Test_Drive_Peugeot_308_eHDI_20

Σύμφωνα με τον Yves Bouvier, η νέα EMP2 πλατφόρμα της PSA Peugeot-Citroen είναι καλύτερη από την MQB του Volkswagen Group.

H EMP2 είναι πιο αρθρωτή από την MQB. Έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα ελαφριά υλικά για την EMP2, οπότε η MQB είναι κατά 50-60 κιλά βαρύτερη. Η EMP2, ακολουθεί την φιλοσοφία της Audi, περισσότερο απ’ ότι της Volkswagen – καλύτερη χρήση υλικών και κραμάτων – αλλά με μία ισορροπία στο κόστος και την αποδοτικότητα.

Δήλωσε ο Bouvier. Συνεχίζοντας, είπε πως η νέα αυτή πλατφόρμα, δεν έχει καμία σχέση με οποιαδήποτε προηγούμενη πλατφόρμα της PSA και συμπλήρωσε πως θα χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μοντέλα του group για τα επόμενα 12-15 χρόνια. Αυτή τη στιγμή, στην EMP2 βασίζονται τα Citroen C4 Picasso και το Peugeot 308 ενώ στο εγγύς μέλλον, αυτή η πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί και για τα 508, 3008 και 5008. Ο Bouvier επιβεβαίωσε επίσης πως δεν θα υπάρχει 308 CC καθώς δεν υπάρχει ζήτηση στην αγορά για τέτοιου είδους μοντέλα.

Το εμπρός μέρος της πλατφόρμας, μέχρι το firewall είναι πανομοιότυπο για όλες τις εφαρμογές. Από εκεί και πέρα όμως, η EMP2 δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο διαφορετικά ύψη για την θέση οδήγησης, δύο θέσεις HVAC για διαφορετικού σχεδιασμού κονσόλες, 4 διαφορετικά μετατρόχια και 5 διαφορετικά μεταξόνια. Στην πλατφόρμα μπορούν επίσης να τοποθετηθούν 2 διαφορετικές διατάξεις για την πίσω ανάρτηση ενώ συγκριτικά με την προηγούμενη, PF2 πλατφόρμα, η EMP2 είναι 70 κιλά ελαφρύτερη και σημαντικά ασφαλέστερη.

Ο Bouvier λέει πως εκτός από όλα αυτά τα οφέλη, για τον πελάτη έχει σημασία και το χαμηλότερο κόστος επισκευής. Ενώ οι αλουμινένιες μπάρες ενίσχυσης στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα έχουν διπλάσιο κόστος από ότι αν κατασκευάζονταν από άλλο υλικό, “είναι περισσότερο για τον αριθμό των εξαρτημάτων παρά για το κόστος του κάθε εξαρτήματος. Για παεάδειγμα, το ψυγείο και ο συμπυκνωτής, έχουν 1-2 εκατοστά ελευθερίας στις βάσεις τους, μειώνοντας τον αριθμό των εξαρτημάτων που θα πάθουν ζημιά.”.