paris motor show 2014

Η έκθεση του Παρισιού είναι μια ευκαιρία όλα τα μεγάλα κεφάλια των αυτοκινητοβιομηχανιών να δώσουν το παρόν και να μιλήσουν τόσο για τα νέα τους μοντέλα, όσο και για την Ευρωπαϊκή αγορά, η οποία παρότι παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, αυτά δεν είναι τόσο ισχυρά ώστε να πει κάποιος με βεβαιότητα πως η κρίση ανήκει στο παρελθόν.

O Dieter Zetsche, διευθύνων σύμβουλος της Daimler μιλώντας από το Παρίσι δήλωσε πως πλέον αναμένει μικρότερη αύξηση της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις του. Η νέα πρόβλεψη μιλά για 3 με 4%, όταν η αρχική ανέφερε αύξηση της τάξεως του 4 με 5%. Ο Zetsche κατηγορεί τη πτώση αυτή στη μειωμένη ζήτηση από τις αναδυόμενες αγορές, στην βουτιά των ρωσικών πωλήσεων (-26% τον Αύγουστο), καθώς και στην Ευρωπαϊκή ανάκαμψη, η οποία δεν δείχνει σημαντικά σημάδια πως έχει βγει από τη κρίση.

Και δεν είναι ο μόνος που έχει τέτοιες προβλέψεις. Ο Martin Winterkorn, ο διευθύνων σύμβουλος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, της Volkswagen, δήλωσε πως φέτος η αγορά της Ευρώπης ίσως φτάσει τις 13-13,5 εκατ. πωλήσεις, αλλά με τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με τα 15,5 εκατ. πωλήσεις στην προ κρίση εποχή. Η Ευρωπαϊκή αγορά βρίσκεται 6 χρόνια σε ύφεση και υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό το πότε το κενό αυτό των 2-2,5 εκατ. πωλήσεων θα κλείσει.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Ευρώπης, Stephen Odell δήλωσε αναφερόμενος για την ευρύτερη ευρωπαική αγορά:

Νωρίτερα αυτό το έτος, η προσδοκίες μας ήταν μεγάλες, αλλά στη πορεία αυτές ισοπεδώθηκαν.

Από την μεριά του, ο CEO της BMW, Norbert Reithofer, ανέφερε πως τα επίπεδα τιμών στην Ευρώπη έχουν βελτιωθεί, αλλά όχι στον βαθμό που θα ήθελαν, ενώ προέβλεψε πως η αγορά της Ευρώπης θα χρειαστεί επιπλέον τρία χρόνια ακόμη, για να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα.

Αναφερόμενοι στην Ρωσική αγορά, ο Winterkorn της Volkswagen δήλωσε πεπεισμένος πως η αγορά θα ξαναγυρίσει στα επίπεδα που πρέπει, και η μειωμένη παραγωγή του εργοστασίου της στη Καλούγκα θα είναι προσωρινή. Η Toyota από τη μεριά της, μέσω του Didier Leroy, επικεφαλής ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε πως η ύφεση στην αγορά της Ρωσίας έχει περάσει τα χειρότερα και κυρίως έχουν πληγεί οι εταιρίες που προσφέρουν μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα, μιας και αυτά έχουν παρουσιάσει μεγάλη πτώση των πωλήσεων. Ο Sergio Marchionne της Fiat Chrysler Automobiles από τη μεριά του προέβλεψε πως η αγορά της Ρωσίας θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα μέχρι το τέλος του 2015.

Ο Zetsche της Daimler ξεφεύγοντας από τα Ευρωπαϊκά σύνορα, είπε πως η επιβράδυνση στην ανάπτυξη οφείλεται και στις αναδυόμενες αγορές όπως αυτές της Βραζιλίας και της Αργεντινής, ενώ εξέφρασε και του φόβους του για μια απότομη επιβράδυνση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.