργειακής αποτελεσματικότητας των αγωνιζομένων. Από φέτος, το βραβείο MICHELINTotalPerformanceAwardθα δώσει συνέχεια στη συμμετοχή του Ομίλου σε αγώνες όπου επιδεικνύεται υπευθυνότητα στο κοινωνικό και στο περιβαλλοντικό πεδίο ».

Όπως τα τμήματα έρευνας της MICHELINπροσπαθούν να συγκεντρώσουν σε ενα ελαστικό επιδόσεις ανταγωνιστικές μεταξύ τους, στα πλαίσια της στρατηγικής MICHELINTotalPerformance, οι αγωνιζόμενοι των 24 Ωρών του LeMansθα πρέπει, από την πλευρά τους, να συγκεντρώσουν έναν μεγάλο αριθμό ιδιοτήτων προκειμένου να κερδίσουν το βραβείο MICHELINTotalPerformanceAward. « Επιθυμούμε να ανταμείψουμε μια νίκη η οποία να αποτελεί πραγματικό επίτευγμα ως προς την επίδοση, την χιλιομετρική απόδοση και την ενεργειακή αποτελεσματικότητα » υπογραμμίζει ο OlivierVIALLE, Διευθυντής marketingτου MICHELINMotorsport.

Τα πέντε κριτήρια που ισχύουν για την απονομή του βραβείου MICHELINTotalPerformanceAwardείναι τα εξής :

• Κριτήριο n°1 : η νίκη

Μόνον ο αγωνιζόμενος που θα νικήσει στη γενική κατάταξη των 24 Ωρών του LeMansθα μπορεί να διεκδικήσει το βραβείο.

• Κριτήριο n°2 : η επίδοση σε έναν γύρο

Το αυτοκίνητο που θα κερδίσει θα πρέπει να έχει κάνει τον καλύτερο γύρο στον αγώνα.

• Κριτήριο n°3 : απόσταση ρεκόρ

Το πλήρωμα που θα νικήσει θα πρέπει να έχει διανύσει απόσταση μεγαλύτερη από το ρεκόρ του αγωνίσματος. Αυτό το ρεκόρ αναφοράς καθιερώθηκε το 2011, και σήμερα αντιστοιχεί σε κάλυψη 5.410 kmμέσα σε 24 ώρες.

• Κριτήριο n°4 : μείωση της κατανάλωσης ενέργειας

Ο νικητής θα πρέπει να καταγράψει κατανάλωση ενέργειας μικρότερη κατά 15 % σε σύγκριση με τον μέσον όρο των ενεργειακών καταναλώσεων του συνόλου των LMP1 που μπήκαν στην κατάταξη των 24hτου LeMans 2013*

• Κριτήριο n°5 : μειωμένη κατανάλωση ελαστικών

Ο αριθμός των σετ ελαστικών που θα έχει χρησιμοποιήσει κατά την διάρκεια του αγώνα το πλήρωμα που θα νικήσει, θα πρέπει να είναι μικρότερος ή ίσος με 9 σετ.

Η συγκέντρωση των πέντε αυτών κριτηρίων αντιπροσωπεύει, ασφαλώς, μία μεγάλη πρόκληση προς τους αγωνιζόμενους. « Αυτή η διάκριση είναι εφικτό να κερδηθεί» επιμένει ο OlivierVIALLE. «Φροντίσαμε να υιοθετήσουμε κριτήρια φιλόδοξα, τα οποία όμως πιστεύουμε ότι είναι απολύτως δυνατόν να τα φτάσει κάποιος. Ασφαλώς, για να ελπίσουν ότι θα καταρρίψουν το ρεκόρ απόστασης, οι αγωνιζόμενοι, θα πρέπει να υπολογίζουν και σε άλλους ευνοϊκούς παράγοντες, όπως σε ήπια θερμοκρασία. Επίσης, η τήρηση του κριτηρίου του σχετικού με τα ελαστικά θα είναι πρόκληση από μόνη της, με δεδομένο ότι κατά τη σαιζόν αυτή θα χρησιμοποιηθούν μικρότερα ελαστικά. Ίσως η ανταπόκριση και στις πέντε προϋποθέσεις που έχουν οριστεί να μην επιτευχθεί φέτος. Τότε το βραβείο MICHELINTotalPerformanceAwardθα αθλοθετηθεί και πάλι το 2015 και τις επόμενες χρονιές μέχρι να το κερδίσει κάποιος αγωνιζόμενος».

