formula-1-british-grand-prix-silverstone

Η ένατη στάση του πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2014, μας φέρνει στην ιστορική πίστα του Silverstone, εκεί όπου στις 13 Μαΐου του 1950 έλαβε χώρα το Βρετανικό Grand Prix, ο πρώτος αγώνας του νεοσύστατου τότε θεσμού της Formula 1, που πλέον μετρά 905 αγώνες. Η Βρετανία αποτελεί την καρδιά του σπορ, αφού οι περισσότερες ομάδες έχουν στα εδάφη της όλα ή κάποια από τα εργοστάσιά τους, ενώ και η πλειοψηφία των μηχανικών προέρχεται από εκεί.

Η πίστα του Silverstone είναι χτισμένη στη θέση ενός αεροδρομίου βομβαρδιστικών αεροσκαφών, της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας, του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Στο πέρασμα των χρόνων δέχθηκε αμέτρητες αλλαγές, με τις πιο πρόσφατες το 2010. Νέα χάραξη (με το κομμάτι της αρένας), νέο σημείο εκκίνησης/τερματισμού, νέα pit, νέες κερκίδες και νέο αποκλειστικό συμβόλαιο έως το 2026, δένουν για τα επόμενα χρόνια το Βρετανικό Grand Prix και την πίστα.

Το μήκος της διαδρομής φτάνει τα 5.891μέτρα και συνολικά μετράει 18 στροφές, μέσης και υψηλής ταχύτητας, πράγμα που σημαίνει πως η αεροδυναμική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Η δεξιά Copse παίρνεται με 6η ή 7η ταχύτητα στο κιβώτιο και 260 χιλιόμετρα την ώρα, με τις πλευρικές δυνάμεις να φτάνουν τα 5g. Εξίσου απαιτητική για μονοθέσια, οδηγούς και ελαστικά, είναι και η θρυλική τριπλέτα στροφών Maggotts-Becketts-Chapel, όπου οι συνεχείς εναλλαγές στην κατεύθυνση δημιουργούν αυξημένες δυσκολίες.

Σημεία πολύ δυνατού φρεναρίσματος δεν υπάρχουν στο Silverstone, κι αυτό θα επηρεάσει τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας, με την MGU-H και κατ’ επέκταση το turbo, να κάνουν την περισσότερη δουλειά, αντί της MGU-K.

Silverstone_Circuit_2010_version

GrandsPrix: 47

Πολυνίκης οδηγός: 5 A.Prost

Πολυνίκης ομάδα: 13 Ferrari

Ταχύτερος γύρος: 1:33.401M.Webber, Red Bull (2013)

Ο περσινός αγώνας έχει μείνει στην ιστορία για το φιάσκο με τα ελαστικά της Pirelli και τα κλαταρίσματα που αλλοίωσαν το αποτέλεσμα του αγώνα και αργότερα, με τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε ο Ιταλός κατασκευαστής, ολόκληρου του πρωταθλήματος. Η πίστα είναι ιδιαίτερα σκληρή με τα ελαστικά και μάλλον η χειρότερη σε όλο το καλεντάρι σε ό,τι αφορά τη φθορά και τις καταπονήσεις, κι όπως είναι φυσικό, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) και τη μέση γόμα (λευκό χρώμα).

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 N.Rosberg Mercedes L.Hamilton Mercedes
2012 M.Webber Red Bull-Renault F.Alonso Ferrari
2011 F.Alonso Ferrari M.Webber Red Bull-Renault
2010 M.Webber Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2009 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2008 L.Hamilton McLaren-Mercedes H.Kovalainen McLaren-Mercedes
2007 K.Raikkonen Ferrari L.Hamilton McLaren-Mercedes
2006 F.Alonso Renault F.Alonso Renault

Οι ζώνες DRS θα είναι ξανά 2 και θα είναι οι ίδιες με την περσινή σεζόν. Δηλαδή, η πρώτη θα βρίσκεται στην ευθεία Wellington (πριν τη στροφή Brooklands) με ανίχνευση ανάμεσα στις στροφές 2 και 3, ενώ η δεύτερη στην ευθεία Hangar, με σημείο ανίχνευσης ανάμεσα στις 10 και 11.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως οι υψηλές ταχύτητες δημιουργούν υψηλά φορτία ενέργειας στα ελαστικά. Αυτό που κάνει την πρόκληση ακόμη μεγαλύτερη, είναι το γεγονός πως ο καιρός είναι άστατος, με υψηλή πιθανότητα βροχής σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς και το ευρύ φάσμα θερμοκρασιών και ταχύτητας του ανέμου. Έτσι, αρκετές φορές είναι δύσκολος ο εξορθολογισμός των δεδομένων που λαμβάνονται από τις ελεύθερες δοκιμές, σε σχέση με τις συνθήκες που θα επικρατούν στον αγώνα.

Η αλλαγή σε μια χάραξη που απαιτεί κυρίως καλή αεροδυναμική απόδοση, θα ανακατέψει την τράπουλα για έναν ακόμη αγώνα. Βέβαια, όλα αυτά αφορούν τους συνδυασμούς πίσω από τις 2 Mercedes, αφού, παρά τα προβλήματα στο PU στον Καναδά ο Rosberg τερμάτισε δεύτερος, φτιάχνοντας διαφορά στο δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι της πίστας, όπου η αεροδυναμική έπαιζε κύριο ρόλο, άλλο ένα πειστήριο του εξαιρετικού πακέτου που δημιούργησε η Γερμανική ομάδα.

Το πρόγραμμα του αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 12:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 16:00
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 12:00
Κατατακτήριες Σάββατο 15:00
Αγώνας Κυριακή 15:00

Bonus: Δες το 1951 τον Αργεντινό Jose Froilan Gonzalez να χαρίζει στη Ferrari την πρώτη της νίκη στη Formula 1…

… το Jody Scheckter να προκαλεί το 1973 ένα από τα μεγαλύτερα ατυχήματα στην ιστορία του σπορ, με τον Andrea de Adamich να βλέπει την καριέρα του να σταματά εκεί…

… και την επεισοδιακή νίκη του Rubens Barrichello το 2003.