uber-iphone-app

Σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου στη Γερμανία, η διάσημη εφαρμογή Uber θα πρέπει να σταματήσει τη λειτουργία της στη Γερμανία. Το δικαστήριο προχώρησε στην απόφαση αυτή μετά από αγωγή που υπέβαλε η ένωση ταξιτζήδων της Γερμανίας για μη συμμόρφωση με τους νόμους της χώρας για την μεταφορά επιβατών, θεωρώντας την εφαρμογή ως αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα, η Uber θα πληρώσει πρόστιμο ύψους €250.000 αν παραβιάσει την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας σε όλη την Γερμανία που της επέβαλε την Τρίτη δικαστήριο της Φρανκφούρτης, με την εταιρία να δηλώνει πως θα συνεχίσει τη λειτουργία της εφαρμογής στη Γερμανία, ασκώντας εφέσεις στις αποφάσεις, εξαντλώντας όλες τις νομικές πιθανότητες.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η εταιρία δηλώνει ότι θα εξακολουθήσει να προσφέρει την εφαρμογή, παρά την απαγόρευση.

Δεν μπορείς να βάλεις φρένο στην πρόοδο. Η Uber θα συνεχίσει τη λειτουργία της και θα προσφέρει τις υπηρεσίες συνεπιβίβασης μέσω του app της σε όλη τη Γερμανία.

Η απαγόρευση σε ολόκληρη την Γερμανία είναι το τελευταίο επεισόδιο σε μια σειρά από γραφειοκρατικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει η Uber στη Γερμανία. Οι αρχές έχουν αποφασίσει εναντίον της Uber στο Βερολίνο και στο Αμβούργο, επικαλούμενες ανησυχίες για την ασφάλεια και τον κίνδυνο για όσους έχουν αγοράσει άδειες ταξί.

Για εσένα που ίσως δεν γνωρίζεις τι εστί Uber, πρόκειται για μια εφαρμογή που συνδέει όσους την κατεβάζουν με υπηρεσίες οδικών μεταφορών μέσω GPS, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν ιδιωτικά οχήματα για τις μετακινήσεις τους (επ’αμοιβή ανάλογα με τη διαδρομή), παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά ταξί. Ουσιαστικά λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ των πελατών και των εγγεγραμμένων οχημάτων. Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου, οι οδηγοί δε διαθέτουν τις απαραίτητες επαγγελματικές άδειες για τη μεταφορά επιβατών.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί της Ευρώπης είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις τον Ιούνιο, απαιτώντας να μπει τέλος στην εφαρμογή, που τους αφαιρεί πελάτες. Ο Dieter Schlenker, πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών ταξί της Γερμανίας δήλωσε:

Ο νόμος για την μεταφορά επιβατών προβλέπει την προστασία οδηγών και καταναλωτών. Αυτό δεν μπορεί να ανατραπεί, όσο νεοφιλελεύθερη και αν είναι η εταιρεία.

Η Uber λειτουργεί με δισεκατομμύρια μετρητών από την Goldman Sachs και την Google, εμφανίζεται ως ένα start-up και πουλάει τον εαυτό της ως τον σωτήρα της οικονομίας.

Ο ίδιος περιέγραψε την οικονομία του διαμοιρασμού (sharing economy) ως ένα μικρόβιο που είναι επικίνδυνο “για το κράτος, την κοινωνία και τους εργαζομένους“.

Μέσα στα 5 χρόνια ζωής της, η εταιρεία Uber Technologies, που λειτουργεί την εφαρμογή, έχει καταφέρει να αγγίζει σε κεφαλαιοποίηση τα 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ, περισσότερα από ότι η Easyjet και η British Airways. Τα οχήματα της εφαρμογής περιλαμβάνουν από απλά ΙΧ μέχρι πολυτελή σεντάν και οχήματα ελεύθερου χρόνου (SUV), συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο υπηρεσίες τύπου ταξί ή ενοικίασης λιμουζινών.

Η εφαρμογή λειτουργεί σε περισσότερες από 200 πόλεις 45 χωρών, καλύπτοντας ήδη το 55% του αμερικανικού πληθυσμού, ενώ ανάμεσα στις πόλεις βρίσκονται και 24 ευρωπαϊκές, όπως το Βερολίνο, το Παρίσι και το Λονδίνο, ενώ μέσα σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει την λειτουργία της και στην Αθήνα.