Το βραβείο MICHELINTotalPerformanceAwardθα ανταμείψει τον πιο αποτελεσματικό αγωνιζόμενο, όποια μάρκα ελαστικών κι αν έχει χρησιμοποιήσει.

Αυτό το βραβείο ακολουθεί μια μακρά παράδοση της MICHELINπου ήδη το 1908, είχε αθλοθετήσει ένα Μεγάλο Βραβείο MICHELINποσού 100 000 φράγκων, για ν’ ανταμείψει τον πρώτο αεροπόρο που θα κατάφερνε να απογειωθεί από το Παρίσι και να προσγειωθεί στην κορυφή του όρους PuydeDôme, στην Ωβέρνη. Αυτό το βραβείο που αντιστοιχεί, με σημερινές τιμές, σε 400.000 ευρώ, κέρδισε τρία χρόνια αργότερα ο EugèneRENAUX.

Το βραβείο MICHELINTotalPerformanceAwardείναι μια απόδειξη της ακόμη μεγαλύτερης δέσμευσης της επιχείρησης για μια πιο βιώσιμη κινητικότητα, που προστίθεται στις αδιάκοπες τεχνικές έρευνες (κάθε χρόνο δαπανώνται περισσότερα από 600 εκατομμύρια ευρώ για την έρευνα και την ανάπτυξη) καθώς και στις πολυάριθμες άλλες πρωτοβουλίες, όπως είναι το MICHELINChallengeBibendum, η επόμενη διοργάνωση του οποίου θα λάβει χώρα στην Κίνα, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2014.

* σε megajoules (Mj) (μεγατζάουλ), στοιχεία MICHELINGreenXChallenge / επίσημα PCIκαι πυκνότητα 2013

 

www.michelinmotorsport.com

Το νέο site για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Ταχύτητα και λειτουργικότητα χαρακτηρίζουν το νέο sitewww.michelinmotorsport.com.

Αποτέλεσμα σημαντικών τεχνολογικών εξελίξεων, το sitewww.michelinmotorsport.com είναι ό,τι πιο σύγχρονο ώστε να καλύπτει την επικαιρότητα των μηχανοκίνητων σπορ, και να είναι κοντά σε όσους λατρεύουν και παρακολουθούν τους αγώνες στους οποίους είναι παρούσα η MICHELIN.

Μέσα από αποκλειστικές ανταποκρίσεις, φωτογραφίες, βίντεο, μεταδόσεις αγώνων, που παρέχουν οι ομάδες media της MICHELINMotorsport, το site είναι ο πραγματικός καθρέφτης όσων συμβαίνουν στους αγώνες παγκοσμίως.

Το www.michelinmotorsport.com αναμεταδίδει επίσης newsletters συνεργατών του που συμμετέχουν στα διάφορα πρωταθλήματα, προσφέροντας έτσι συγκεντρωμένες, περισσότερες πληροφορίες.

Είτε πρόκειται για Ράλι (WRC και ERC), για Αντοχή (WEC και ELMS), για την προετοιμασία του μελλοντικού παγκόσμιου πρωταθλήματος της FIA Φόρμουλα E ή ακόμη για τα διάφορα πρωταθλήματα moto στα οποία συμμετέχει η MICHELIN, το www.michelinmotorsport.comπροσφέρει μια διαφορετική ματιά στον αγώνα.

Χώρος Media και Χώρος Πελάτη αγωνιστικού τομέα, δύο μεγάλες καινοτομίες !

  • Το www.michelinmotorsport.com διαθέτει τώρα ένα χώρο media, με διαρκή ανανέωση, απ’ όπου μπορείτε να κατεβάσετε όλα τα δελτία τύπου που δημοσιεύονται από τη MICHELINMotorsport, ώστε να ενημερώνεστε για τα τελευταία νέα του Ομίλου.
  • Άλλη μεγάλη καινοτομία, η δυνατότητα που προσφέρεται τώρα στους πελάτες του αγωνιστικού τμήματος της Michelin να μπορούν να επιλέγουν on-line τα ελαστικά τους, να βεβαιώνονται για τη διαθεσιμότητά σε στοκ Michelin και να εντοπίζουν τον πλησιέστερο μεταπωλητή στην διεύθυνσή τους.

Αυτές οι νέες υπηρεσίες, που θα κάνουν εύκολη τη ζωή εκείνων που θα τις χρησιμοποιήσουν, είναι ήδη διαθέσιμες στο www.michelinmotorsport.com.