Lotus

Ίσως η Lotus και η Renault διανύουν την τελευταία τους χρονιά ως συνεργάτες στον τομέα των κινητήρων, μετά από την αποτυχία των Γάλλων να παραδώσουν στη βρετανική ομάδα -και όχι μόνο- ένα ανταγωνιστικό power unit. Η E22 δεν είναι ένα κακό αεροδυναμικά μονοθέσιο, ωστόσο η ανταγωνιστικότητά του μειώνεται λόγω των όσων βρίσκονται στο πίσω μέρος ή μάλλον των όσων… δεν βρίσκονται. Σαφέστατα, αναφέρομαι στον Mercedes-Benz PU106A Hybrid, που είναι το καλύτερο και δυνατότερο power unit στο grid.


Είναι πιθανό, όμως, να δούμε το λογότυπο των Γερμανών στο πίσω μέρος των μονοθεσίου τής Lotus από το 2015, το οποίο θα πάρει τη θέση αυτού τής Renault, όπως ισχυρίζεται το πολύ έγκυρο AutoSport. Το θέμα δεν είναι καινούριο και υπάρχει μια φημολογία εδώ και μερικές εβδομάδες για το γεγονός ότι το γερμανικό power unit θα συνεχίσει να τροφοδοτεί 4 ομάδες και το 2015, διότι δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η McLaren MP4-30 -και τα μετέπειτα μονοθέσια των Βρετανών- θα έχει στην πλάτη της το power unit τής Honda.

Σήμερα, ο Εκτελεστικός Διευθυντής και μέτοχος κατά 30% τής Mercedes AMG, Toto Wolff, ρωτήθηκε σχετικά, απαντώντας πως ακόμα δεν μπορεί να κάνει καμία επιβεβαίωση για το θέμα. Η Renault, αν συμβεί αυτό, θα έχει να φροντίζει μόνο μία μεγάλη θεωρητικά ομάδα, τη Red Bull, και δύο μικρές, τις Toro Rosso και Caterham, κάτι που θα ήταν πολύ θετικό για τη Red Bull, η οποία θέλει ν’ αποτελεί τη βασική προτεραιότητα για τους Γάλλους, σαν να είναι εργοστασιακή ομάδα.

Για το θέμα αυτό έκανε δηλώσεις και ο Remi Taffin, επί κεφαλής εργασιών πίστας για τη Renault Sport F1, υπογραμμίζοντας πως με μόνο 3 πελάτες, οι σχέσεις τους με τους Πρωταθλητές θα είναι πολύ πιο στενές.

Νομίζω ότι το να έχουμε 3 πελάτες, καθιστά πιο εύκολη τη ζωή για τη Red Bull, να έχουν αυτό που θέλουν, χωρίς να υπάρχει μειονέκτημα για κανέναν. Η διαφορά μεταξύ αυτών των ομάδων και το πώς λειτουργούν, νομίζω ότι θα τραβήξει και τους υπόλοιπους.

Αν έχουμε 3 ομάδες την επόμενη χρονιά, θα έχουμε λιγότερα έσοδα από τους πελάτες, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο που θα μας αποτρέψει από το να κάνουμε τη δουλειά που θέλουμε το 2015 ή το 2016. Η Renault θα το καλύψει αυτό και θα βοηθήσει τη Renault Sport να επιστρέψει στην κορυφή. Δε νομίζω ότι θα επηρεάσει τη δουλειά μας.

Ίσως, λοιπόν, είναι θέμα μερικών εβδομάδων ή και ημερών να υπάρχει επίσημη ανακοίνωση των δύο πλευρών για τη μελλοντική τους συνεργασία, κάτι που είναι πολύ πιθανό αν λάβουμε υπ’ όψιν μας την εγκυρότητα του AutoSport.