diodia toll station

Από τα τέλη του 2015, θα τεθεί σε ισχύ η νέα τιμολόγηση για την πληρωμή διοδίων σε όλη την Ελλάδα, με τον οδηγό να πληρώνει ανάλογα με την απόσταση που καλύπτει.

Η εφαρμογή των αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό αποτέλεσε ένα από τα βασικά ζητήματα συζήτησης ανάμεσα στον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και την Τρόικα. Σύμφωνα με παράγοντα του υπουργείου Μεταφορών, οι παραχωρησιούχοι είναι υποχρεωμένοι, βάσει των συμβάσεων, να έχουν αναλογικά διόδια παντού, ως το τέλος του 2015. Με το εν λόγω σύστημα, η χρέωση δεν θα γίνεται μέσα στον αυτοκινητόδρομο αλλά όταν το όχημα εξέρχεται από αυτόν και θα είναι ανάλογη των χιλιομέτρων που διάνυσε σε αυτόν.

Με την ίδια υπουργική απόφαση προβλέπεται και η έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων σε κάθετους στην Εγνατία Οδό άξονες στους οποίους, έως τώρα δεν υπάρχουν διόδια.

Εξάλλου η αναλογική χρέωση ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση θα πρέπει να εφαρμοστεί υποχρεωτικά και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες από το τέλος του 2015, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης που έχει υπογράψει το δημόσιο με τους παραχωρησιούχους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το μέτρο των αναλογικών διοδίων συναντά αντιστάσεις στην τρόικα, αφού οι εκπρόσωποι των δανειστών τάχθηκαν υπέρ της αντικατάστασης του συγκεκριμένου συστήματος με τα γνωστά μετωπικά διόδια, τα οποία θεωρούν ως πιο «αξιόπιστα», σύμφωνα με πηγή κοντά στην υπόθεση. Ο πουργός Υποδομών φέρεται να απάντησε ότι θα μελετηθούν ορισμένες τεχνικές αλλαγές, όμως εξέφρασε την προσήλωσή του στο σύστημα που είχε εισηγηθεί.

Ακόμη, επί τάπητος τέθηκε το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων για την Εγνατία Οδό, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Όπως δήλωσε ο ίδιος κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου, όλα κινούνται με βάση τα χρονοδιαγράμματα.