FRIC Lotus

Ο μονόδρομος που ορίζει η εξέλιξη στη Formula 1 απαιτεί διαρκή προσπάθεια από τους τεχνικούς για καινοτόμα συστήματα που θα προσθέσουν αρκετά ποσοστά απόδοσης στα μονοθέσιά τους. Το FRIC (Front to Rear Interlinked Suspension) είναι ένα από αυτά. Τι κάνει το σύστημα αυτό; Εν συντομία, συνδέει την εμπρός με την πίσω ανάρτηση μέσω υδραυλικών συστημάτων, για καλύτερη συμπεριφορά και σταθερότητα του μονοθεσίου.

Το πρώτο μονοθέσιο με το σύστημα αυτό ήταν η Mercedes W02, μονοθέσιο του 2011. Το σύστημα μπορούσε να βελτιωθεί πολύ ακόμα, και η W04 είχε μια βελτιωμένη έκδοση, όπως και η περσινή Lotus E21. Φέτος, όλες οι ομάδες έχουν το δικό τους σύστημα, ωστόσο, σύμφωνα με το AutoSport, η FIA, συγκεκριμένα ο τεχνικός έφορος, Charlie Whiting, σε γραπτή της ανακοίνωση προς τις ομάδες θέτει ζήτημα αμφισβήτησης του συστήματος.

Έχοντας δει και μελετήσει σχεδόν κάθε σχεδιασμό του συστήματος FRIC, η FIA εκφράζει επίσημα την άποψη ότι η νομιμότητα των συστημάτων αυτών θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση.

Μάλιστα, η απαγόρευση μπορεί να ισχύσει από τον επόμενο αγώνα, στη Γερμανία, αν δεν υπάρξει ομόφωνη απόφαση των ομάδων για αναβολή έως ότου ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν. Το αν θα υπάρξει ομόφωνη απόφαση είναι ένα άλλο θέμα, καθώς δεν ξέρουμε τι θα κάνουν οι ομάδες που γνωρίζουν ότι οι ανταγωνιστές τους έχουν ένα αποδοτικότερο σύστημα από το δικό τους.

Σε περίπτωση που κάποια ομάδα θέλει άμεση απαγόρευση, η Παγκόσμια Ομοσπονδία λέει πως το σύστημα μια ομάδας μπορεί να παραβαίνει τον κανονισμό 3.15, ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων:

Απαγορεύεται οτιδήποτε δεν είναι σταθερά ασφαλισμένο πλήρως στο μονοθέσιο (στερεώνονται άκαμπτα και δεν έχουν κανέναν βαθμό ελευθερίας). Κάθε συσκευή ή κατασκευή που έχει σχεδιαστεί για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του μονοθεσίου και του εδάφους απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Καθώς πλησιάζουμε στο Γερμανικό Grand Prix (18-20 Ιουλίου), αναμένονται εξελίξεις στο θέμα, για τις οποίες θα υπάρξει άμεση ενημέρωση.